Fairlane Fairlane skrev:
Jag kan dock tycka att det är vettigt att nämna varför det var kö, om det är klarlagt.
Absolut det håller jag med om.

@Krille4 kritiserade dock @Isakare för att han inte tog upp vad en slumpmässig individ tyckte om kön:
K Krille4 skrev:
På samma sätt som alla förstår varför han råkade missa att den som skapat inlägget inte tyckte att kön på 15 minuter inte var något stort problem
Och jag förstår inte alls varför det borde ha nämnts för jag förstår inte vad det har för intresse hur en viss individ tycker om att stå i kö en kvart.
 
Alfredo Alfredo skrev:
På vilket sätt finns det något värde av att redogöra för vad en slumpmässig person tycker om att köa i 15 minuter? Det är väl fullkomligt ointressant hur en okänd person känner för en viss tid i kö?

Det som möjligen kan vara intressant är att det där och då existerade en kö på 15 minuter. Sen får väl var och en bedöma om man ser den kötiden som försumbar, oacceptabel eller något däremellan.
Varför klipper du bort delar av inlägg när du citerar?

Det är ungefär som att kopiera text och bild från facebook och "råka" utelämna att kötiden var 15 minuter. 😉

/Krille
 
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut det håller jag med om.

@Krille4 kritiserade dock @Isakare för att han inte tog upp vad en slumpmässig individ tyckte om kön:


Och jag förstår inte alls varför det borde ha nämnts för jag förstår inte vad det har för intresse hur en viss individ tycker om att stå i kö en kvart.
Återigen så är det bra om du inte klipper bort stora delar av det jag skrivit när du citerar. Du förstår mycket väl att det i första hand var utelämnandet av kötiden jag kritiserade. Sen tycker jag personligen att det är mer intressant att få en åsikt från någon i kön än en åsikt från någon som aldrig kommer att köpa elbil - men vi är ju alla olika 🙂

/Krille
 
K Krille4 skrev:
Varför klipper du bort delar av inlägg när du citerar?
För att det anses var god forumsed att enbart citera det som är relevant för det man skriver. Dels minskar mängden irrelevant text och dels blir det tydligt vilken del av ett inlägg man bemöter.

K Krille4 skrev:
Det är ungefär som att kopiera text och bild från facebook och "råka" utelämna att kötiden var 15 minuter.
Var det inte utelämnandet av en slumpmässig persons känslor för denna kötid som du kritiserad när du skrev:
K Krille4 skrev:
På samma sätt som alla förstår varför han råkade missa att den som skapat inlägget inte tyckte att kön på 15 minuter inte var något stort problem
 
  • Gilla
CM1234 och 3 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Återigen så är det bra om du inte klipper bort stora delar av det jag skrivit när du citerar. Du förstår mycket väl att det i första hand var utelämnandet av kötiden jag kritiserade. Sen tycker jag personligen att det är mer intressant att få en åsikt från någon i kön än en åsikt från någon som aldrig kommer att köpa elbil - men vi är ju alla olika 🙂

/Krille
Då kör vi med hela inlägget så att du blir nöjd. Och nej jag förstår inte att det var "utelämnandet av kötiden" som du kritiserade när du skrev:
K Krille4 skrev:
Ja - syftet med ditt inlägg framgår ju klart och det är att ifrågasätta mitt inlägg 😉

Alla förstår varför han tog sig tid att gå in på inlägget, kopiera text och bild för att sedan skapa ett inlägg här, kopierade in både texten och bilden. På samma sätt som alla förstår varför han råkade missa att den som skapat inlägget inte tyckte att kön på 15 minuter inte var något stort problem🙂

/Krille
Du skriver inte ens att @Isakare utelämnade kötiden så hur ska någon kunna förstå att det är detta du kritiserar?
 
K Krille4 skrev:
Sen tycker jag personligen att det är mer intressant att få en åsikt från någon i kön än en åsikt från någon som aldrig kommer att köpa elbil
Varför tycker du det? Har personer som äger en elbil rent generellt lättare för att acceptera en kö eller hur menar du? 🤔
 
Alfredo Alfredo skrev:
För att det anses var god forumsed att enbart citera det som är relevant för det man skriver. Dels minskar mängden irrelevant text och dels blir det tydligt vilken del av ett inlägg man bemöter.

