Jag undrar om det finns några fler bra nätbutiker förutom tretti.se som säljer vitvaror till bra pris? Har varit runt till de stora butikerna men tycker inte att deras mängdrabatt är så mycket att ha.

Kom med förslag!
 
hej !du får nog kompromissa,det är svårt kombinera bra o billigt. (prisvärt)
 
Kolla priser på www.prisjakt.se eller www.pricerunner.se. Där finns en del recensioner också, så man kan se vad andra ägare tycker.
Att kombinera bra och billigt är nog inga problem. Det är ju samma varor, fast till andra priser i olika butiker... Däremot kan det ju bli problem om man har garanti- eller reklamationsärenden om man handlat i en nätbutik. Se upp med fraktkostnaderna också. Hos tretti ingår ju frakten!
 
Hottentott skrev:
Kolla priser på www.prisjakt.se eller www.pricerunner.se. Där finns en del recensioner också, så man kan se vad andra ägare tycker.
Att kombinera bra och billigt är nog inga problem. Det är ju samma varor, fast till andra priser i olika butiker... Däremot kan det ju bli problem om man har garanti- eller reklamationsärenden om man handlat i en nätbutik. Se upp med fraktkostnaderna också. Hos tretti ingår ju frakten!
Tack för råden och tipsen!

Var nämligen runt idag och kollade paketpris hos bl a Hemma, Siba, Elgiganten, OnOff o Säljar´n. Landade ungefär på samma summa vart jag än var någonstans. Kollade sedan på Tretti.se och där var det ca 6-7000 kr billigare för likvärdiga varor!!!

Ska fortsätta kolla runt - kampanjerbjudanden är ofta inte så dåliga de heller.
 
Vi var runt till återförsäljarna och tog in offerter på vitvarorna, både OnOff, ELON och Elgiganterna hade priser som var lägre än de lägsta på pricerunner och prisjakt. (Vitvaruhandlarna i övrigt kunde inte hänga med prismässigt).

Elgiganten var i slutänden billigast på alla vitvaror vi skulle ha.

(Dyrast var Electrolux Home...de verkar leva i en fantasivärld när det gäller priserna......fattar inte att de får sälja en enda pryl.....visst, servicen kanske är bättre för den kund som inte vet vad den ska ha....men annars...)

Vi handlade i Umeå.
 
Jesca_j skrev:
Vi var runt till återförsäljarna och tog in offerter på vitvarorna, både OnOff, ELON och Elgiganterna hade priser som var lägre än de lägsta på pricerunner och prisjakt. (Vitvaruhandlarna i övrigt kunde inte hänga med prismässigt).

Elgiganten var i slutänden billigast på alla vitvaror vi skulle ha.

(Dyrast var Electrolux Home...de verkar leva i en fantasivärld när det gäller priserna......fattar inte att de får sälja en enda pryl.....visst, servicen kanske är bättre för den kund som inte vet vad den ska ha....men annars...)

Vi handlade i Umeå.
Ja det kan nog va lite olika.
När vi renoverade köket och skulle köpa kyl, frys, ugn, induktionshäll, diskmaskin och fläcktkåpa, fick vi bäst pris av Electrolux Home.
Vi kollade runt och bestämmde oss för att det var Husqvarna kyl och frys vi ville ha. Sen kollade vi på internet , trettio.se och electrostore (finns inte kvar), plus en lokal handlare som kunde erbjuda oss det svart. Vi kollade med Electrolux Home i Jönköping, Borås och Halmstad. Vi fick helt klart bäst pris och service från Electrolux Home i Halmstad, ca 5000 kr billigare än trettio.se. Vi kunde dessutom bestämma till exakt, vilken datum vi ville ha leveransen, det är inte så dumt då vitvarorna tar rätt mycket plats, och jag ville hinna klinka och foga innan jag släpade in allt.
Diskmaskinen vi skulle ha fanns inte på lager när den skulle levereras, så vi fick istället en modell bättre än den vi beställt, till samma pris, och dessutom 12 månaders förbrukning av diskmedel som plåster på såren.

Vi år supernöjda med Electrolux i Halmstad, Det konstiga är väl att det kan skilja så mycket i pris inom samma kedja från ort till ort. Jönköping hängde inte alls med.
En jobbarkompis körde precis samma race som vi när dom skulle byta alla sina vitvaror med samma resultat.

Om ni är intreserade av något av de fabrikat som Elektrolux Home säljer tycker jag att ni ska testa att maila dom i Halmstad för att jämföra, för oss lönade det sig.
LYCKA TILL!
 
Jag drar väl min vanliga uppmaning om att kika utomlands också.
Jag köpte från http://www.cucine24.de De gav mig bättre priser än det som står på hemsidan vid köp av flera varor. Om man inte känner sig trygg med att handla från någon som inte talar svenska så kan man ju i alla fall använda priset i vidare förhandlingar med någon annan leverantör.
 
Vi köpte våra vitvaror på en lite lokal elektronikbutik. Efter lite förhandling visade det sig att de var avsevärt billigare än tretti.se. Dessutom får man en personlig kontakt och om något skulle hända finns affären i närheten, alltså inget krångel med kundtjänst o dyl. Internet och giganter i all ära, men ge den lokala leverantören en chans i priskriget, de kan överraska. :)
 
Dclxvi skrev:
Vi köpte våra vitvaror på en lite lokal elektronikbutik. Efter lite förhandling visade det sig att de var avsevärt billigare än tretti.se. Dessutom får man en personlig kontakt och om något skulle hända finns affären i närheten, alltså inget krångel med kundtjänst o dyl. Internet och giganter i all ära, men ge den lokala leverantören en chans i priskriget, de kan överraska. :)
Det är nog nåt sånt där vi hoppas på ;).
 
IKEA har 20% rabatt på sina vitvaror vid köp av komplett kök, dessutom 5 års kostnadsfri garanti....
 
Vi köpte allt på en lokal liten Hemma butik. De matchade alla priser jag hittade på tretti och vitvarumäklarna. Blev en kanon deal med tanke på service och support.
 
wiknil skrev:
Vi köpte allt på en lokal liten Hemma butik. De matchade alla priser jag hittade på tretti och vitvarumäklarna. Blev en kanon deal med tanke på service och support.
Vilken tur ni har som har bra Hemma-butiker där ni bor. Här i krokarna är de svindyra - men jag kanske ska göra ett försök i allafall. :)
 
Det finns en liten firma som slår de flesta och det är från dem som jag har köpt diskmaskin, mikro & centraldammsugare. Deras hemsida är kanske inte helt klar men man bara drar ett mail till dem och frågar efter prisuppgift och vips så har man sparat lite pengar. En helt klart 5:a i betyg när det gäller service. Jag har fått svar på mail kl 23 på kvällen och även kl 06:30. Det kallar jag service. Just nu är jag på G att köpa en inbyggnadsugn och det blir med största möjlighet av dem jag köper den också. Då det är andra som i klarttext har skrivit namnet på affärerna....så får jag väl göra detsamma. www.olaring.se
Ett litet tips: om ni bjuder dem på lite våfflor så får ni grejorna inburna i huset vid leveransen. ;-)
 
B
Själv handlade jag direkt från Elektroskandia, känner en säljare där. Köpte Cylinda-grejer, diskmaskin, ind.-häll, ugn, kyl/sval och överskåp, allt i aluminium. Sparade mer än 5500:- om man jämför på prisjakt.se och Pricerunner.
Så ett tips är att höra med vänner och bekanta om de känner nån lämplig person.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.