R
Alfredo Alfredo skrev:
14 flak per tugga!
Tuggar du långburk😉
 
TS:
Nu måste hjälpa mig stämma mäklaren, säljaren eller båda. De har uppenbart ljugit!
Frågeformuläret påstår att ”god dagvattentillgång runt knuten” och under EL står det "vattenkraft". Det stod ingenstans att det fanns Ål i krypgrunden och sjögräs i vardagsrummet och nu påstår fiskeriverket att man pga rödlistningen inte får flytta ålarna!

Huset:
 
  • Haha
  • Gilla
Asbesträdd och 9 till
  • Laddar…
Det är väl strandskydd 300 meter på det där?
Inte ens en hundkoja för Karo får byggas
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R
S Saelen skrev:
Det är väl strandskydd 300 meter på det där?
Inte ens en hundkoja för Karo får byggas
Karo kan inte bo i brännbara hus😉
 
Insidan beklädd med asbest?
 
R
S Saelen skrev:
Insidan beklädd med asbest?
Aspest menar du?
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Eternitplattor på insidan av en hundkoja är underskattat. Men, hur är det då med UV-värdet och ångspärren?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
R
S Saelen skrev:
Eternitplattor på insidan av en hundkoja är underskattat. Men, hur är det då med UV-värdet och ångspärren?
Karo bör bo i en grotta, du får fråga alfredo vart hans lilla gossedjur sover🙈😂
 
Men om grottan inte finns så gäller strandskyddet... Alltså får Karo sova ute
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Men om grottan inte finns så gäller strandskyddet... Alltså får Karo sova ute
Naturliga grottor kräver varken bygglov eller undantag från strandskyddsreglerna så "Karogrotta" är nog vad man bör satsa på, att försöka stänga ute en Balrog som vill in är nog omöjligt.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Det går men jag misstänker att jag kommer att stämmas för ärekränkning ifall jag vidareutvecklar det resonemanget... :)
 
R
S Saelen skrev:
Det går men jag misstänker att jag kommer att stämmas för ärekränkning ifall jag vidareutvecklar det resonemanget... :)
Vi vill höra😉
 
R Rejäl skrev:
Karo bör bo i en grotta, du får fråga alfredo vart hans lilla gossedjur sover🙈😂
På gatan utanför grannen oftast. Fast nu börjar grannen yra om felparkering så Karo ska snart få lite mat.
 
  • Gilla
  • Haha
Saelen och 3 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Det är väl strandskydd 300 meter på det där?
Inte ens en hundkoja för Karo får byggas
Nää, länsstyrelsen definierar strandskydd som inom 0-300 meter från vattendraget men när är det en halvmeter vatten i huset så avståndet här är mao -0.5 meter så strandskydd borde inte gälla då det falller utanför deras definition.
 
M myrstack skrev:
Nää, länsstyrelsen definierar strandskydd som inom 0-300 meter från vattendraget men när är det en halvmeter vatten i huset så avståndet här är mao -0.5 meter så strandskydd borde inte gälla då det falller utanför deras definition.
Om @myrstack definition bara kunde bli allmänt accepterad av byråkraterna på kommun och länsstyrelse vore det ju inga problem att få bygga sitt båthus;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.