1)Tyvärr har jag inte vågat använda vårt spabad senaste 2 vintrarna. Just när vi behöver det som mest. Och framförallt skulle jag behövt det sista tiden pga hög stressnivå. Detta skulle ge mig lite mer lugn och även tyngd i min argumentation hemma. Styrning kan jag göra via hemautomationssystemet Homey som jag redan har.

2) max är 120A

Hoppas verkligen jag får chansen.
 
För att jag är nyfiken :)

och 120 A klarar den av
 
U Ulrika M.M skrev:
I takt med att kylan anländer och elpriserna stiger, öppnar sig möjligheter att tjäna pengar genom att kontrollera och hantera större energiförbrukare.
[bild]

Delta i veckans tävling och få chansen att vinna en Shelly Pro 3EM tillsammans med tilläggsmodulen Shelly Pro 3EM Switch Addon samt en Shelly-termosmugg. Shelly Pro 3EM är utrustad för att mäta 3-fas förbrukning och tillsammans med Shelly Pro 3EM Switch Addon kan du även starta och stoppa energiförbrukningen.

Värde: ca 2 000 kr

Perfekt för att styra och övervaka t.ex.;
  • Spa-bad
  • Varmvattenberedare
  • Elradiatorer
  • Värmepump
Utforska ännu fler sätt att skära ner på din elräkning, Minska elkostnaden! - StyraHem

Såhär tävlar du:
1. Motivera varför just du ska vinna
2. Besvara frågan: Hur stor ström kan Shelly Pro 3EM mäta?

Svaret hittas här: Effektmätare 3-faser, Shelly Pro 3EM - StyraHem

Spara på elen med StyraHem!

Vinnaren utses fredag 10/11.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar StyraHem.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Jag vill vinna för vi ska installera en ny jordvärmepump. Den gamla är nog 20 år gammal så det skulle vara spännande att jämföra. Även spabadet skulle vara trevligt att ha lite koll på.
Svaret på frågan är: 120A (27kW).
 
1. Har mycket redan automatiserat/smart i mitt hus, men en sådan Shelly vore suveränt bra att läsa av o styra lite större förbrukare i fastigheten.

2. Den kan mäta 120A.
 
Vore ett suveränt komplement till mina övrig Shelly enheter så jag kan se förbrukning och styra även värmepumpen.

Den klare 120A
 
Jag skulle vilja minska min elförbrukning.
Enheten innehåller 3 st klämmor, som klarar att mäta ström upp till 120A (27kW).
 
Min gamla värmepump behöver styrning för bättre effektivitet.

Den klarar 120A
 
Johnwinroth
1: Att kunna mäta och övervaka min elförbrukning skulle göra mig mer medveten i min vardag och hjälpa mig att spara pengar och energi. Det skulle vara en stor hjälp för mig och mitt hem.

2: 120A är den största strömmen som går att mäta
 
1) jag skulle vilja styra lite i hönshuset så att mina 6 hönor får ett härligt inomhusklimat

2) 120A trefas
 
U Ulrika M.M skrev:
I takt med att kylan anländer och elpriserna stiger, öppnar sig möjligheter att tjäna pengar genom att kontrollera och hantera större energiförbrukare.
[bild]

Delta i veckans tävling och få chansen att vinna en Shelly Pro 3EM tillsammans med tilläggsmodulen Shelly Pro 3EM Switch Addon samt en Shelly-termosmugg. Shelly Pro 3EM är utrustad för att mäta 3-fas förbrukning och tillsammans med Shelly Pro 3EM Switch Addon kan du även starta och stoppa energiförbrukningen.

Värde: ca 2 000 kr

Perfekt för att styra och övervaka t.ex.;
  • Spa-bad
  • Varmvattenberedare
  • Elradiatorer
  • Värmepump
Utforska ännu fler sätt att skära ner på din elräkning, Minska elkostnaden! - StyraHem

Såhär tävlar du:
1. Motivera varför just du ska vinna
2. Besvara frågan: Hur stor ström kan Shelly Pro 3EM mäta?

Svaret hittas här: Effektmätare 3-faser, Shelly Pro 3EM - StyraHem

Spara på elen med StyraHem!

Vinnaren utses fredag 10/11.

