HOBBY ARCHITECT
Anna_H Anna_H skrev:
Samma ändring bör göras här, inte bara för att spara pengar utan även för att den som har sovrummet närmast badrummet inte kan sova om syrran duschar.
[bild]
Hur ska du då komma in i tv-rummet från hallen? Tror inte det gör nåt om syrran duschar ett par meter från sängen.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Hur ska du då komma in i tv-rummet från hallen? Tror inte det gör nåt om syrran duschar ett par meter från sängen.
Tro mig, det gör det. Vi har inte kunnat köra tvättmaskin/torktumlare, duscha, bada eller spola på toaletten efter 22 pga dotter som bodde vägg i vägg med badrummet.
 
  • Gilla
  • Wow
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk] 😛
Huset är 863 m² enligt din webbsida. Det är enormt stort. Du kan nog krympa detta ganska rejält utan att förlora funktion.
Jag skulle inte vilja att tvättstugan är på samma plan som vardagsrum och kök i ett lyxigt hus, särskilt inte som det är öppet in till de kök och vardagsrum. Flytta tvättstugan till källaren.
Skulle också störa mig på att behöva passera tv-rummet på övervåningen för att ta mig til master bedroom.
 
HOBBY ARCHITECT
P peroande skrev:
Huset är 863 m² enligt din webbsida. Det är enormt stort. Du kan nog krympa detta ganska rejält utan att förlora funktion.
Jag skulle inte vilja att tvättstugan är på samma plan som vardagsrum och kök i ett lyxigt hus, särskilt inte som det är öppet in till de kök och vardagsrum. Flytta tvättstugan till källaren.
Skulle också störa mig på att behöva passera tv-rummet på övervåningen för att ta mig til master bedroom.
Ja, smaken är som baken. Men visst hade man nog kunnat göra en mindre version av huset, men då lär det ju förlora vissa estetiska och praktiska kvalitéer, men det hade ju varit ett alternativ.
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT
Ritning av lägenhet med möbler, kök, sovrum, vardagsrum och balkong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HOBBY ARCHITECT
Abstrakt bild i svartvitt med flytande geometriska strukturer som liknar oavslutade 3D-modeller eller galler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HOBBY ARCHITECT
Svartvit ritning av enplanshus med textbeskrivningar, vardagsrum, kök, sovrum, badrum, terrass och teknikutrymmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Om nu högra delen är "privat", borde det inte finnas en gäst-WC i vänstra delen?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
K Kane skrev:
Om nu högra delen är "privat", borde det inte finnas en gäst-WC i vänstra delen?
Dom kanske inte menade så bokstavligt.
 
HOBBY ARCHITECT
P peroande skrev:
Huset är 863 m² enligt din webbsida. Det är enormt stort. Du kan nog krympa detta ganska rejält utan att förlora funktion.
Jag har gjort en mindre version nu, den blev 200 kvm mindre. 🙂
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag har gjort en mindre version nu, den blev 200 kvm mindre. 🙂
663 kvm är fortfarande ett väldigt stort hus. Svårigheten med att skissa/rita på planlösningar är att få plats med det man vill ha på en yta på 150-200 kvm.
 
  • Gilla
Vispen74 och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
R roli skrev:
663 kvm är fortfarande ett väldigt stort hus. Svårigheten med att skissa/rita på planlösningar är att få plats med det man vill ha på en yta på 150-200 kvm.
Ja, men det är ett lyxhus. Jag har gjort massa andra hus i mer vanlig storlek också.
 
Synpunkter kring planlösningen för detta vinkelhus.
 
  • Arkitektonisk ritning av enplanshus med mått, rum benämningar och möbleringsskisser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av våningsplan med fyra rum, textföreslag om att ändra rumskonfiguration.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.