galento
Ofattbart vilken snålhet en del har.
 
Isakare Isakare skrev:
.... men i en bil av RAMs storlek borde man kunna stå bredvid motorn och skruva.
Det kan man. Om man tar bort karossen först! 😆
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Fairlane
Helt absurt med folk som kör med så dåliga däck. De borde bli av med körkortet.

Jag har även svårt att förstå hur man kan godkänna allvädersdäck på vintern (eller egentligen överhuvudtaget).

Jag tror inte folk som köper skräpet förstår hur uselt det är. En bekant hade köpt sådana och var glad att slippa byta däck två gånger om året. Han var inte lika nöjd när de väl skulle bort och satt som helv...
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
S
Fairlane Fairlane skrev:
Helt absurt med folk som kör med så dåliga däck. De borde bli av med körkortet.

Jag har även svårt att förstå hur man kan godkänna allvädersdäck på vintern (eller egentligen överhuvudtaget).

Jag tror inte folk som köper skräpet förstår hur uselt det är. En bekant hade köpt sådana och var glad att slippa byta däck två gånger om året. Han var inte lika nöjd när de väl skulle bort och satt som helv...
Volvo tyckte de var bra även fast de är sämre än både vinter- och sommardäck. Men nu har de ändrat sig.

https://www.tidningendacksnack.se/nyheter/e/555/volvo-forklarar-varfor-de-valjer-aret-runt-dack-/
https://carup.se/volvos-logn-bytte-ut-sina-rad-om-aret-runt-dacken-i-smyg/
https://www.mestmotor.se/recharge/a...tiserade-aret-runt-dacken-blir-inte-standard/
 
Fairlane
S sinuslinus skrev:
Volvo tyckte de var bra även fast de är sämre än både vinter- och sommardäck. Men nu har de ändrat sig.

[länk]
[länk]
[länk]
Pinsamt av Volvo, men bra att de ändrat sig.
 
Håller fortfarande på med den här jävla dragkroken, det är nått som inte lirar, armen som påverkar kolven hakar fast på okänt ställe.
Men kom på när jag höll huset lös att om jag lyfte det lite, så funkade den.
Test med bricka och sticksågsblad, det funkade 🙂
Kvickfix med en plåtbit, och jag kan åka och besikta 👍
Ska göra en seriösare i rostfri plåt sen.

Makrobild på maskindelar, möjligtvis en svets eller bult, nära metall, teknisk detalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktyg på arbetsbänk med borr, nycklar och en delvis demonterad komponent i fokus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av maskindetalj med skruvar och rundad metallkomponent, aningen oljig yta, motståndskraftigt material, blå bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Börjat kolla på A1 Diesel Ltd på Facebook, berättar mycket intressant om dieselmotorer.
Såg just en film om Piezo spridare, på vilka man aldrig ska ta bort returen för att se om det kommer diesel som man gör på vanliga spridare.
Piezospridaren måste alltid ha mottryck på returen, annars går den sönder.
Hittar inte just den filmen på YouTube, annars hade jag länkat, men kolla in sidan om ni är intresserade av diesel.
(Jag är inte intresserad av diesel, men det är kul iaf)
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Toyota Land Cruiser 70 Chinese edition, bästa nya bilen jag sett, förnuftig design av kontrollerna på insidan, och snygga är dom!

[media]
En av anledningarna till att jag köpte en dacia duster, tyvärr har även dom skaffat pekskärmar och massa annat skräp i nyare årsmodeller.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Toyota Land Cruiser 70 Chinese edition, bästa nya bilen jag sett, förnuftig design av kontrollerna på insidan, och snygga är dom!

[media]
En äkta drömbil ❤️
 
P Prodigys skrev:
En av anledningarna till att jag köpte en dacia duster, tyvärr har även dom skaffat pekskärmar och massa annat skräp i nyare årsmodeller.
Tur man inte behöver använda skärmen om man inte vill
 
  • Wow
frasen_36
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Tur man inte behöver använda skärmen om man inte vill
I många bilar är det inte ett alternativ att inte behöva använda skärmen.
 
  • Gilla
Robert-san01 och 2 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
I många bilar är det inte ett alternativ att inte behöva använda skärmen.
Så länge alla funktioner är smidiga att hantera är jag nöjd.
Föredrar några enkla fysiska reglage för det som ska igång snabbt. Typ defroster och ljudvolym. Resten kan vara i skärmen
 
galento
Kommer ni ihåg vänstertrafiken ?


Man verkar gilla biltrial i England 😎

 
Redigerat:
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Kommer ni ihåg vänstertrafiken ?

[media]
Man verkar gilla biltrial i England 😎

[media]
Kul när prylarna används =)
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.