N nybyggarn3 skrev:
Vore ju bra om Byggmax agerade skyndsamt för att undvika att onödigt många andra kunder hinner köpa och lägga samma golv. Lär ju redan nu finnas många fler olyckliga kunder.
Ja man får ju hoppas dom tar tag i det så att inte fler personer råkar ut för samma bekymmer! Men jag tvivlar kvarnen maler nog långsamt i så stora företag.
 
Når du någon framgång med byggmax?
 
F Freniño skrev:
Når du någon framgång med byggmax?
Inte än, Dom utreder ärendet och har skickat frågan till Barelink.

Jag skiter ju i verkligheten i vilket. Jag reklamerar ju mot Byggmax men dom får hållas.

Jag har beordrat golvbyte och nu blir ju golven bra när vi lägger in ett 15mm khärs golv.

Får kriga med byggmax så långt det krävs
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Inte än, Dom utreder ärendet och har skickat frågan till Barelink.

Jag skiter ju i verkligheten i vilket. Jag reklamerar ju mot Byggmax men dom får hållas.

Jag har beordrat golvbyte och nu blir ju golven bra när vi lägger in ett 15mm khärs golv.

Får kriga med byggmax så långt det krävs
Ja det verkar vara rutin att hänvisa till Barlinek.

Man lär sig av misstagen, jag kommer inte handla mer golv på Byggmax.
 
  • Gilla
Peter Petterson
  • Laddar…
Tänkte jag skulle uppdatera tråden,
Sista svaret jag fick från byggmax var den 24 Okt vilket bestod av ett hallo yxskaft svar där dom bad om mer info trots att svaret på alla deras frågor samt bilder/besiktningsutlåtande var medskickat.

Svarade den 24 okt på frågorna igen och sedan dess är det radiotystnad från byggmax sida.

Jag har köpt in nytt golv denna gång Khars 15 MM ekparkett, Och alla problem med svikt samt knarr är borta på alla 3 plan, Alla golv har blev i Fredags färdig lagda och nu har bara målaren 250m2 kvar att tapetsera/måla + lister och foder.

Som det är nu ligger jag ute i runda slängar 500K och börjar fundera på om det är dags att kontakta ARN och låta dom få ta över ärendet.

Vi kommer förhoppningsvis kunna börja flytta in i huset vi renoverat sedan 3 April om 2 veckor vilket skall bli otroligt skönt då vår första tanke till inflytt var 31 Juni som sedan flyttades flertalet gånger. Nu senast var allt klart för inflytt 15 Sep så 2.5 månader försenat igen pga golven.
 
  • Gilla
Cadeex och 9 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Tänkte jag skulle uppdatera tråden,
Sista svaret jag fick från byggmax var den 24 Okt vilket bestod av ett hallo yxskaft svar där dom bad om mer info trots att svaret på alla deras frågor samt bilder/besiktningsutlåtande var medskickat.

Svarade den 24 okt på frågorna igen och sedan dess är det radiotystnad från byggmax sida.

Jag har köpt in nytt golv denna gång Khars 15 MM ekparkett, Och alla problem med svikt samt knarr är borta på alla 3 plan, Alla golv har blev i Fredags färdig lagda och nu har bara målaren 250m2 kvar att tapetsera/måla + lister och foder.

Som det är nu ligger jag ute i runda slängar 500K och börjar fundera på om det är dags att kontakta ARN och låta dom få ta över ärendet.

Vi kommer förhoppningsvis kunna börja flytta in i huset vi renoverat sedan 3 April om 2 veckor vilket skall bli otroligt skönt då vår första tanke till inflytt var 31 Juni som sedan flyttades flertalet gånger. Nu senast var allt klart för inflytt 15 Sep så 2.5 månader försenat igen pga golven.
Nu är jag ingen expert men kan det inte bli ett bekymmer att Byggmax inte fått möjlighet att lösa problemet själva?
 
  • Gilla
Peter Petterson
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Nu är jag ingen expert men kan det inte bli ett bekymmer att Byggmax inte fått möjlighet att lösa problemet själva?
Dom har fått chansen, Flera månader har dom fått chansen. Besman har ju dömt ut golvet och då finns ju inte mycket mer att göra än att riva ut det felaktiga golvet och lägga in ett nytt. Har bett byggmax skicka ut representat,Vara med vid besiktningar osv skriftligt vilket dom ju inte bemödat sig att ens svara på.

