MathiasS MathiasS skrev:
Det är fan snurrigt i trafiken ändå.
Hade det där varit i Sverige hade ingen kommit fram alls, vem ska väja för vem liksom..🤓
Jag har kört bil i sådan trafik och värre (till och med vänstertrafik) och man vänjer sig snart och uppgiften löser sig.
Här har jag varit med bil många många gånger:
Tät trafikstockning med många bilar på en stadsgata under dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett myllrande gatuliv med folkmassor, marknadsstånd, fordon och byggnader under en klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
hsd
MathiasS MathiasS skrev:
Frågan är om man ska bry sig om vad som är normalt på andra ställen. Jag är rätt nöjd med att det är lite ordning och reda här. Det är fan snurrigt i trafiken ändå.

[bild]
Det där borde vara video på 😉
 
D Dilato skrev:
så har man inte framfört sitt fordon på ett trafiksäkert sätt.
Kanske inte, men med stöd av det argumentet skulle man kunna avveckla en mängd trafiksäkerhetshöjande åtgärder som finns idag och som faktiskt minskar trafikskador, lidande och död.
 
hsd hsd skrev:
Det där borde vara video på 😉
Prova att klicka på bilden. 😂 De som fattar fattar. 😉
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Det där borde vara video på 😉
 
R Rejäl skrev:
Men du rekommenderade TS att flytta brevlådan redan till helgen?
Nej, jag sade om jag var TS hade jag gjort det. Det är inte samma sak som att rekommendera honom att göra det.

Det räcker tydligen att kontakta PostNords kundtjänst, nu är de väl stängda för helgen, men rätt formulerad fråga kan man nog framställa flytten som en förbättring för båda parter och troligen få ett ok ganska enkelt...

När lådan väl är flyttad antar jag att man kan hävda att man inte får parkera så lådan blockeras.

Jag har själv funderat på att flytta min postlåda och grind dit den ursprungligen suttit då jag skulle få kortare att skotta vintertid. För brevbäraren skulle det enbart vara en förbättring. Nu är lådan i en backe vilket troligen är svårare då de delar ut med bil eller moppe... Nu vet jag då jag ska kolla med Postnord.
 
R
J JohanLun skrev:
Nej, jag sade om jag var TS hade jag gjort det. Det är inte samma sak som att rekommendera honom att göra det.

Det räcker tydligen att kontakta PostNords kundtjänst, nu är de väl stängda för helgen, men rätt formulerad fråga kan man nog framställa flytten som en förbättring för båda parter och troligen få ett ok ganska enkelt...

När lådan väl är flyttad antar jag att man kan hävda att man inte får parkera så lådan blockeras.

Jag har själv funderat på att flytta min postlåda och grind dit den ursprungligen suttit då jag skulle få kortare att skotta vintertid. För brevbäraren skulle det enbart vara en förbättring. Nu är lådan i en backe vilket troligen är svårare då de delar ut med bil eller moppe... Nu vet jag då jag ska kolla med Postnord.
Men det ses som att rekommendera att du självsäkert säger så..
Är det inte bättre att acceptera verkligheten med att är det tillåtet att parkera där så är det…
 
R Rejäl skrev:
Men det ses som att rekommendera att du självsäkert säger så..
Är det inte bättre att acceptera verkligheten med att är det tillåtet att parkera där så är det…
Fast om jag nu skulle vilja flytta min grind och brevlåda så det blev bättre och trivsammare, ska jag inte få det för att grannen vill parkera där?

På många ställen verkar staket och grind inte vara lovpliktiga och som jag förstår det får man inte parkera framför någons grind eller brevlåda. Om inte kommunen eller postnord har något att invända måste det ju vara upp till fastighetsägaren att utforma sin tomt såsom han vill?
 
R
J JohanLun skrev:
Fast om jag nu skulle vilja flytta min grind och brevlåda så det blev bättre och trivsammare, ska jag inte få det för att grannen vill parkera där?

På många ställen verkar staket och grind inte vara lovpliktiga och som jag förstår det får man inte parkera framför någons grind eller brevlåda. Om inte kommunen eller postnord har något att invända måste det ju vara upp till fastighetsägaren att utforma sin tomt såsom han vill?
Fast nu handlar tråden inte om dig så bara ge dig…
 
hsd
D Dilato skrev:
[media]
Som en bikupa, otroligt
 
J JohanLun skrev:
antar jag att man kan hävda att man inte får parkera så lådan blockeras.
Är du säker på det?
 
  • Gilla
adron
  • Laddar…
R Rikard Kristensson skrev:
Oavsett vad man får eller inte så för mig är det lite ”oskriven regel” att man parkerar till typ 80% utanför sitt eget ställe.
Var kommer den siffran ifrån?
 
K Kane skrev:
Var kommer den siffran ifrån?
SIS eller EU, är lite osäker.
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
K Kane skrev:
Var kommer den siffran ifrån?
Oskriven regel så siffrorna kommer från allmänheten eller bara mig själv 😂😂
 
R Rejäl skrev:
Fast nu handlar tråden inte om dig så bara ge dig…
Jag förstår att du inte skulle tveka att parkera utanför grannens sovrumsfönster varje kväll eftersom du brinner så för frågan. Detta handllar om TS som INTE vill ha grannen stående där. Funderingar om hur man blir av med grannen utan att passera gränsen för vad som är lagligt är väl det som tråden handlar om?

Du får starta en tråd "jag vill parkera utanför grannen men han försöker fundera ut olika saker som försvårar det, vad har jag för rättigheter att stå där ändå, även om jag blockerar hans fastighet?"

Jag kan starta en tråd "jag funderar på att flytta min brevlåda, är det tillåtet?" Men eftersom jag redan vet svaret, JA det är tillåtet (om postnord inte invänder) behöver jag inte starta tråden. Likaså vad som gäller för att flytta eller anlägga grind eller utfart.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.