Hej där ute i kylan.
Har inte laddat hemma på ett tag.
Men satt och fipplade runt i alla dessa appar man har, har då bytt ut min router i huset, så allt skulle kopplas upp igen.
Kollar då i Zaptec appen att det finns en ny mjukvaru uppdatering, så jag kör in den.
Sen kommer frugan hem och säger: varför lyser det rött ifrån laddstolpen?
Går ut och kollar, den lyser rött.
Appen säger att det är ett jordningsfel, bryter strömmen 5 min, slår på igen, samma fel.
Den lös garanterat inte rött tidigare idag innan jag körde in uppdateringen.
Har skapat en ticket till Zaptec supporten, men är nyfiken om någon annan har haft samma problem ?
En appskärmbild som visar ett felmeddelande för en elbilsladdare med instruktioner för felsökning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du kollat om det är snö eller vatten i någon kontakt?
 
V ViktorHg skrev:
Har du kollat om det är snö eller vatten i någon kontakt?
Det är torrt och fint!
 
Maltemullvad Maltemullvad skrev:
Det är torrt och fint!
Provat ta bort laddkabeln också?
 
Har inte ens anslutit någon laddkabel.........
 
Du får kontakta installatören. En kontakt med Zaptec skadar förvisso inte.
 
Håller på med Zaptec support just nu
 
Liten uppdatering!
Min laddbox fungerar fortfarande inte, fick besked igår att ärendet flyttas över till de svenska teknikerna…….
En notering: Jag skapade ärendet hos supporten den 3:e December 🙄
 
  • Ledsen
Farstatjej90
  • Laddar…
Idag kom det svar ifrån Zaptec!
Din laddbox har internt fel och måste bytas ut.
No shit Sherlock!!!
Det tog dem 19 dagar att utreda……..
Och nu som löken på laxen så vill de att jag själv ska leta reda på en certifierad Zaptec installatör som har rättighet att utföra garantiarbete.
När de själva har ett register över sina ”certifierade” installatörer.
Jag tycker detta är pinsamt djävla dåligt!!
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Maltemullvad Maltemullvad skrev:
Idag kom det svar ifrån Zaptec!
Din laddbox har internt fel och måste bytas ut.
No shit Sherlock!!!
Det tog dem 19 dagar att utreda……..
Och nu som löken på laxen så vill de att jag själv ska leta reda på en certifierad Zaptec installatör som har rättighet att utföra garantiarbete.
När de själva har ett register över sina ”certifierade” installatörer.
Jag tycker detta är pinsamt djävla dåligt!!
Ja inte imponerande.

Är inte den firma du köpte den felande boxen certifierade?
 
Köpte den via Tibber
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hmm! Gick inte att ändra i mitt svar.
Som sagt köpte boxen via Tibber och så vart det en elfirma som kontaktade mig och kom och installerade den.
Så jo jag utgår ifrån att de är ”certifierade”
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nu väntar jag på att bli kontaktad av reparatören som ska byta ut boxjävelen….
Varit utan laddning hemma över 1 månad….
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Imorgon kommer det en elektriker och byter ut min trasiga laddbox.
Har endast tagit ca 70 dagar ifrån att jag anmälde detta till Zaptec/Tibber.
Är inte särskilt nöjd med deras kundservice 🤬
Har tagit lite väl långt tid att få detta problemet ur världen
 
  • Gilla
Mariahenning1
  • Laddar…
Maltemullvad Maltemullvad skrev:
Imorgon kommer det en elektriker och byter ut min trasiga laddbox.
Har endast tagit ca 70 dagar ifrån att jag anmälde detta till Zaptec/Tibber.
Är inte särskilt nöjd med deras kundservice 🤬
Har tagit lite väl långt tid att få detta problemet ur världen
Sorgligt att höra. Om en kund köper en box av oss och får problem så börjar vi med detta skyndsamt, vilket i de flesta fall är samma dag eller nästa vardag.

Men visst vi kan inte konkurrera med priset för boxen jämfört med att beställa någonstans på nätet. Men service därefter.

Nu har vi inte haft så många som krånglat tack o lov. Men åskat har tagit några stycken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.