useless useless skrev:
Hur många trådar är det i den genomskinliga anslutningssladden?
Hej det är tre st.
 
  • Ett handhållet ringformat objekt av transparent kablage, delar av en monteringsinstruktion, och metallstrukturer i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Alexn72 skrev:
Börja med att visa om du har några lampor till den, och isåfall vilken spänning de har.
ska den kopplas till vägguttaget?
Ska den kopplas med någon "dosa"
20 lampor. Det ska vara till takuttag som taklampa. Har 20 st e14 led lampa med 4w
 
  • Svart rulle med papper, otydlig skrift, placerad på metallstruktur, inomhus, suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Adam Kling
  • Laddar…
BirgitS
Vad för kopplingsklämmor medföljer?
Skulle be om kostnadsfria kopplingsklämmor, om de inte kommer till nytta nu så kan de vara bra att ha i framtiden.
Sammansättning av elkablar görs enklast med kopplingsklämmor så som Wago 221-415 (medföljer ej). Enklare kopplingsklämmor medföljer. Kontakta oss så skickar vi kostnadsfritt kopplingsklämmor om er montör saknar dessa.
https://vesani.se/belysning/kristal...ronor/modern-kristallkrona-o85cm-vienna-svart
 
A Alexn72 skrev:
men tänk vad den skulle kostat om den var färdigbyggd😂
Det vill jag inte ens veta haha. Hemma trodde man gjort en kap. 😆😆
 
BirgitS
Hur ser det ut i taket där lampan ska kopplas in?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Vad för kopplingsklämmor medföljer?
Skulle be om kostnadsfria kopplingsklämmor, om de inte kommer till nytta nu så kan de vara bra att ha i framtiden.

[länk]
Tack , jag ska nog be om de . Jag får inte ihop de eftersom det är totalt 40 kablar brunna och blå och klämmorna har 16 platser totalt.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Hur ser det ut i taket där lampan ska kopplas in?
 
  • Vitt tak med omonterad taklampa och krok, minimalistisk inredningsdetalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
useless useless skrev:
Betalar man 6000:- för en lampa så borde man väl kunna förvänta sig att den är så pass ihopmonterad att man kan få igång den själv utan att anlita en expert?

[länk]
Det som irriterar mig är att man rundar kraven rörande CE-märkning och uppfyllade av div direktiv; det blir en byggsats!

Eller...?
Text om upphängning och montage av en kristallkrona, instruktioner för installation, längd på kedja.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Du behöver en sån här också att stoppa in i lamputtaget i taket:
[länk]

Om du anlitar en elektriker så skicka in alla bilderna så att hen har med sig rätt prylar.
Tack den har jag hemma några st.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Tack för att du markerade mitt inlägg som Bästa svaret men jag tror nog att något annat inlägg passar bättre eftersom det inte besvarar din ursprungliga fråga.
 
Z zephyros skrev:
Hej
Har en taklampa men jag är inte kunnig genom EL. Hur kopplar ihop detta ? Snälla förklara som ni gör för ett barn 😅😅

Det är fyra kablar i varje 2 blå och 2 brunna.
Sedan tallriken har också två ljuspunkter vilket är 2 kablar blå o brunn fr varje också

totalt 20 lampor

Dessa måste seriekopplas eller något ?
Tack Alla för er tid och alla svar. Jag återkommer när den förhoppningsvis på plats 😅.

Tack än en gång.
 
  • Gilla
Klass0n
  • Laddar…
Kolla så att lampdosan i taket klarar 15 kg som din armatur väger. Jag har sett några dosor specade till just max 15 kg men är inte på att det gäller alla.

Edit. Hm, försökte svara på ditt inlägg och citera din bild på DCL-uttaget men fick inte med ngt citat.
 
  • Gilla
zephyros
  • Laddar…
Z zephyros skrev:
Hej
Har en taklampa men jag är inte kunnig genom EL. Hur kopplar ihop detta ? Snälla förklara som ni gör för ett barn 😅😅

Det är fyra kablar i varje 2 blå och 2 brunna.
Sedan tallriken har också två ljuspunkter vilket är 2 kablar blå o brunn fr varje också

totalt 20 lampor

Dessa måste seriekopplas eller något ?
Hej allihopa. En uppdatering:
Lampan är på plats. Med facit så var det inte så svårt.
alla Blå vara tillsammans i en Wago klämma och alla röda i samma wago klämmor.
Är det så att det blir flera wago klämmor så måste du ha en brygga av blå trådar mellan dem Blå wago klämmorna.

Sedan behöver du en brygga mellan den blå och genomskinlig samt röd och genomskinlig
 
  • Modernt taklampa med unik design i ett rum, kasta skuggor på taket, mysig atmosfär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Det som irriterar mig är att man rundar kraven rörande CE-märkning och uppfyllade av div direktiv; det blir en byggsats!

Eller...?
[bild]
Det har jag svårt att tro. Om en följer montageinstruktionen så uppfylls kraven. Det är väl LVD i det här fallet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.