J
F fusion skrev:
Precis, de SFPerna är inte gratis precis , filtrena har väl kommit ned i skaplig nivå. DWDM är verkligen Off Topic för denna lösning.
Detta off topic var det tyvärr jag som var pappa till, men det var, om jag minns rätt ett svar på påståendet att det inte går att fysiskt dela på en fiber. Jag kunde inte hålla mig, som vanligt, från att låta ett påstående passera obemärkt, även om vi nu talar om konsumentnivå. My bad 😎
 
P PappasHammare skrev:
Vilken klassisk Byggahus tråd.
Pang och så diskuteras det en bra bit utanför TS fråga och det är ett privat ping pong mellan några personer som vill brösta sig.

Ska vi försöka hjälpa TS istället?

Går det att dela fibern?
Ja. Det går på ett eller annat sätt.
Hur hade du tänkt dig? Vad är osaken till att du vill dela?
Har du frågat nätleverantören? Vad är det för fiberabonemang

Och utan att fundera på vad man får och inte får....Kan du tänka dig att dela på ett abonemang men dela nätet så man inte kan komma åt varandras delnät?
Vi är en familj som har köpt en gård med 2 bostadshus, tidigare var det två olika familjer som bodde här, de tog beslut om att dra in separata fiber till varje fastighet, men nu är vi samma familj som delat upp oss i två bostäder, vi har ingen lust att betala dubbla abonnemang eftersom vi för det mesta befinner oss i det stora huset. Därför försöker jag finna en lösning med ett abonnemang som inkluderar tv och internet till båda husen.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
V Viking66 skrev:
Vi är en familj som har köpt en gård med 2 bostadshus, tidigare var det två olika familjer som bodde här, de tog beslut om att dra in separata fiber till varje fastighet, men nu är vi samma familj som delat upp oss i två bostäder, vi har ingen lust att betala dubbla abonnemang eftersom vi för det mesta befinner oss i det stora huset. Därför försöker jag finna en lösning med ett abonnemang som inkluderar tv och internet till båda husen.
Hur ser det ut idag, en router i ena huset?
 
V Viking66 skrev:
Vi är en familj som har köpt en gård med 2 bostadshus, tidigare var det två olika familjer som bodde här, de tog beslut om att dra in separata fiber till varje fastighet, men nu är vi samma familj som delat upp oss i två bostäder, vi har ingen lust att betala dubbla abonnemang eftersom vi för det mesta befinner oss i det stora huset. Därför försöker jag finna en lösning med ett abonnemang som inkluderar tv och internet till båda husen.
Det lättaste och det som funkar bra är att du "glömmer bort" att det finns fiber in i det ena huset och sedan bygger ett nät från det huset du har fiber med abonnemang till. Finns flertalet trådar här om den typen av bygge.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.