13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!
Passade på att få däckfirman att byta till sommardäck när de ändå skulle kränga på två nya däck.

Sitter som f a n och jag får bara loss 1/4 låsbultar...
Lyckades mer 3/4 till slut, körde till firman som satt på dem som beklagade och lossade den sista samt kastade med fyra nya bultar utan låsning 👍
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
GAAAAHH!
Glömde rulla fram soptunnorna för tömning i förrgår.

#ilandsproblem
Förstår känslan, här har vi sorteringstunnor. Vi fyller alltid den med papp och plast, långt innan tömningen var fjärde vecka. Att missa en tömning skulle vara kaos.
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Förstår känslan, här har vi sorteringstunnor. Vi fyller alltid den med papp och plast, långt innan tömningen var fjärde vecka. Att missa en tömning skulle vara kaos.
Ja, det blir lite meckigt men ska väl gå att överleva. Vi har bara två tunnor, en för komposterbart och den är bara halvfylld så där är det lugnt och så en tunna för övrigt avfall som nu är full.

Vi sopsorterar för övrigt det mesta, som plast, glas, metall och papper och kör till miljöstationen mitt i byn, så nu är det lite extra sorterande av sånt som annars hade hamnat i avfallstunnan.

Helst vill jag ha tunnorna stående vid tomtgräns permanent men hustrun tycker de är fula och vill hellre gömma dem bakom garaget. Jag får väl bygga nåt snyggt skjul eller nåt för soptunnorna så de kan stå dolda men ändå lätt åtkomliga för renhållningsgubben.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
boschkenta
Dagen blir bara bättre. Fick äntligen tummen ur och bytte däck men jag hade tydligen fått låsbultar under natten av moder natur. Tjockt med is runt en bult (nedersta) på varje däck 🥶 GAAAHHHH!
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
GAAAAHH!
Plötsligt började lampor att flimra här hemma, värmepumpen konstrade, frysen pep och källaren var svart. Felsökning i tre proppskåp, hall, källare och garage, påbörjades men inget fel hittades.

Elsystemet i kåken är för övrigt mycket underligt så tankarna på en svindyr jourelektriker och ett mörkt utkylt hus dök naturligtvis upp.

Till slut kom jag på att vi har ett fjärde proppskåp. Med tre huvudsäkringar. En av dem hade gått. Bytte den och YEES! Allt fungerade. Nu kan jag andas ut och lägga det där med huvudsäkringarna på minnet.
 
  • Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 9 till
  • Laddar…
Gaaahhh, fartkamera ca 20 över på 60-väg. Första gången det hänt mig på 50.000+ mil. Glömde att de ändrade hastigheten på vägsträckan för några år sedan och var mitt i ett samtal med andrepiloten.
Som om det inte fanns nog med hål att trycka ner lönen i. Tur att man är en jävel på matlådor.
 
  • Gilla
  • Arg
yonna och 4 till
  • Laddar…
Arg på kameror om någon undrar.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Fast det är faktiskt befogat på just den platsen. Tidigare var det 80 och alla höll 100-110, lite kurvigt och hus nära inpå. Så man har nästan fått ner hastigheten med 50%.
Är inte arg på kameran där direkt, mest på att jag satt och snackade. Killar ska hålla sig till att göra en sak i taget 😬
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Klass0n och 18 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH.

Pisseväder! Hade planerat att hämta en pryl med släp idag, men tänker inte riskera fuktskador i detta regn och blåsväder.
 
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!!
En deciliter Celsius-slush i bilen. Tydligen tål inte denna energidryck 14 minusgrader. Tur var att bilen inte var tinad och att jag hade en grovdammsugare där till hands.🥴
 
  • En hand håller en halvöppen Celsius-dryck med jordgubbssmak med locket av på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Fast det är faktiskt befogat på just den platsen. Tidigare var det 80 och alla höll 100-110, lite kurvigt och hus nära inpå. Så man har nästan fått ner hastigheten med 50%.
Är inte arg på kameran där direkt, mest på att jag satt och snackade. Killar ska hålla sig till att göra en sak i taget 😬
Gaaaahhhh!!! Gjorde typ samma sak i helgen, parkerade utanför stormarknaden där jag parkerat hundratals gånger förut, men var i telefon när jag parkerade och gick in i affären så jag glömde så klart sätta P-skivan. 500 spänn fattigare. En sak i taget, att man aldrig lär sig...
 
  • Ledsen
Anna_H
  • Laddar…
Ni behöver få in ryggmärgsreflexen som fäller ner solskyddet så fort man ser en kameraskylt. Man ser inte ett skit men är det väl rimligt att polisen tar ansvar för......
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Eller hålla hastighetsgränserna kanske…
 
  • Älska
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Uffe A och 6 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Eller hålla hastighetsgränserna kanske…
GAAAHHH på den.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Eller hålla hastighetsgränserna kanske…
inte lätt jag brukar ligga 5-10 km under när jag passerar kamran
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.