Jag har gjort på detta sätt sedan jag blev medlem här istället för att klicka, läsa, backa tillbaka till första sidan!
Mycket osmidig ändring!
 
Funkar för mig, kör windows och chrome.
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
Samma här, funkar fint med Chrome.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Funkar på MacOS Ventura
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Tack för svar!
Då tyder detta på att problemet ligger hos Firefox.
 
M maxmsm skrev:
Tack för svar!
Då tyder detta på att problemet ligger hos Firefox.
Funkar med Firefox hos mig.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Funkar med Firefox hos mig.
Tack!
F-N då vet jag inte hur detta ska lösas.
 
M maxmsm skrev:
Tack!
F-N då vet jag inte hur detta ska lösas.
GIssar på dina inställningar i Firefox. Du hittar det i inställningar
Skärmdump av inställningsmeny för webbläsarflikar, visar alternativ som är valbara, ett är markerat.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
GIssar på dina inställningar i Firefox. Du hittar det i inställningar
[bild]
Nix, det går inte ens att öppna i fönster, dessa alternativ kommer inte upp jag gissade att det var en uppdatering som gått snett då problemet uppstod på fredagen eller lördagen.

Alternativen som kommer upp vid högerklick är:
Spara som.....
Spara sida till Pocket
Markera allt
Ta skärmdump
Visa källkod
Inspektera tillgänglighetsinställningar
Inspektera (Q)
 
M maxmsm skrev:
Nix, det går inte ens att öppna i fönster, dessa alternativ kommer inte upp jag gissade att det var en uppdatering som gått snett då problemet uppstod på fredagen eller lördagen.

Alternativen som kommer upp vid högerklick är:
Spara som.....
Spara sida till Pocket
Markera allt
Ta skärmdump
Visa källkod
Inspektera tillgänglighetsinställningar
Inspektera (Q)
Bilden jag bifogade hittar du under inställningar i firefox, inte vid högerklick. Får du inte ens upp detta i inställningar?
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Bilden jag bifogade hittar du under inställningar i firefox, inte vid högerklick. Får du inte ens upp detta i inställningar?
Jag har inte ändrat inställningarna utan detta började på fredagen eller lördagen och på alla andra sajter funkar det som vanligt.
 
Jaha, felet finns bara på Byggahus, intressant 🤔
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Vart klickar du? Jag får de valen om jag klickar till höger om rubriken men om jag klickar på själva texten får jag öppna i ny flik.
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Vart klickar du? Jag får de valen om jag klickar till höger om rubriken men om jag klickar på själva texten får jag öppna i ny flik.
Det spelar tyvärr ingen roll vart på inläggen under rubriken "Senaste Inläggen" jag klickar men klickar jag på rubriken "Senaste Inläggen" då kan jag välja öppna i ny flik + en massa annat.
Just nu så fanns rubriken "Senaste från startsidan" till höger om ditt inlägg i denna tråden och där funkar det som det ska göra.
Mycket skumt, får leka med detta ikväll verkar det som.
 
Vilken Firefoxversion kör du? Jag mittenklickar alltid på de inlägg i senaste-listan som verkar intressanta så kan jag läsa dom sen i tur och ordning i egna flikar. Funkar bra även i dag.

Högerklick ser ut så här för mig i 115.4.0esr i Linux:

Skärmdump av ett webbforum, diskussionstrådar, rullgardinsmeny i webbläsare, användare klickar på länk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.