pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Då det varit problem med maskinen tidigare / konstant så är det en utomordentligt dålig ide att plocka loss den själv . Då sitter du ju i knät på kaffefirman . Dom säger ju såklart att du tagit sönder den och så får du betala för en ny maskin.
Frågan är väl varför dom vägrar att hämta maskinen.
Om dom får på pränt att du har för avsikt att betala avtalet tills det går ut så finns det inga skäl till att inte hämta maskinen.
Ja-a, du... det är ju det som är frågan...

Precis som du spekulerar så vill jag inte röra maskinen för då kommer de alldeles säkert att hävda att vi skadat den.

De har fått skriftligt på att vi kommer att fortsätta betala tills avtalet löper ut redan.

Som sagt tidigare, min gissning är att de försöker på att få avtalet förlängt igen om de sen kan hävda att vi på något sätt försenat/försvårat hämtningen av maskinen. Hämtar de den nu så har de inte det argumentet kvar sen i maj...
 
  • Gilla
Bygget 52
  • Laddar…
pm
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Handräckning av Kronofogden kanske? Någon annan har något på din fastighet som du vill bli av med.
 
  • Gilla
Marcus_L och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Handräckning av Kronofogden kanske? Någon annan har något på din fastighet som du vill bli av med.
Hur tänker du då? Det finns ju ett avtal som sträcker sig fram till maj.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vilka muppar! Självklart kan ni koppla ur den, se till att någon kunnig person gör det. Om ni inte skadar maskinen kan de inte kräva skadestånd. Varna gärna andra företag för denna unkna firma.
Om någon vill veta vem det är och få "varningen" så skicka PM... Vill inte hänga ut dem här...
De har säkert något i avtalet om det också... 😅
 
  • Gilla
  • Haha
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Jag hoppas du hänger ut den här skojarfirman när du väl kommit ur avtalet.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
klausul för eventualiteter där vi som kund "bryter" avtalet och då gäller det att vi måste betala resterande månadsavgifter.
Men finns det en klausul för att bryta avtalet så måste man väl kunna göra det? Om ni fortsätter betala månadsavgift så är ju inte avtalet brutet. Den dagen ni bryter avtalet ska de hämta sin utrustning och ni får betala återstående månadsavgifter. Så tolkar jag det.

Men om ni vill ha mer hjälp att tolka avtalet så föreslår jag att ni lägger upp det i sin helhet, med svart över känsliga uppgifter. Ett klipp lite här och där blir svårt att tyda.
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Om någon vill veta vem det är och få "varningen" så skicka PM... Vill inte hänga ut dem här...
De har säkert något i avtalet om det också... 😅
Då får du uppdatera ditt förstainlägg då jag antar att det är rätt företagsnamn som står där. 🤔
 
  • Gilla
Hansam och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Då får du uppdatera ditt förstainlägg då jag antar att det är rätt företagsnamn som står där. 🤔
Uuuups... Fixat nu!
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Men finns det en klausul för att bryta avtalet så måste man väl kunna göra det? Om ni fortsätter betala månadsavgift så är ju inte avtalet brutet. Den dagen ni bryter avtalet ska de hämta sin utrustning och ni får betala återstående månadsavgifter. Så tolkar jag det.

Men om ni vill ha mer hjälp att tolka avtalet så föreslår jag att ni lägger upp det i sin helhet, med svart över känsliga uppgifter. Ett klipp lite här och där blir svårt att tyda.
Svensk text om service och ansvar för hyresobjekt, underhåll, skador, kostnader och villkor för avtal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det med att bara sluta betala försökte vi med förra gången, men det resulterade inte i ett uppsagt avtal, bara med inkassokrav och att de skulle förlänga avtalet med samma tid som vi inte betalade för (något vi naturligtvis motsatte oss).

Företaget har också någon märklig syn på kommunikation och ser bara brev som "skriftligt", inte e-mail...
 
Vad har de för dokumentation på var den står i era lokaler?

Jag hade kopplat ur den, ställt den i en garderob (väl rengjord och fin), dragit fram en extra vattenledning bredvid den nya maskinen och sen ställt fram den gamla några dagar innan det är dags för hämtning. Kört igång den och sen gjort en kopp kaffe till nissen som kommer och hämtar den. Och såklart filmat processen från kaffekopp till utbärning...

Och som sagt ovan, när man ändå hör av sig för att boka upphämtning kan man ju säga att handräckning av Kronofogden är bokad till dagen efter avtalet går ut...

Vill dom jävlas i maj lär de väl göra det ändå...
 
  • Gilla
TCG och 4 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vad har de för dokumentation på var den står i era lokaler?

Jag hade kopplat ur den, ställt den i en garderob (väl rengjord och fin), dragit fram en extra vattenledning bredvid den nya maskinen och sen ställt fram den gamla några dagar innan det är dags för hämtning. Kört igång den och sen gjort en kopp kaffe till nissen som kommer och hämtar den. Och såklart filmat processen från kaffekopp till utbärning...

Och som sagt ovan, när man ändå hör av sig för att boka upphämtning kan man ju säga att handräckning av Kronofogden är bokad till dagen efter avtalet går ut...

Vill dom jävlas i maj lär de väl göra det ändå...
De har ju varit där typ 20 gånger för service så de vet var den står. En väldigt lite firma och om jag förstått det rätt är det ägaren själv som kommer och servar ibland...

Det är ju naturligtvis ett alternativ att göra så, men det finns ju en principsak här också... 😉
 
Har vattnet varit avstängt nån gång under tiden ni haft den?
Dvs sätter den en felkod för detta?
Om inte så har du ett bra förlag ovan
 
A Alexn72 skrev:
Har vattnet varit avstängt nån gång under tiden ni haft den?
Dvs sätter den en felkod för detta?
Om inte så har du ett bra förlag ovan
Det tror jag inte... Den har gnällt på låg vattennivå någon gång men det sitter någon extra box för vatten tillförsel med ett filter och någon läckage kontroll...

Jag gissar att de kan kontrollera drifttid, och de kopplar in någon usb sticka, eller liknande när de har varit där på service vilket jag gissar tar med någon logg...
 
  • Gilla
Engar
  • Laddar…
Måste väl gå att ställa dit en ny bredvid. Montera en T-koppling för vattnet. Firman kan knappast bevisa att T-kopplingen inte har funnits hela tiden.
 
  • Gilla
AAkermo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.