Termogivare ptd 1 Clas Olsson 999kr
 
  • Infraröd termometer visas, riktad mot en yta, 31,9 °C uppmätt. Inomhusmiljö, oskarp bakgrund, mönstrad matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
[länk]
Kör 50% på allt nu. Passade på och köpa stora forstner som kostar en 10-del av vad finforstner typ bormax skulle ha kostat. Köpte även en äggkoppsborr som kan vara bra att ha. Dom har även helt okej svarvar verktyg till salu.
[bild]
Hej
Hur känns kvaliteten på dessa borr ?
Har du provborrat ?
Borrar dom bra eller bränner borren ?
Priserna verkar väldigt fördelaktiga.

Är lite frågvis köpte en hel sats med liknande borr från CMT dom var inget att ha ville bara bränna oavsett hastighet på pelarborren.
Mvh
Jonas
 
CI Fall har väl tradition att vara kvalité?
 
SamiHus SamiHus skrev:
Dom har även helt okej svarvar verktyg till salu.
Någon som kan ge några rekommendationer över bra köp på detta område? Verkade vara helt överkomliga priser om kvaliteten är OK.
 
Fotografen Fotografen skrev:
CI Fall har väl tradition att vara kvalité?
Tänker bara att med det fördelaktiga priset så kan knappast borren vara gjorda i sverige.
Säger samihus att borren är bra så ska jag beställa ett antal och testa.
Mvh
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
[länk]
Kör 50% på allt nu. Passade på och köpa stora forstner som kostar en 10-del av vad finforstner typ bormax skulle ha kostat. Köpte även en äggkoppsborr som kan vara bra att ha. Dom har även helt okej svarvar verktyg till salu.
[bild]
Bra tips! Letat efter spiralborr ett tag och kunde inte hålla mig från det priset. De ger nog finare snitt än hålsåg som jag använde till senaste snickeriprojektet i alla fall 😊
 
Kan ta och prova dom, första försöket med min lilla Bosch PBD40 gick inte så bra. Är det någon som vet vilken RPM jag ska använda med stora forstner?
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Vilken storlek testade du?
 
stigen stigen skrev:
Vilken storlek testade du?
Den största på 90 mm. Brände för mycket i kanterna men det har nog mer med kraften borrmaskin ger.
60 mm gav helt okej resultat i ek och ask.
Närbild på träblock med urborrade, ojämna hål, verkstadsmiljö med oordning och träspån i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I och med priset så är det värt men det går såklart inte jämföra med borr som kostar 10-20 ggr mer.

Stämjärn har jag köpt förut och dom var också okej för priset.
 
  • Gilla
Emil.P och 5 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Den största på 90 mm. Brände för mycket i kanterna men det har nog mer med kraften borrmaskin ger.
60 mm gav helt okej resultat i ek och ask.
[bild]
I och med priset så är det värt men det går såklart inte jämföra med borr som kostar 10-20 ggr mer.

Stämjärn har jag köpt förut och dom var också okej för priset.
Tack för du provade borren resultatet ser bättre ut än med min dåliga CMT sats (som jag helst undviker att använda).
Kommer nog köpa några borr och testa
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Raderat auktionstips//mod
 
  • Gilla
Appendix och 22 till
  • Laddar…
Cheesen
Jag började min karriär med möbler med ett sånt här kit...
https://amzn.to/48w5NEe
En skärmdump från Amazon med ett träreparationssats för möbler och beskrivning, betygsstjärnor och pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
K
Cheesen Cheesen skrev:
Jag började min karriär med möbler med ett sånt här kit...
[länk]
[bild]
Har du affiliate på alla dina Amazon länkar du tipsar om?
 
  • Gilla
Chentin och 3 till
  • Laddar…
Bosch sänksåg GKT 55 GCE för 3456kr

https://www.amazon.se/Bosch-Professional-sänksåg-400-kling-Ø/dp/B005TOOCNI/ref=mp_s_a_1_2?crid=2KBZ70YJWKTU1&keywords=bosch+gkt+55+gce&qid=1704535424&sprefix=bosch+gkt+%2Caps%2C96&sr=8-2
 
  • Gilla
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
S snajgel skrev:
Bosch sänksåg GKT 55 GCE för 3456kr

https://www.amazon.se/Bosch-Professional-sänksåg-400-kling-Ø/dp/B005TOOCNI/ref=mp_s_a_1_2?crid=2KBZ70YJWKTU1&keywords=bosch+gkt+55+gce&qid=1704535424&sprefix=bosch+gkt+%2Caps%2C96&sr=8-2
https://amzn.eu/d/1eaoGRi
Skärmbild av en webbsida som visar Bosch cirkelsåg och förvaringslåda, prisinformation och kundbetyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Qjanto och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.