Joaquin Joaquin skrev:
En av de vanligaste frågorna de fick var ju hur de skulle klara det ekonomiskt. Tyvärr fick vi nog inget svar på det?!
Det står ju i inlägget innan dig! 😉
 
  • Gilla
Tom_N och 1 till
  • Laddar…
Kikade på första avsnittet och det verkar ju vara sköna människor, inte mycket bekymmer där.
Udda att stå på en äng och snickra. Föreföll som de inte hade så mycket egen kunskap eller egna verktyg heller men visst, nånstans ska man börja. Däremot, knöligt om nån nyckelperson blir klar och drar och då står de där? Luckorna i logiken gapar stora. Kan tycka att det är lämpligt med lite kunskap innan. Ok att man egentligen vill leva ett fritt liv och surfa sig igenom livet, det låter underbart men, det är kanske inte skitkul att bussen viker sig på mitten i 100kmt nånstans för att man kapat bort "fula balkar" (som egentligen var krockskydd/karossförstyvning)? Sånt imponerar ganska lite på mig för sånt måste man ha med sig och ha koll på. Allt är inte "vilken färg ska golvet ha", det krävs mer än så. Ibland kan det ju vara bra att ha nån att lära sig av och kanske faktiskt ta in kvalificerad hjälp för viktiga delar, den inleda rostlagningen visade sig ju inte vara nån höjdare av materialval.

Nu har jag inte sett mer än ett avsnitt. Det kanske blir bättre. Tycker det ändå det var bra filmat och trevligt gjort i det hela. Kul att SVT visar sånt och att det inte enbart är hänvisat till Ytuben. SVT sänder ju ganska underliga saker som "älgvandringar" och gud vet vad annat för tveksamt och då kan detta anses som "konsumerbart". Fattade inte helt varför de skulle köpa en buss från Italien, att den skulle vara "rostfri"? Mycket lite från Italien är rostfritt. Det finns nog inget ord på det språket för "rostskydd". Allt från bilar till spårvagnar rostar ju så man hinner se det med blotta ögat om det är made in Italy. Märklig satsning att skaffa buss därifrån.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ja, mycket bättre att stå inomhus i någon hall och bygga, kanske inte ha så bråttom och kanske göra det samtidigt som man fortfarande har ett jobb. Men då kan man inte få in smygreklam för kompisarnas glamping.
Att sätta igång och bygga om en helt otestad buss utan att först koncentrera sig på det mekaniska är väl inte det klokaste valet, men om bussen bara ska användas någon säsong på Youtubekanalen kanske det duger.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Haha. Där ser man. Men de sa det inte i programmet ;)
Men då fanns deras kanal innan bussen så de hade redan lite intäkter där, annars är det ju en rejäl chansning.
 
  • Gilla
Tom_N
  • Laddar…
Joaquin Joaquin skrev:
Tycker det är lite spännande men skulle aldrig våga själv.
En av de vanligaste frågorna de fick var ju hur de skulle klara det ekonomiskt. Tyvärr fick vi nog inget svar på det?!

Låter ju oerhört enkelt och fritt, men till sist måste det ju vara ohållbart.
många som har den här livstilen idag jobbar remotely för var det mycket hatverkare
 
HOBBY ARCHITECT
Finns det nån tråd om Husdrömmar Dokumentär om han som byggde ett u-format trähus på Fårö? Jag undrar, skulle det inte vara snyggare med liggande panel?
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Finns det nån tråd om Husdrömmar Dokumentär om han som byggde ett u-format trähus på Fårö? Jag undrar, skulle det inte vara snyggare med liggande panel?
Varför skulle det vara snyggare, träden runt om är ju stående, så en stående panel gör att huset smälter in bättre på platsen.

Tråd tror jag inte finns än, men en artikel man kan kommentera. https://www.byggahus.se/sa-bygger-andreas-forsberg-sitt-dromhus-pa-faro-husdrommar
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT
B b8q skrev:
Varför skulle det vara snyggare, träden runt om är ju stående, så en stående panel gör att huset smälter in bättre på platsen.
Jag får lite känslan att brädorna är avklippta längst upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.