Tänkte byta ut tvättmaskin och torktumlare och trodde att det var enkelt koppla ur och koppla in men... hur gör man här?
 
  • Två vita strömbrytare på träpanelvägg med synliga kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättmaskin och torktumlare staplade, trähölje, grönt golv, strömuttag, heminredning, tvättstuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
En bra början är nog att ta bort vreden och se efter hur det ser ut under dem. Efter att de har gjorts strömlösa.
 
A
R RKJK skrev:
Tänkte byta ut tvättmaskin och torktumlare och trodde att det var enkelt koppla ur och koppla in men... hur gör man här?
man demonterar vreden med skruven och skruva under för att lyfta fram hela insatsen

Man varför i helevetet skall du byta ut de absolut bästa maskiner som någon sin gjorts?
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
En bra början är nog att ta bort vreden och se efter hur det ser ut under dem. Efter att de har gjorts strömlösa.
Ja det gjorde vi och tänkte att man kan sätta dit vanliga uttag eller?
 
electroluxaren skrev:
man demonterar vreden med skruven och skruva under för att lyfta fram hela insatsen

Man varför i helevetet skall du byta ut de absolut bästa maskiner som någon sin gjorts?
För att torktumlaren luktar bränt när man använder den och den är säkert 30 år gammal typ.
 
BirgitS
R RKJK skrev:
Ja det gjorde vi och tänkte att man kan sätta dit vanliga uttag eller?
Hur ser det ut bakom vreden?
Är det i källaren?
Finns det badkar eller dusch i samma rum?
Finns det en jordfelsbrytare som bryter strömmen till maskinerna om det blir ett jordfel?
R RKJK skrev:
För att torktumlaren luktar bränt när man använder den och den är säkert 30 år gammal typ.
Eftersom vitvaror idag har kort hållbarhet, i många fall bara några år, så fortsätt om möjligt att använda tvättmaskinen.
 
A
R RKJK skrev:
För att torktumlaren luktar bränt när man använder den och den är säkert 30 år gammal typ.
alla torktumlare luktar bränt om man inte sköter dessa
var bor du jag hjälper dig bort med dom GRATIS, köp nya omedelbart de hinner inte bli så gamla att de luktar bränt
ser inte jättetydligt vad det är för modell men de är nog från -08
 
Är tvättmaskinen tillsalu?
 
A
F fribygg skrev:
Är tvättmaskinen tillsalu?
Ställ dig i kö för bövelen jag var först
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dortmunder DAB och 17 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Ställ dig i kö för bövelen jag var först
Uppfattade faktiskt inte att du var beredd att betala.
 
A
F fribygg skrev:
Uppfattade faktiskt inte att du var beredd att betala.
Inget är gratis!
 
jag tar båda:)
 
A
Det får väl bli en auktion då.
 
A
TS sitter och räknar på priset
 
electroluxaren skrev:
alla torktumlare luktar bränt om man inte sköter dessa
Vi hade en kraftig lukt från förra torktumlaren vid ett tillfälle, varpå jag demonterade allt som gick att demontera för att göra rent. Överallt i hela maskinen var det hårt ludd, nästan som papper, som fastnat i delar av maskinen som man inte kommer åt utan att demontera många delar. Speciellt låg det mycket sådant ludd runt värmeelementet, så jag är inte förvånad att det brinner rätt ofta i torktumlare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.