B Bo Berglund skrev:
Det är en 680 jag har nu. Köptes c:a 2017 för att få möjlighet att spela in på hårddisk...
Fast det går bara ifall man kör via parabol, vid Internet-uppkoppling är inte inspelning tillgängligt....
Tror nog att AB_82 bor i Sverige och använder parabol
 
Den där Samsung 680 kan den endast skicka ut HDMI med HDCP 2.2? Eller gäller det där HDCP 2.2 endast om man ska se på 4k kanaler?
Jag har lite gamla grejer som inte har stöd för HDCP 2.2, varken receiver eller tv.
 
Hej!
Hänger på frågan om satellitbytet.
Jag har en Pace 830 med mjukvaruversion 711.
Jag misstänker att jag inte fick ned bootloadern innan jag riktade om parabolen till Thor och nu har de stängt ner den har jag förstått.
När jag kör en uppdatering av mjukvaran ändrar den frekvens till 12054 GHz och tappar jag bl.a. Tv4. Men om jag ändrar hemtranspondern till DVB-S2 8PSK /11278 GHz/ V/25000/ (3/4) som skall vara för Pace 830 enligt Kingsat så funkar Tv4 men då försvinner kanaler som t ex History. Finns det nån lösning på detta eller är det bara att byta ut boxen?
 
Redigerat:
N Nickeputt skrev:
Hej!
Hänger på frågan om satellitbytet.
Jag har en Pace 830 med mjukvaruversion 711.
Jag misstänker att jag inte fick ned bootloadern innan jag riktade om parabolen till Thor och nu har de stängt ner den har jag förstått.
När jag kör en uppdatering av mjukvaran ändrar den frekvens till 12054 GHz och tappar jag bl.a. Tv4. Men om jag ändrar hemtranspondern till DVB-S2 8PSK /11278 GHz/ V/25000/ (3/4) som skall vara för Pace 830 enligt Kingsat så funkar Tv4 men då försvinner kanaler som t ex History. Finns det nån lösning på detta eller är det bara att byta ut boxen?
830 ska ha Bootloader 28 för att ta ner mjukvaran från Thor.
Så här kollar du bootloadern
Smartphone-skärmdump som visar instruktioner för att kontrollera bootloader-version på en mottagare med röda kryss och grönt bocktecken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
830 ska ha Bootloader 28 för att ta ner mjukvaran från Thor.
Så här kollar du bootloadern
[bild]
Tack för svar!
Bootloader2 version är 294 så tydligen den gamla.
Går det att fixa eller är det boxbyte som gäller?
 
N Nickeputt skrev:
Tack för svar!
Bootloader2 version är 294 så tydligen den gamla.
Går det att fixa eller är det boxbyte som gäller?
Boxbyte, Bootloader är nedsläckt. Ta kontakt med Allente.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Boxbyte, Bootloader är nedsläckt. Ta kontakt med Allente.
Jag misstänkte det :( .Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Bootloader 3845 är för 680, gällande denna box, 5140, ska den heta 69. Så kolla det.
Edit: Eller har han en 680?
Har han det, med rätt Bootloader, ska parabolen vridas till Thor, sedan uppdateras med ny mjukvara på den satteliten. Det görs honom att bryta strömmen, håll in knappen på boxen, sätt i strömmen, håll in till 3 lampor lyser, släpp då och välj till sist Update Main Software. Efter detta hittar boxen signal.
[bild]
Köpte en begagnad Samsung 680 box Viasat märkt som jag tänkte använda med Allente. Får inte igång den och ser nu att bootloader är 3844 så bara en pappersvikt jag köpt då antar jag.
 
680 borde hämtat hem rätt bootloader, då har den väl inte varit igång på länge antar jag.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
680 borde hämtat hem rätt bootloader, då har den väl inte varit igång på länge antar jag.
Så är det väl, plasten satt kvar på fronten och fjärren såg oanvänd ut. Trodde det skulle vara en bra grej, men bootloader var 3844.
 
Bootload till 680 ligger på TP 11.278 V men det kanske inte är bara att välja den tp och boxen laddar ner?
 
G GA Anderson skrev:
Bootload till 680 ligger på TP 11.278 V men det kanske inte är bara att välja den tp och boxen laddar ner?
Kör man den uppstarten med att hålla in power och sätter in strömsladden så får man inte välja något sådant så kan inte ändra var det skall söka
 
G GA Anderson skrev:
Du kanske kan ta hjälp av detta företag
[länk]
Lösenordskyddad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.