FredrikR FredrikR skrev:
Skrämmande att det är en skyddad titel med alla Bässervizers här.
Skyddsjordad heter det! Du elektriker? Skulle inte tro det… Visa auktorocicatet om du har något!
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Skyddsjordad heter det! Du elektriker? Skulle inte tro det… Visa auktorocicatet om du har något!
Han är ju med i sitt egenkontrollprogram, han är rätt egen o det har vi kontrollerat så allt är OK.
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Som de gamla romarna sa:
Domus electricus, electrico ergo sum.

Betyder ungefär: 'jag har elektricitet i huset, alltså är jag elektriker.'
 
  • Gilla
  • Haha
Skandiamannen och 4 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Som de gamla romarna sa:
Domus electricus, electrico ergo sum.

Betyder ungefär: 'jag har elektricitet i huset, alltså är jag elektriker.'
Dios Mio! Ah Matado ha Kenny! Bastardos!
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Skyddsjordad heter det! Du elektriker? Skulle inte tro det… Visa auktorocicatet om du har något!
Vilken Hjord blir man skyddad emot❓
 
N Niq skrev:
Vilken Hjord blir man skyddad emot❓
Belryg-hjorden.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Min granne har börjat plantera parkslide och rabarber i långburk, men jag är orolig att detta är bakluckeimporterad långburk i stål och inte aluminium. Så min fundering är om oxalsyran kan fräta sönder burkarna och jag får en rabarberinvasion på min tomt. Jag är för övrigt även rädd för att mina hundar kan få för sig att äta bladen och dö av förgiftning. Då bladen är väldigt giftiga är jag ju även rädd att han kanske får för sig att elda dessa och att jag och mina katter kommer förgiftas av aerosol oxalsyra. Är det aktivt kol som är bäst mot detta och den typ av filter jag behöver installera om eld-tunnan kommer fram?

PS både paj på rabarber eller parkslideskott borde vara totalt förbjudet både för eget bruk men främst för att erbjuda till barn. Mängden socker är direkt dödande i långa loppet och syran fräter på både mag-tarm systemet och förtränger njurarna. Ska någon envisas med att äta detta gift ska de fan betala för sin sjukvård själva!
 
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Min granne har börjat plantera parkslide och rabarber i långburk, men jag är orolig att detta är bakluckeimporterad långburk i stål och inte aluminium. Så min fundering är om oxalsyran kan fräta sönder burkarna och jag får en rabarberinvasion på min tomt. Jag är för övrigt även rädd för att mina hundar kan få för sig att äta bladen och dö av förgiftning. Då bladen är väldigt giftiga är jag ju även rädd att han kanske får för sig att elda dessa och att jag och mina katter kommer förgiftas av aerosol oxalsyra. Är det aktivt kol som är bäst mot detta och den typ av filter jag behöver installera om eld-tunnan kommer fram?

PS både paj på rabarber eller parkslideskott borde vara totalt förbjudet både för eget bruk men främst för att erbjuda till barn. Mängden socker är direkt dödande i långa loppet och syran fräter på både mag-tarm systemet och förtränger njurarna. Ska någon envisas med att äta detta gift ska de fan betala för sin sjukvård själva!
Gör pajen utan socker,rabarber eller parkslide så blir det bra. Glöm sen inte att hälla sirap på det är så gott på paj.
 
T TypRätt skrev:
Min granne har börjat plantera parkslide och rabarber i långburk, men jag är orolig att detta är bakluckeimporterad långburk i stål och inte aluminium. Så min fundering är om oxalsyran kan fräta sönder burkarna och jag får en rabarberinvasion på min tomt. Jag är för övrigt även rädd för att mina hundar kan få för sig att äta bladen och dö av förgiftning. Då bladen är väldigt giftiga är jag ju även rädd att han kanske får för sig att elda dessa och att jag och mina katter kommer förgiftas av aerosol oxalsyra. Är det aktivt kol som är bäst mot detta och den typ av filter jag behöver installera om eld-tunnan kommer fram?

PS både paj på rabarber eller parkslideskott borde vara totalt förbjudet både för eget bruk men främst för att erbjuda till barn. Mängden socker är direkt dödande i långa loppet och syran fräter på både mag-tarm systemet och förtränger njurarna. Ska någon envisas med att äta detta gift ska de fan betala för sin sjukvård själva!
Rök ut henne på en gång, det är bara nyhuggen surved som hjälper;)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
N Niq skrev:
Gör pajen utan socker,rabarber eller parkslide så blir det bra. Glöm sen inte att hälla sirap på det är så gott på paj.
Nu glömde du väl senapen?
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nu glömde du väl senapen?
Nä, den är ju med!

Kolla listan över saker som inte ska vara med; där står inte senap uppräknad.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Nä, den är ju med!

Kolla listan över saker som inte ska vara med; där står inte senap uppräknad.
Sänk Hjälmaren! (eller nått annat nyttigt står heller inte uppräknat)
 
F fribygg skrev:
Sänk Hjälmaren! (eller nått annat nyttigt står heller inte uppräknat)
Hjälmarsänken kan vara svåra att få in i pajer, tror jag.
 
kashieda kashieda skrev:
Hjälmarsänken kan vara svåra att få in i pajer, tror jag.
Den bör snarare höjas
 
kashieda kashieda skrev:
Hjälmarsänken kan vara svåra att få in i pajer, tror jag.
Om man bara sett problem och svårigheter historiskt vore nog inte sjön sänkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.