Admin för ta bort detta inlägg om det strider mot ev regler.... så;

Här finns 5 -åring erfarenhet inom 3D -utskrifter i material som ex PLA, PETG, ABS, HIPS, ASA och TPU.

2 maskiner med volym på 256x256x256 mmm. Även olika färger (multimatieral).

Så, höra av dig om du behöver mina tjänster. Mvh, Mats
 
  • 3D-skrivare med filamentrullar på hylla och bord, modern teknik för 3D-utskrift.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Är ditt syfte att sälja tjänster så bryter det väl absolut mot reglerna men är det att använda din långa erfarenhet och ge andra tips så är det ok.

Jag printar lite för husbehov. Har generellt rätt risiga resultat med PA och med PA med fiber (både glas och kol). Har allt PA vaccumförpackat och även uppvärmt innan printning. Har du nåt förslag på alternativa material (såg att det finns PLA med kolfiber)?

Och har du nåt bra förslag på var man köper material i bra kvalite för rätt pris? Jag börjar misstänka att det jag köpt hittills (rätt dyrt) är skit. Hur är Bambus material, är dom gångbara? Dom är väl generellt rätt dyra?
 
F fsn skrev:
Är ditt syfte att sälja tjänster så bryter det väl absolut mot reglerna men är det att använda din långa erfarenhet och ge andra tips så är det ok.

Jag printar lite för husbehov. Har generellt rätt risiga resultat med PA och med PA med fiber (både glas och kol). Har allt PA vaccumförpackat och även uppvärmt innan printning. Har du nåt förslag på alternativa material (såg att det finns PLA med kolfiber)?

Och har du nåt bra förslag på var man köper material i bra kvalite för rätt pris? Jag börjar misstänka att det jag köpt hittills (rätt dyrt) är skit. Hur är Bambus material, är dom gångbara? Dom är väl generellt rätt dyra?
Kanske lite blind, men VAR står det inte man får erbjuda tjänster här. Ser massa trådar där man promotar diverse tjänster. Men, dina frågor. PA, du menar PLA förstår jag. PLA är rätt lätt att printa med och suger åt sig förhållandevis lite fukt. Det är också väldigt starkt, men man måste hålla kolla på antal walls, infill patterns mm. Bambus material är inte alls dyra och de har ofta div deals. Har man deras maskiner så är de inkörda med deras material.
 
F
R RedAir skrev:
Kanske lite blind, men VAR står det inte man får erbjuda tjänster här. Ser massa trådar där man promotar diverse tjänster. Men, dina frågor. PA, du menar PLA förstår jag. PLA är rätt lätt att printa med och suger åt sig förhållandevis lite fukt. Det är också väldigt starkt, men man måste hålla kolla på antal walls, infill patterns mm. Bambus material är inte alls dyra och de har ofta div deals. Har man deras maskiner så är de inkörda med deras material.
Nej, skriver jag PA så menar jag PA och inte PLA.

PLA är lättprintat och ger bra ytor och ger bra och klara färger, där upphör fördelarna. Det är svagt och helt befriat från kemresistans.

Anmärkningsvärt att du printat i många år och inte vet vad Polyamid är för nåt. Eller du kanske kallar det Nylon?
 
R RedAir skrev:
Kanske lite blind, men VAR står det inte man får erbjuda tjänster här. Ser massa trådar där man promotar diverse tjänster.
Jag skulle säga att ditt inlägg faller under denna regel;

§ 6 Reklam
Reklam är förbjudet i forumet, bilder, bloggar och artikelkommentarer och företag får inte delta i diskussionen, utom i de fall där särskilt tillstånd har getts (se nedan). Inlägg från företag eller organisationer som inte har särskilt tillstånd kommer att raderas och användaren som gjorde inlägget kan komma att stängas av. Är du företagare som vill nå ut till våra besökare är det möjligt att annonsera på anvisade annonsplatser. Maila oss på annonsera@byggahus.se för information.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R RedAir skrev:
Kanske lite blind, men VAR står det inte man får erbjuda tjänster här. Ser massa trådar där man promotar diverse tjänster. Men, dina frågor. PA, du menar PLA förstår jag. PLA är rätt lätt att printa med och suger åt sig förhållandevis lite fukt. Det är också väldigt starkt, men man måste hålla kolla på antal walls, infill patterns mm. Bambus material är inte alls dyra och de har ofta div deals. Har man deras maskiner så är de inkörda med deras material.
Läste du reglerna när du registrerade dig?

Paragraf 6 kan vara intressant.
https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
F fsn skrev:
Nej, skriver jag PA så menar jag PA och inte PLA.

PLA är lättprintat och ger bra ytor och ger bra och klara färger, där upphör fördelarna. Det är svagt och helt befriat från kemresistans.

Anmärkningsvärt att du printat i många år och inte vet vad Polyamid är för nåt. Eller du kanske kallar det Nylon?
Nylon, korrekt. Det är nog kanske mer vanlig benämning i printkretsar än Polyamid. Det är inte kemresistant, men svagt? Har du kollat PLA jmf med bla ABS?
 
R RedAir skrev:
Nylon, korrekt. Det är nog kanske mer vanlig benämning i printkretsar än Polyamid. Det är inte kemresistant, men svagt? Har du kollat PLA jmf med bla ABS?
Du bör nog kolla ASA i ditt fall? Vad är det för saker du printar?
 
F
R RedAir skrev:
Nylon, korrekt. Det är nog kanske mer vanlig benämning i printkretsar än Polyamid. Det är inte kemresistant, men svagt? Har du kollat PLA jmf med bla ABS?
Att kalla PA för nylon är ungefär som att kalla alla bilar för Opel.

Nylon är ingen benämning, det är ett varumärke. Materialet på PA.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Läste du reglerna när du registrerade dig?

Paragraf 6 kan vara intressant.
[länk]
Länge sedan jag registrerade mig, men då lär man radera friskt i alla trådarna här. Jag kommer inte att upprepa det.
 
F
R RedAir skrev:
Du bör nog kolla ASA i ditt fall? Vad är det för saker du printar?
i huvudsak prototyper som senare skall massoroduceras i verktyg.
 
R RedAir skrev:
Länge sedan jag registrerade mig, men då lär man radera friskt i alla trådarna här. Jag kommer inte att upprepa det.
Det är väldigt få forum man får försöka sälja sina tjänster på utan att ha ett OK från admin.

Dock är det nog alltid välkommet att dela med sig av sin expertis.
 
  • Gilla
RedAir
  • Laddar…
F fsn skrev:
i huvudsak prototyper som senare skall massoroduceras i verktyg.
Intressant. Printar delar i PLA som håller gripklor till industrirobot. Verkar hålla flera år…
 
F
R RedAir skrev:
Intressant. Printar delar i PLA som håller gripklor till industrirobot. Verkar hålla flera år…
Det är allmänt känt att PLA inte är känt för sin hållfasthet. Och jämfört med tex PA är det rätt uppenbart. Men jag skall kika lite på ASA.

Har du nån erfarenhet av printning med fiber? Jag är lite intresserad av PLA med kolfiber som jag såg att Bambu har.
 
F fsn skrev:
Det är allmänt känt att PLA inte är känt för sin hållfasthet. Och jämfört med tex PA är det rätt uppenbart. Men jag skall kika lite på ASA.

Har du nån erfarenhet av printning med fiber? Jag är lite intresserad av PLA med kolfiber som jag såg att Bambu har.
Har precis köpt en rulle. Såg några Youtube videos men där såg man knappt skillnad. Vad har du haft för knas med PLA?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.