Byggmax har ju ingen kundtjänst att ringa, Butikerna har inte mandat till någonting samt att vi i princip varit bostadslösa sedan sista September har byggmax inte heller brytt sig i. Enda kontaktvägen är ju via mail som dom i princip svarar på var 5-6 vecka.

Vi har ju inte lämnats något val än att göra om jobbet och det skyndsamt så vi kan flytta in i huset.
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Då säger jag att du får svikt oavsett. Det räcker inte… bredare reglar minskar inte svikten (”förstärkning/ riktning med 120”). Det är höjden som avgör..
Svikten försvann när vi la in ett Khars 15 MM golv istället för Barelink 14mm
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
P Peter Petterson skrev:
Svikten försvann när vi la in ett Khars 15 MM golv istället för Barelink 14mm
Ja att göra ett golv som sviktar är ju inget problem. Men att bredda en regel hjälper inte mot svikt. Det är höjden som gör styvheten.
Det var så jag menade. Om det blev så stor skillnad av att byta golv så ser man ju verkligen hur viktigt det kan vara att välja rätt golv.
 
  • Gilla
Peter Petterson
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Ja att göra ett golv som sviktar är ju inget problem. Men att bredda en regel hjälper inte mot svikt. Det är höjden som gör styvheten.
Det var så jag menade. Om det blev så stor skillnad av att byta golv så ser man ju verkligen hur viktigt det kan vara att välja rätt golv.
Ja det är ju tydligen otroligt viktigt om man värdesätter fina golv som inte sviktar och där skarvar inte glider isär samt tysta golv.

Jag hade ju googlat om byggmax golv innan dom köptes och dom hade ju fått massa beröm och vunnit tester, Men tji fick jag ändå.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vilken tråkig sits du har hamnat i och än värre är det med Byggmax oförmåga att svara. Kontakta VDn direkt, han finns på Linkedin, "bara" att messa honom så får han och ledningsgruppen reda ut detta.
 
  • Gilla
Peter Petterson och 1 till
  • Laddar…
Att Byggmax inte möter upp er bättre i detta ärende är fullständigt skandalöst!
Byggmax proklamerar sig med att kunden är viktigast - eller gäller det bara så länge man är betalande kund??
Jag kan förstå att stora byggkedjor, där ingen är direkt ansvarig, lättare kan trötta ut och dribbla bort enskilda kunder men borde dom inte vårda sitt varumärke bättre?
Kanske är enda lösningen att vi alla står på oss när vi blir felbehandlade så att kundbehandlingen blir minst lika konkurrenskraftig som prislappen.
Hoppas ni får den ersättning som ni är berättigad!
 
  • Gilla
Peter Petterson och 2 till
  • Laddar…
Bra jobbat, hoppas det löser sig. För mig är Byggmax No-No.
 
P Peter Petterson skrev:
Ja det är ju tydligen otroligt viktigt om man värdesätter fina golv som inte sviktar och där skarvar inte glider isär samt tysta golv.

Jag hade ju googlat om byggmax golv innan dom köptes och dom hade ju fått massa beröm och vunnit tester, Men tji fick jag ändå.
Jag har en kusin som också är jättenöjda med sitt golv från byggmax. Så det i sig är ju inget fel men det kanske bara ställer högre krav på undergolv. På platta t ex finns ju ingen svikt.

Vi valde t ex Kährs då då det Nordic floor vi valt inte hade samma ton i hemmet som det såg ut i butiken. Det var dessutom ett extremt bra pris på kampanj just då. Det var ett fantastiskt golv att jobba med och finishen är riktigt bra. Vi blev mer än nöjda med vårt iaf.
 
P Peter Petterson skrev:
Som det är nu ligger jag ute i runda slängar 500K och börjar fundera på om det är dags att kontakta ARN och låta dom få ta över ärendet.
ARN går ju att avbryta när som helst, så borde väl vara bra att sätta igång med det med tanke på att det är en väldigt lång process.

Vad tror du om dina möjligheter att få tillbaka 500K?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.