Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 802 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 458 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"
Men månen är ingen "ljuskälla"! Den reflekterar solljus!
 
  • Gilla
Cruzze
  • Laddar…
F
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 549 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"

Skulle haft 10 men läste fel på sista frågan lol.
 
pdov
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 555 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"

Mina billiga IKEA Led har inte lyst några 10år. Har bott i huset snart 5 år och har redan fått börja byta vissa av dem.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 076 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 079 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 249 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 259 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"
 
F
pdov pdov skrev:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 555 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"

Mina billiga IKEA Led har inte lyst några 10år. Har bott i huset snart 5 år och har redan fått börja byta vissa av dem.
Alla mina phillips och Osram pajjade efter några år men billig Rusta och Biltema som suttit utomhus bara går och går.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 279 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 425 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 776 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"

Månen är inte mer ljuskälla än en gråsten. Månen reflekterar ljus, i huvudsak ifrån solen. Det gör stenar också. Det är därför vi kan se dem.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
K
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 781 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 627 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"

Kan det vara det lättaste quizet ever? (av de jag gjort)

Vill dock påpeka att ledlampans hållbarhet skiljer markant mellan modeller.

2 led filament paja efter ett år i utelycktorna, vet inte om påverkan av uteklimat påverkat, lyser numera med 0,5W isch.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 656 andra personer som har gjort quizet "Kan du lampan?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.