HOBBY ARCHITECT
Tänkte mer att väggarna såg tunna ut. Platt tak rymmer mkt snö. Stora glasfönster.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Silver78 Silver78 skrev:
Det huset måste vara tänkt för sydligare breddgrader.
Ser varmt ut. De jag känner som byggt hus med stora glaspartier har också lagt första åren till att försöka få till lösningar med gardiner, solfilm och markiser för att hindra solen från att skapa en bastu.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Ser varmt ut. De jag känner som byggt hus med stora glaspartier har också lagt första åren till att försöka få till lösningar med gardiner, solfilm och markiser för att hindra solen från att skapa en bastu.
Japp. Det är inte så roligt på sommaren heller. Men om man ändå sätter in nytt och har stora glaspartier så förstår jag inte varför man inte numera sätter i k-glas. Det har ju funnit i alla fall 20 år.
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Bättre de duschar
Vi har satt in badkar för att vi vill bada, inte för att vi vill duscha.
 
Dessa är två favoriter.
 
  • Svartvit ritning av en lägenhetsplan med möbler, kök, vardagsrum, sovrum och badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arkitektonisk ritning av en byggnadsplan med rum, möbler och benämningar på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT och 1 till
  • Laddar…
J Johan Fraxinus skrev:
Dessa är två favoriter.
Den första känns trång tycker jag. Den andre här har jag sett innan och gillar. Men hade nog ändå ändrat lite så det inte blev så långt till badrummet från stora sovrummet. Sen kanske delat av lite mellan typ matplats och vardagsrum med öppen spis i mitten för att slippa ha så extremt öppet.
 
  • Gilla
Johan Fraxinus
  • Laddar…
L lillanutten skrev:
Den första känns trång tycker jag. Den andre här har jag sett innan och gillar. Men hade nog ändå ändrat lite så det inte blev så långt till badrummet från stora sovrummet. Sen kanske delat av lite mellan typ matplats och vardagsrum med öppen spis i mitten för att slippa ha så extremt öppet.
Samma sak med denna och badrummet då.
 
  • Ritning av en våningsplan för en lägenhet med sovrum, badrum, allrum, kök och arbetsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Johan Fraxinus skrev:
Samma sak med denna och badrummet då.
Ja precis, dessutom gillar jag inte att ”barnrummen” är olika stora i denna 😅 men för att fixa mitt problem med bägge dessa kan man vända badrummet så det får ingång via klädkammaren (i första får då även badrum och arbetsrum byta plats). Sen är den förra nog i stort sett ”perfekt”!
 
J Johan Fraxinus skrev:
Dessa är två favoriter.
Sådär, nu är jag nöjd 👍
Arkitektonisk planritning av en byggnad med rumsetiketter, möblering, och tekniska symboler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
L lillanutten skrev:
Sådär, nu är jag nöjd 👍
[bild]
Diskho i köksön ?
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
J Johan Fraxinus skrev:
Diskho i köksön ?
Ja, vi hr vänner som har hela bänkytan i köksön och sen andra längan bara högskåp. Älskar den utformningen på kök! Men kräver en ganska lång köksö.
 
  • Gilla
Johan Fraxinus
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Arkitektonisk ritning av husplan med rum, mått, möblering och garage för två bilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Föredrar kostnadseffektivt planerade, utan vinklar och kort draget med VVS.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
J Johan Fraxinus skrev:
Dessa är två favoriter.
Personligen vill jag alltid ha två möblerbara väggar utan eller lite fönster på i ett vardagsrum, en att hänga TVn på och en att ha soffryggen åt. Att ha soffryggen mot fönstervägg är värst, soffan som rumsdelare funkar i nödfall. Det är min erfarenhet, och skulle försöka lösa det.
Sedan kan man diskutera nyttan med allrum som i den nedre, men det finns det andra trådar om.
Ändå helt klart trevliga planlösningar 🙂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.