AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan tänka mig ni tänker så när ni ser hur jag lever. Men det är bara min vardag
Tänkte mer på det mesta du säger är bara totalt skitsnack.


Är du en sån där kille som behöver blåsa upp dig på internet inför okända människor??
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens
D Dilato skrev:
Tesla har väl inget medlemsregister att ljuga om hur många som finns i det (för att få bidrag från staten) ?
Vad surrar du om nu?
Jag bara undrar om du VET vilka siffror du kan lita på.
 
D Dilato skrev:
Du menar att ett statsstödtill fackförbunden på 50% av kostnaderna för att förse arbetsförmedlingen med uppgifter ger ett överskott som går till S?
Om de får stöd för att göra något som de hade varit tvugna att göra ändå (vet inte hur det är med det) är det ju trots allt pengar in. Så även om inte precis dessa specifika pengar går vidare till LO så ökar de ju möjligheten att vidarebefordra andra pengar av motsvarande mängd dit.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Silly Bear Silly Bear skrev:
Du lever verkligen i en jävla drömvärld alltså.....




Måste verkligen fråga......hur går din konsultverksamhet igentligen?

Du verkar lägga ohälsosamt mycket tid här på forumet.

För att dra en av dina egna tvärsäkra påståenden så känns det som du själv står för 30% av inläggen i den här tråden

Lite jobb just nu?
Lite jobb? nej skulle jag inte säga

Svensk faktura, betalningsinformation, företagsnamn, tjänster för november, moms, total summa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
David Wallin David Wallin skrev:
Om de får stöd för att göra något som de hade varit tvugna att göra ändå (vet inte hur det är med det) är det ju trots allt pengar in. Så även om inte precis dessa specifika pengar går vidare till LO så ökar de ju möjligheten att vidarebefordra andra pengar av motsvarande mängd dit.
Precis. Alla pengar in kan tex läggas på räntekonto = vinsten går till S
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vad surrar du om nu?
Jag bara undrar om du VET vilka siffror du kan lita på.
Vi får nog helt enkelt anta att det inte finns några siffror alls som faktiskt går att lita på i den här soppan.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Omsättning är återigen inte att tjäna pengar. Kan lova dig att ingen hantverkarfirma i sverige har mer faktiskt omsättning per anställd en valfri IT konsultbolag som min
Jag fattar inte vad du dravlar om. Vem bryr sig om "faktisk omsättning"? Lön till ägare plus sista raden i resultatet är ju det som räknas. Inte konstigt att du står och stampar...

Ta rörmokaren i min kommun som ett exempel. Han har tre gubbar jobbar. Omsätter drygt 12 miljoner och gör 1.8 miljoner i vinst. Nu vet jag inte exakt vad han tar ut i lön men även om han skulle ta ut nån hundring mindre i lön per år så tjänar gubben betydligt mer pengar än vad du gör. Alltså mer framgångsrik som företagare. Allt enligt senaste publicerade bokslut.
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite jobb? nej skulle jag inte säga

[bild]
Pinsamt att skryta om hur många timmar man har slavat åt någon kund under en månad.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Pinsamt att skryta om hur många timmar man har slavat åt någon kund under en månad.
Jag bor iallafall inte i ett tragiskt nybygge som skär sig som en kniv genom naturen
 
  • Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag bor iallafall inte i ett tragiskt nybygge som skär sig som en kniv genom naturen
Nu kommer dom riktigt fina argumenten fram:)

Ett tipps: Sluta övertyga dig själv att du är framgångsrik och se det för vad det är istället. Då kommer du att inse att var och varannan företagare inom hantverksyrken är mer framgångsrik än vad du är. Sen är det bara att kanalisera ditt arbetarförakt till drivkraft att göra något åt det. Så kan du återkomma när du faktiskt har något att skryta om, eller ännu hellre låta bli. Jag har faktiskt aldrig stött på en framgångsrik förtagare som inte kan hålla sig från att berätta hur mycket denne omsätter eller tar ut aktieutdelning, hantverkarna inräknade.
 
  • Gilla
Tommty och 3 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Nu kommer dom riktigt fina argumenten fram:)

Ett tipps: Sluta övertyga dig själv att du är framgångsrik och se det för vad det är istället. Då kommer du att inse att var och varannan företagare inom hantverksyrken är mer framgångsrik än vad du är. Sen är det bara att kanalisera ditt arbetarförakt till drivkraft att göra något åt det. Så kan du återkomma när du faktiskt har något att skryta om, eller ännu hellre låta bli. Jag har faktiskt aldrig stött på en framgångsrik förtagare som inte kan hålla sig från att berätta hur mycket denne omsätter eller tar ut aktieutdelning, hantverkarna inräknade.
Det är iallafall uppenbart att du stör dig på något med mig. Den svenska avundsjukan.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
nikasp
S Styrman_jansson skrev:
Jag föredrar regn( men helst ingen nederbörd). Det där vita möglet har jag ett djupt förakt för och ser ingen nytta med. Det skyddar bara fästingar och annan ohyra från att frysa ihjäl och gör allt extra besvärligt. Och klart som attans att det är ljusare här nere. Just nu går solen ner typ 13:00 i Luleå och 15:00 här i Linköping.
Och från vår till höst är solen uppe länge. Har spelat golf på nätterna när jag var ung och samma med fiske. Det är jobbigt när hösten kommer här nere i Stockholm, då vet att man att det är 4-5 tråkiga månader på gång (oftast). Ju nu har vi faktiskt vinter och snö men det är inte helt vanligt.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är iallafall uppenbart att du stör dig på något med mig. Den svenska avundsjukan.
Tror det snarare är den totala brist på verklighetsförankring.

Uppenbarligen försöker du framstå som någon du inte är.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är iallafall uppenbart att du stör dig på något med mig. Den svenska avundsjukan.
Avundsjuk kan man allt känna sig ibland, på företagare som kommit längre. Du hör inte till den kategorin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.