YEEEES!
Daniel Ståhl fick Bragdguldet!
Det är han värd 🥏🥇
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Yeeeessss!
-20 ute, eldar pannan så att bergvärmen får ta paus, eldar vedspisen för mys och boost.
+23 inne och säkert 25 i köket och allrummet.
T.o.m hustrun tycker det är varmt, men spisvärmen är megagod när vinterkylan sätter in.
 
  • Gilla
fribygg och 5 till
  • Laddar…
galento
Kanon med vedvärmen , blir det för varmt inne kan man ju öppna några fönster och vädra ut det värsta. 👍😎😁
 
  • Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Kanon med vedvärmen , blir det för varmt inne kan man ju öppna några fönster och vädra ut det värsta. 👍😎😁
Så mycket jobb som jag haft med veden i minst fem steg innan det är i spisen så vädras det inte, fattas bara, svettas hellre😉
Skämt åsido har vi väldigt öppen planlösning så att värmen sprider sig väldigt bra i hela huset, igår hade termostaterna stängt nästan alla raddar i bottenvåning och övervåning, källarvåningen har spisvärmen svårare att hitta ner till även om det är öppet dit ner också.
 
mikethebik mikethebik skrev:
Yeeeessss!
-20 ute, eldar pannan så att bergvärmen får ta paus, eldar vedspisen för mys och boost.
+23 inne och säkert 25 i köket och allrummet.
T.o.m hustrun tycker det är varmt, men spisvärmen är megagod när vinterkylan sätter in.
Dags att börja laga mat på vedspisen 😀
 
N Niq skrev:
Dags att börja laga mat på vedspisen 😀
Det gör jag varje gång jag eldar i den, och av någon (psykologisk) anledning blir maten godare när den är tillagad på vedspis.
Risgrynsgröt tillagad på vedspisen blir godare även utan psykologi.
 
  • Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
galento
När man läser om personer som har ca 11 grader i huset får man vara
väldigt tacksam att man har det varmt och skönt.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Jag har en bit kvar till 11, men snart så...


Skärmdump av temperaturloggning, visar sjunkande temperaturtrend i stort rum, -7,6 °C nyligen uppmätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Det gör jag varje gång jag eldar i den, och av någon (psykologisk) anledning blir maten godare när den är tillagad på vedspis.
Risgrynsgröt tillagad på vedspisen blir godare även utan psykologi.
Allt bli godare på vedspisen😀
Sen när man har vant sig att man kan ha 3 stekpannor och 2 kastruller och en tekitell på spisen samtidigt så är det svårt att klara sig på spishällen.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Yessss!!! Måste bara brista ut i en hyllning till svensk sjukvård. Från den dagen för strax över 9 år sedan när en sköterska på BVC fattade misstankar om grabben, tills idag på den årliga MR:en för att kontrollera så inte skiten kommer tillbaka, har vården varit proffsig, lyhörd, omtänksam och helt fantastisk ❤️❤️❤️.
Vi har iallafall fått valuta för skattepengarna!
Men visst, en skönare stol för oss föräldrar vid MR:en kunde de väl kostat på sig 😃
 
  • Älska
  • Gilla
Nyfniken och 16 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Yessss!!! Måste bara brista ut i en hyllning till svensk sjukvård. Från den dagen för strax över 9 år sedan när en sköterska på BVC fattade misstankar om grabben, tills idag på den årliga MR:en för att kontrollera så inte skiten kommer tillbaka, har vården varit proffsig, lyhörd, omtänksam och helt fantastisk ❤️❤️❤️.
Vi har iallafall fått valuta för skattepengarna!
Men visst, en skönare stol för oss föräldrar vid MR:en kunde de väl kostat på sig 😃
Svensk sjukvård är jättebra om man bara tar sig igenom primärvårdsfiltret.
 
  • Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
galento
Eller gör en egen vårdbegäran.
 
B b8q skrev:
Svensk sjukvård är jättebra om man bara tar sig igenom primärvårdsfiltret.
Absolut är det så
 
Sveriges handbollstjejer tar ledningen mot Danmark!

/Höghus
 
Hela veckan borde hamna under GAAAHHH, vi har jobb dygnet runt fram till julafton så ringer sig kollegan sjuk.
Men man kan ha tur även under stress.
YEEEESSSS.
Har bara en rulle kabel kvar, klipper den lite på måfå i 2 delar, en ska vara runt 3,5 meter, den andra 13 meter som är väldigt bökig att mäta.
Detta var skillnaden när kablarna är dragna 🙂
Hand håller avskalad elkabel framför en blå utrustningslåda med varningsetiketter och elektrisk installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
tobbbias och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.