N
A Argastesnickaren skrev:
Om du då läst mina inlägg så vet du också att dra in fiber i mitt 3 år gamla hus där slang ligger ut till deras anslutning ligger på 25000kr plus avgift för användning.
I dag betalar jag 269 kr totalt.
Ensam i hushållet med tv och data som enda förbrukare där 4k inte är några som helst problem att köra.
Hur tycker du att jag ska motivera merkostnaden för fiber??
Mina inlägg är ju bara en motpol till att alla som skriver att man MÅSTE ha fiber för allt annat inte fungerar:)
Nu börjar ju en del tycka att kostnaden för fiber ökar, en ännu större anledning för mig att inte hoppa på.
Samma här!
Jag har tecknat mig för fiber två gånger. Först med skojarna IP-Only 2017. Inget hände så efter två år avbröt jag avtalet (utan kostnad).
I januari 2022 tecknade jag avtal med Borenet. Enligt avtalet skall installation ske senast 231231. Börjar bli bråttom nu eftersom jag sedan tecknandet inte hört ett ljud.
Kör med mobilt genom Telias Bredband Plus sedan 2018 och är väldigt nöjd.
Avtalet med Borenet får ligga kvar men blir det ingen fiber så spelar det mig ärligt talat ingen roll överhuvudtaget.
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
Datumet de sätter på avtalet är så långt fram de får avtala, det har inget med utbyggnadsplaneringen att göra.

Jag har tecknat tre avtal med olika leverantörer, men inte sagt upp något av dem. Det återstår att se om eller när det byggs något.
 
N
D Daniel 109 skrev:
Datumet de sätter på avtalet är så långt fram de får avtala, det har inget med utbyggnadsplaneringen att göra.

Jag har tecknat tre avtal med olika leverantörer, men inte sagt upp något av dem. Det återstår att se om eller när det byggs något.
Men efter det datum de anger som leveransdatum (vilket i min värld borde innebära att jag då skall ha fått min leverans) kan man frånträda avtalet utan kostnad.
För de som tecknar avtal nu anges 240630 som senaste leveransdatum d.v.s. sex månader senare än datumet i mitt avtal trots att jag tecknade för snart två år sedan.
Vilket väl delvis motsäger din teori?
Priset har stigit från 22900:- till 27900:- för de som tecknar nu.
Det mesta lutar åt att jag kommer att fortsätta med mitt mobila bredband som haft ETT avbrott på 5,5 år men då kunde jag fortsätta köra via en annan mast som dock inte hade 4G+.
 
Där jag tittat fick jag uppfattningen att de la på 6månader en gång i halvåret. Men om avtalen nu bara är ett halvår bort har de kanske planerat att börja bygga nu.
 
N
D Daniel 109 skrev:
Där jag tittat fick jag uppfattningen att de la på 6månader en gång i halvåret. Men om avtalen nu bara är ett halvår bort har de kanske planerat att börja bygga nu.
Jag tror tyvärr inte det. I närliggande område har det stått att de "planerar att sätta skopan i marken redan i vår eller sommar" sedan våren 2022.....
 
N Nalleman64 skrev:
Samma här!
Jag har tecknat mig för fiber två gånger. Först med skojarna IP-Only 2017. Inget hände så efter två år avbröt jag avtalet (utan kostnad).
I januari 2022 tecknade jag avtal med Borenet. Enligt avtalet skall installation ske senast 231231. Börjar bli bråttom nu eftersom jag sedan tecknandet inte hört ett ljud.
Kör med mobilt genom Telias Bredband Plus sedan 2018 och är väldigt nöjd.
Avtalet med Borenet får ligga kvar men blir det ingen fiber så spelar det mig ärligt talat ingen roll överhuvudtaget.
Har haft samma resa med ip-only och fick också bryta avtalet efter 2 år.
Nästa aktör hann jag sälja och flytta ifrån huset innan fiber blev indragen till rabatterat pris, (tog åter igen över 2 år, så totalt över 4 års väntan)
Nu blir det efter anslutning till full pris och till mitt behov så är det inte intressant, jag kan köra allt jag behöver utan begränsningar till liten kostnad utan att lägga 25000 kr på att blåsa in en fiber där allt är färdigt, dvs inget gräv, återställning, borra in i huset osv utan bara koppla in mig.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
I vår fiberförening byter vi till gruppavtal med Tele2. 250:- för 1000/1000 och nån bas tv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.