Ja, som sagt, en lysdiod ska matas av en strömkälla av någon form, kan vara en resistor ihop med en känd spänningskälla t.ex.
 
  • Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
G Gramphos skrev:
Bytterligare ut drivdonet mot en plejd led driver. [länk]
Det där fungerar utmärkt till din Italienska lampa. Nuvarande driver tar du bort.
 
  • Gilla
partyoverallt
  • Laddar…
Tack alla gör fantastiska svar. Jag har lärt mig mycket!

Egentligen vill jag kunna dimra, trodde bara inte det skulle vara möjligt. Men det verkar ju lugnt. Annars var måleri-lösningen en smart idé!

Plejd känns enkelt och smidigt. Jag undersöker dock möjligheten att komma undan billigare innan jag kapitulerar och köper min 25:e plejdpuck...

Då plejds LED-01 kostar ett par hundra och jag inte lyckas hitta en 150mA 6w dimbar driver som inte är större än 150mm för att få plats i lampan tittar jag på andra alternativ.

För mig så behöver jag inte kunna dimra upp den till 6w ljusstyrka så kanske kan jag köpa lägre watt? Hur tänker man?

Jag vill inte köpa något som heller bränner upp frugans designerlampa. Hur ska man tänka? Om jag trycker in 300mA i denna lampa som idag har 150mA. Går den sönder då?


Denna har 6w men 300mA:
https://ledmegastore.se/panel-downl...ar-till-6w-v-tac-downlight-3800157605823.html

Denna har 3w och 300mA:
https://ledmegastore.se/drivers/438...FL4XM85RQbazJFyBhVCRRDZJBZ7n0GoUaAhStEALw_wcB

Skulle dessa kunna fungera eller ska jag helt enkelt kapitulera och köpa en LED-01? 😀
 
Du bör helst inte gå över 150mA, annars är risken att det blir dyrt.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
partyoverallt partyoverallt skrev:
lyckas hitta en 150mA 6w dimbar driver som inte är större än 150mm för att få plats i lampan tittar jag på andra alternativ.
Jag förstår inte, en Plejd är 46x46x18 mm, om du tar bort nuvarande drivdon så får väl en Plejd plats där i stället.
När man spänningsätter en Plejd Led01 så lägger den ut några mA på utgången en inkopplad LED kommer att lysa svagt, nu är det bara gå in i appen och välja 150mA klart!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.