F filip delvert skrev:
Ok!

Är det ungefär så här processen kan tänkas gå till? [media]
En huggmejsel å en slägghammare räcker till de lilla.
Tar kanske inte långstund få bort det. Sedan samma för å få passa in 30* eller 45*
 
Efter några vändor har vi landat i att vi sätter ett 40skåp till vänster om Diskmaskin och diskbänksskåpet machar därför med avlopp och vatten

Men en sak funderar jag på är: Våra vattenrör är ej förankrade i väggen utan lämnar golvet och sedan anslut flexslangen från blandare.

1. Vist borde rören förankaras i väggen? det är väll standard?
2. Det borde väll inte vara något bekymmer jag själv sätter dit en rörklammer någon stans i höjd med elutaget i bild?
 
  • 3D-modell av ett kök, vita skåp och lådor, träbänkskiva, grå diskho, solljus, minimalistisk stil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elledningar, slangar och rör under diskbänk, kopplade till avlopp och elektricitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O
F filip delvert skrev:
Efter några vändor har vi landat i att vi sätter ett 40skåp till vänster om Diskmaskin och diskbänksskåpet machar därför med avlopp och vatten

Men en sak funderar jag på är: Våra vattenrör är ej förankrade i väggen utan lämnar golvet och sedan anslut flexslangen från blandare.

1. Vist borde rören förankaras i väggen? det är väll standard?
2. Det borde väll inte vara något bekymmer jag själv sätter dit en rörklammer någon stans i höjd med elutaget i bild?
Att förankrar rören är lätt, finns vanliga fästen.

Ett annat förslag på lösning (kanske) är att ha hon i ett 80 skåp men att ändå ”bara” ha en 60 ho längst till vänster. Då får du ju både fram avloppet i rätt skåp men även större yta mellan ho och spis (som är guld värt).

Hur brett är det mellan rören och skåpet spisen sitter i?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ja det bör vara förankrade, men kolla först vad skarven hamnar i förhållande till öppningen på bakstycket på skåpet. Jag drog in mina rör in i diskbänkskåpet och fäste dem med klammer mot skåpsstommen. Då hamnar övergången mot slangarna till blandaren inne i skåpet och lätttillgängligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.