I InsidersUnited skrev:
Kompressorn?
Tycker inte det låter som kompressorn, i sånt fall skulle det vara tvärnit i den och det är kallt i kylskåpet.

Försökte lokalisera brummet på baksidan och det låter ungefär mitt från kylskåpet, kompressorn är still medans det brummar.
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
inget relä till fläkten
Hmm, nehepp!

Då är det skumt varför fläkten inte snurrar, den rör sig lätt om man stoppar in något och snurrar på fläktbladen.
 
A
K knotis skrev:
Hmm, nehepp!

Då är det skumt varför fläkten inte snurrar, den rör sig lätt om man stoppar in något och snurrar på fläktbladen.
hur lätt? fortsätter den att snurra ett tag efteråt?
låter annars som kretskortsfel
 
electroluxaren skrev:
hur lätt? fortsätter den att snurra ett tag efteråt?
låter annars som kretskortsfel
Den går väldigt lätt. Får in tumstocken och kan sätta fart på fläkten, då snurrar den en kort stund efter jag petat till den, men den kan ju vara död för det.

Vilket av kretskorten är det som styr fläkten, det är väl ett som sitter ihop med displayen och knapparna i fronten och ett till med starkströmsdelarna? Har för mig det var så på frysen i alla fall.

Gör allt jag kan för att hålla liv i dessa gamla Husqvarnaskåp för att slippa bygga om halva köket eftersom de flesta nya skåp både är högre och djupare.
 
A
K knotis skrev:
Den går väldigt lätt. Får in tumstocken och kan sätta fart på fläkten, då snurrar den en kort stund efter jag petat till den, men den kan ju vara död för det.

Vilket av kretskorten är det som styr fläkten, det är väl ett som sitter ihop med displayen och knapparna i fronten och ett till med starkströmsdelarna? Har för mig det var så på frysen i alla fall.

Gör allt jag kan för att hålla liv i dessa gamla Husqvarnaskåp för att slippa bygga om halva köket eftersom de flesta nya skåp både är högre och djupare.
det beror ju på om du har TS modell eller något annat
 
electroluxaren skrev:
det beror ju på om du har TS modell eller något annat
Nja, mer eller mindre. Fick sökträff på artikelnumret på fläkten i denna tråd, jag har Husqvarnas med vatten i dörren, QR2619FX, men det är väl i princip samma skåp förutom lite estetiskt?
 
A
K knotis skrev:
Nja, mer eller mindre. Fick sökträff på artikelnumret på fläkten i denna tråd, jag har Husqvarnas med vatten i dörren, QR2619FX, men det är väl i princip samma skåp förutom lite estetiskt?
PNC och serienummer kan avsevärt skilja även om utsidan ser snarlik ut
 
electroluxaren skrev:
PNC och serienummer kan avsevärt skilja även om utsidan ser snarlik ut
927786721

Det jag gick på var att det var samma nummer till fläkten och samma layout på knapparna i fronten och samma utseende fysiskt invändigt och många reservdelar som har samma nummer.
 
A
K knotis skrev:
927786721

Det jag gick på var att det var samma nummer till fläkten och samma layout på knapparna i fronten och samma utseende fysiskt invändigt och många reservdelar som har samma nummer.
den vart gammal men kretskortet sitter uppe i panelen bakom displayen(samma enhet)
fläkten är kopplad dit direkt.
tyvärr så har elx beslutat att inte hålla detta kort i läger längre.
 
A
fast det kanske kan repareras...
 
electroluxaren skrev:
den vart gammal men kretskortet sitter uppe i panelen bakom displayen(samma enhet)
fläkten är kopplad dit direkt.
tyvärr så har elx beslutat att inte hålla detta kort i läger längre.
Jag hittar tre olika kretskort på Electrolux sida om jag knappar in mitt pnc-nummer!

Kretskort, huvud
Kretskort, styrelektronik
Kretskort till kylskåp

Ska man gå på bilderna som inte stämmer så bra är det kretskort huvud som displayen sitter i.
 
A
K knotis skrev:
Jag hittar tre olika kretskort på Electrolux sida om jag knappar in mitt pnc-nummer!

Kretskort, huvud
Kretskort, styrelektronik
Kretskort till kylskåp

Ska man gå på bilderna som inte stämmer så bra är det kretskort huvud som displayen sitter i.
de finns ju inte att få tag i så det kvittar vilket du inte kan få tag på
kretskort huvud är det 2425698020
 
electroluxaren skrev:
de finns ju inte att få tag i så det kvittar vilket du inte kan få tag på
kretskort huvud är det 242569802
Samtiliga stod det dock att de fanns i lager på Electrolux reservdelssida.
 
A
K knotis skrev:
Samtiliga stod det dock att de fanns i lager på Electrolux reservdelssida.
det beror på vilket serienummer du har
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.