Var det inte utelämnandet av en slumpmässig persons känslor för denna kötid som du kritiserad när du skrev:
Nä det är inte god forumsed att radera i andras inlägg när man citerar och jag vet att du förstår att det var kötiden jag syftade på då det står klart och tydligt i tidigare inlägg.

K Krille4 skrev:
Läste du också att kön berodde på att SuC i Hudiksvall var tillfälligt stängf och att han trots det bara fick vänta 15 min? 😉

/Krille
 
Alfredo Alfredo skrev:
Varför tycker du det? Har personer som äger en elbil rent generellt lättare för att acceptera en kö eller hur menar du? 🤔
Jag är helt övertygad om att du förstår precis vad jag menar - ha en fortsatt trevlig fredag 🙂

/Krille
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
R
H H-Thomasson skrev:
Brev från verkligheten.

[länk]
Inte den verkligheten elbilsägare på trådarna har avgett😉
 
  • Haha
H-Thomasson
  • Laddar…
JanneJanne123
Jag befinner mig just nu i verkligheten och åkte igår elbil till ”Dalafjällen”. Enda stället jag såg att det var lite laddköer när vi åkte upp var på Teslas stationer, för de är så efterblivna att de inte kollar om det går att ladda på andra nätverk än Teslas. Tex i Borlänge var det stundtals kö igår hos Tesla, men det fanns samtidigt 40+ snabbladdare tillgängliga hos de andra leverantörerna. Problemet är att Teslaägarna inte har insett att det numera finns andra nätverk än Teslas.
 
  • Gilla
  • Haha
Johannes Carlsson och 5 till
  • Laddar…
Som ganska ny Teslaägare och dessutom resande säljare för geografiskt halva Sverige blir man förvånad över hur folk raljerar över saker här.
Der funkar utmärkt med elbil generellt sätt men ska man åka långt är Tesla helt outstanding av anledningarna 1. Bilarna kommer längst och 2. Laddnätverket klart smidigast och bäst utbyggt. Det funkar med andra bilar också men det blir väl ungefär som att jämföra att åka långt med en Nissan Micra eller Dodge Ram, antingen är det en för liten bil eller så bli det svindyrt för den är för stor och törstig. Men olika bilar har ju olika syften.

Gällande köer till laddning så gäller det ju bara för sthlm och när hela sthlm ska fly stan. För en som bor i Umeå är köer aldrig ett problem och det finns inget bättre ställe att ha elbil på än norra Sverige. Väl utbyggt laddnät, billig el, och gott om laddare per bil.

Artikel är ju rent ut sagt sorgligt skriven och till noll nytta. Jag tror vi alla elbilsägare haft liknande lärdomar första gången man åker långt med sin nya bil. Men det är väl som med allt nytt du måste lära dig hur saker funkar innan det blir enkelt.
 
  • Gilla
Zsam och 6 till
  • Laddar…
Om det här problemet är elbils-specifikt vet jag inte, men jag börjar ångra att jag sålde min 945:a, ett synnerligen ouppkopplat fordon.
Enligt uppgift gäller det en Ford elbil.

/Höghus

Bils skärm visar misslyckad uppdatering, instruktioner för bärgning, kundsupport kontaktas, spegling av person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag befinner mig just nu i verkligheten och åkte igår elbil till ”Dalafjällen”. Enda stället jag såg att det var lite laddköer när vi åkte upp var på Teslas stationer, för de är så efterblivna att de inte kollar om det går att ladda på andra nätverk än Teslas. Tex i Borlänge var det stundtals kö igår hos Tesla, men det fanns samtidigt 40+ snabbladdare tillgängliga hos de andra leverantörerna. Problemet är att Teslaägarna inte har insett att det numera finns andra nätverk än Teslas.
Äsch då, Tesla-ägarna är väl lika less på appar som alla andra och väntar hellre några minuter än att skaffa en handfull appar och betala dubbla priset :) Sen verkar ju ingen annan fatta att det finns andra stationer heller för Tesla är alltid fullt med massa ID-bilar som tar upp två platser 😅

Jag gillar dock att circle K också gått över till att ha hela flödet automatiskt när du kopplar in bilen, mer sånt så vi kan lägga appar, taggar och annat skit bakom oss.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.