MrJay MrJay skrev:
Valfri Lenovo Thinkpad eller Dell, typ Latitude. Billigast får du genom att plocka ihop och beställa egen burk på deras sajt. Minst 16GB RAM.
Har båda varianterna på jobbet, maxade och 17" dom funkar men jag gillar dom inte fullt ut. Särskilt Lenovon, Dellen känns bättre men vi har haft mycket kvalitetsproblem med dom.Vi kör mycket konstruktion CAD, SW osv.
 
Har en HP nu. Sämsta jag varit med om. Går knappt att titta på den utan att fläkten kör 100%.
 
tensiden tensiden skrev:
Har en HP nu. Sämsta jag varit med om. Går knappt att titta på den utan att fläkten kör 100%.
Sluta förvara den på golvet så slipper du att den blir full med damm och fläkten går hela tiden…..

Har HP elitebooks via jobbet sedan flera år. Väldigt bra (därmed inte sagt att det är bättre än någotannat i samma prisklass).
 
MrJay
TorpAnders TorpAnders skrev:
Har båda varianterna på jobbet, maxade och 17" dom funkar men jag gillar dom inte fullt ut. Särskilt Lenovon, Dellen känns bättre men vi har haft mycket kvalitetsproblem med dom.Vi kör mycket konstruktion CAD, SW osv.
Jag har alltid kört med deras topp-tier maskiner (Lenovo X1, Dell XPS) och är supernöjd. Jobbar inom IT över 30 år. Köper du billighetsmaskiner så kommer du få kvalitetsproblem oavsett tillverkare
 
Jag köpte en ny laptop nyss, men valde att köpa en begagnad, du får en 1.5år gammal HP Elitebook för halva nypriset och det känns som en rejälare maskin än de man får nya för samma peng.

Var till och med originalgaranti från HP kvar.
 
Jag har kört HP se senaste 20 åren (inte för att jag valt själv, utan för att jobbet har betalat) och aldrig haft några problem. Det är som sagt var en enorm skillnad om man kliver upp över segmentet riktat till privatpersoner - Oavsett fabrikat.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Sluta förvara den på golvet så slipper du att den blir full med damm och fläkten går hela tiden…..

Har HP elitebooks via jobbet sedan flera år. Väldigt bra (därmed inte sagt att det är bättre än någotannat i samma prisklass).
Jag har också en elitebook via jobbet... När jag kör en 4k skärm hemma behöver den inte köra många bakgrundsprocesser för att fläkten ska gå igång tyvärr....
På jobbet har vi 1440p, det funkar bättre...
 
Sitter på en Elitebook 840 G6 just nu med dubbla 27" 4K-skärmar. Den är i princip knäpptyst.
 
Kort och koncist svar.

Macbook Pro är marknadsledaren. Alltså bästa du kan köpa.
Vill du inte ha Mac OS eller vill komma undan billigare köp Lenovo med Windows.

Chromebook hade jag hållt mig borta ifrån.
HP, Dell etc. är inte lika bra som Lenovo

Själv har jag en HP från jobbet och just denna är jag faktiskt inte missnöjd med även om jag hellre hade haft Lenovo.

Bilden visar specifikationer för HP-dator: Elite x360, 12:e gen Core i7, 16GB RAM, pekskärm, pennstöd.


och vad du än gör, snåla INTE och köp en i5 processor, köp i7 eller bättre. Du kommer ångra dig annars.
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
partyoverallt partyoverallt skrev:
Macbook Pro är marknadsledaren. Alltså bästa du kan köpa.
HP, Dell etc. är inte lika bra som Lenovo
Är det dina åsikter, eller finns det någon substans bakom?
 
H
H
TorpAnders TorpAnders skrev:
Har båda varianterna på jobbet, maxade och 17" dom funkar men jag gillar dom inte fullt ut. Särskilt Lenovon, Dellen känns bättre men vi har haft mycket kvalitetsproblem med dom.Vi kör mycket konstruktion CAD, SW osv.
Skulle inte välja HP pga dålig erfarenhet. Apple är det bästa och har dessutom bra support.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har också en elitebook via jobbet... När jag kör en 4k skärm hemma behöver den inte köra många bakgrundsprocesser för att fläkten ska gå igång tyvärr....
På jobbet har vi 1440p, det funkar bättre...
Jag kör nästan uteslutande med extern skärm, mest en Dell P3222QE, upplösning 3840x2160. Fläkten går aldrig? Har ibland en annan 32" ansluten också men det verkar inte påverka fläkten nämnvärt.

Min Elitebok är en 840 Aero G8, i5 gen 11 och 32gig ram
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
partyoverallt partyoverallt skrev:
och vad du än gör, snåla INTE och köp en i5 processor, köp i7 eller bättre. Du kommer ångra dig annars.
det där är inte ett bra råd tyvärr. Vad som är lämpligt beror på vad man gör med datorn och man behöver beakta vilken generation av CPU man köper. En tidigare version av i7 är inte nödvändigtvis snabbare än en senare i5, men återigen beror det på vad man gör.

Pratar vi huvudsakligen om kontorsarbete, surf, youtube osv så behövs inte i7 för den senaste generationen cpu. Hade i7 på förra laptopen och denna nya med i5 går precis lika fort eller långsamt i alla praktiska avseenden.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Min Elitebook (835 G8, Ryzen 5, 16GB Ram) kör gärna igång fläkten, och då kör jag på min höjd 2560x1440 på en Dell U2722DE (den tredje skärmen, en U2312HM säckade ihop efter ett strömavbrott)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.