-----------------------------------------------
U Ulrika M.M skrev:
I takt med att kylan anländer och elpriserna stiger, öppnar sig möjligheter att tjäna pengar genom att kontrollera och hantera större energiförbrukare.
[bild]

Delta i veckans tävling och få chansen att vinna en Shelly Pro 3EM tillsammans med tilläggsmodulen Shelly Pro 3EM Switch Addon samt en Shelly-termosmugg. Shelly Pro 3EM är utrustad för att mäta 3-fas förbrukning och tillsammans med Shelly Pro 3EM Switch Addon kan du även starta och stoppa energiförbrukningen.

Värde: ca 2 000 kr

Perfekt för att styra och övervaka t.ex.;
  • Spa-bad
  • Varmvattenberedare
  • Elradiatorer
  • Värmepump
Utforska ännu fler sätt att skära ner på din elräkning, Minska elkostnaden! - StyraHem

Såhär tävlar du:
1. Motivera varför just du ska vinna
2. Besvara frågan: Hur stor ström kan Shelly Pro 3EM mäta?

Svaret hittas här: Effektmätare 3-faser, Shelly Pro 3EM - StyraHem

Spara på elen med StyraHem!

Vinnaren utses fredag 10/11.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar StyraHem.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar StyraHem.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Skulle vara bra att mäta förbrukningen på fler ställe än idag, ,att mäta är att veta och då kan jag styra förbrukningen mot t.ex. elpriset.

den kan mäta upp till 120A.
 
Jag har redan "vanliga" elmätare på det mesta men hade varit kanon att få en Shelly PRO 3M så det hade varit lite lättare hålla koll på siffrorna.

Den klarar 120A.
 
U Ulrika M.M skrev:
I takt med att kylan anländer och elpriserna stiger, öppnar sig möjligheter att tjäna pengar genom att kontrollera och hantera större energiförbrukare.
[bild]

Delta i veckans tävling och få chansen att vinna en Shelly Pro 3EM tillsammans med tilläggsmodulen Shelly Pro 3EM Switch Addon samt en Shelly-termosmugg. Shelly Pro 3EM är utrustad för att mäta 3-fas förbrukning och tillsammans med Shelly Pro 3EM Switch Addon kan du även starta och stoppa energiförbrukningen.

Värde: ca 2 000 kr

Perfekt för att styra och övervaka t.ex.;
  • Spa-bad
  • Varmvattenberedare
  • Elradiatorer
  • Värmepump
Utforska ännu fler sätt att skära ner på din elräkning, Minska elkostnaden! - StyraHem

Såhär tävlar du:
1. Motivera varför just du ska vinna
2. Besvara frågan: Hur stor ström kan Shelly Pro 3EM mäta?

Svaret hittas här: Effektmätare 3-faser, Shelly Pro 3EM - StyraHem

Spara på elen med StyraHem!

Vinnaren utses fredag 10/11.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar StyraHem.se för att de sponsrar den här tävlingen.
120A. Vi delar pumphus med grannen och delar därmed kostnaden för utrustning, uppvärmning mm. Problemet är att vi inte vet vad kostnaden är. Från huvudcentralen går tre separata faser till pumphuset. Vore kanon att kunna mäta förbrukningen på dessa.
 
1. För att göra smarta lösningar för ett effektivare hem så behöver man veta att det man gör är en vettig förändring. För att veta måste man mäta! Vi funderar på att byta ut vår VVB mot en luft-vatten värmepump, men innan vi räknar på det så måste vi veta vad vi lägger på att värma vatten. Att Shelly har möjlighet att mäta 3 faser gör den perfekt partner i vår resa mot ett smartare hem.
2. 120 A :)
 
M
Nyligen köpt sommarstuga, första huset för oss. Husen är uppvärmda av elradiatorer från 70-talet/80-talet (när respektive hus byggdes) och skulle vilja mäta förbrukningen på dessa på ett mycket bättre sätt ifall det är värt att byta ut dessa eller låta dom ticka på. Extra kul med Shelly då jag har börjat köpa på mig några mätare redan ut dit för att mäta källarens luftfuktighet och finns redan i deras ekosystem.
Även om jag inte vinner skulle jag nog köpa in dessa ändå, gillar Shelly skarpt och rekommenderar märket varmt till andra läsare.

Den klarar av 120A.
 
1. Har ett hus i Lappland med minus 52 grader som rekord och med mycket omväxlande temperatur från minus 35 till 0 grader dagen efteråt. Det vore toppen att få prova denna sak för att kunna reflektera och utvärdera och eventuellt rekommendera denna till de andra i byn.
2. 120 A

Mvh. kaj
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.