SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag kan inte mäinspläjna, jag är ju kvinna själv!
Öva dig på killgissningar;)
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Sluta felköna mig, tack. Jag blir kränkt. Jag kan inte mäinspläjna, jag är ju kvinna själv! Men jag kan tala om för dig hur du ska koppla om du först talar om vad du har för färger på sladdarna som sticker ut ur väggen och om du vill ha trappkoppling också?
Moderaterna kan du tyvärr ropa på bäst du vill, jag vet att minst en av dem i detta nu sitter och glor på Hemnet och kvider 'Hur kan nån betala 17 mille för att bo i Enskede? Skulle jag aldrig göra, så ni får fortsätta och sova i städskrubben, ungar!'.
Man får akta sig för vem man låter bo i skrubben. Rätt som det är ska dom till Hogwarts och bli trollkarlar
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
N Niq skrev:
Vi föder upp våra balroger i Utsjoki där vi matar dom med senapsmarinerad grådvärgar som dom först får fånga i grottorna i finska urbergen. Med Koskenkorva som enda dricka som inte fryser. Så det är ju klart att dom har lite mera sisu än sådandär bortklemade svenska varianter.

Det är dock lite jobbigt när dom rymmer till Korvatunturi och får smak på tomtar. Tar alltid några dagar att vänja dom tillbaka till grådvärgar
Jag ringde och fick prata med någon Mäin Täine, som verkar vara vaktis eller nåt.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jag ringde och fick prata med någon Mäin Täine, som verkar vara vaktis eller nåt.
Skulle du beställa något❓ Dagarna är ganska korta i Utsjoki den här tiden på året. Bussen dit går ungefär varje skottdag.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kolla servitutten för guds skull!
servitutten?
Jag behöver stundtals servetter och har växt ifrån tutten för mer än 50år sen. Hur de har det i Bromma får du ta med "juristen"
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Skulle du beställa något❓ Dagarna är ganska korta i Utsjoki den här tiden på året. Bussen dit går ungefär varje skottdag.
Fan, har ni buss varje skottdag? Ni har säkert inte ens 15 m snö och motvind heller?
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
knappt 200ha,jord och /…/
Nu får vi nog reda ut enheterna lite.

200 hA (som jag antar att du menar) blir ju 20.000 Ampere. Det är långt mer än ett vanligt hushåll, även med två elbilar för långpendling, behöver. I alla fall om det är trefas.

Att det finns jord är ju självklart! Det är olagligt !! att koppla in så mycket el utan jord. Därtill tror jag att det kan tänkas vara behörighetskrävande att koppla in. Men är det ”vanliga” färger, som blå brun och gulgrön så fattar du nog själv hur du ska göra. Säg inget om blåbrun till moderaterna bara.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Säg inget om blåbrun till moderaterna bara.
Är de inte rätt ljusröda numera?

En lagom stor gård i den östgötska Bergslagen verkar bara vara 1,5ggr dyrare än en Bromma villa, inte behöver man köpa nån ved heller med lagom mycket egen skog, tänk att kunna ordna egen vargjakt bara ett par timmar från Skanstull och att aldrig mer behöva skaffa boendeparkering stillestånd eller ladda ner nån app för att kunna parkera vid bostaden.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Verkligen! Stor skillnad på bondeparkering och boendeparkering!
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Verkligen! Stor skillnad på bondeparkering och boendeparkering!
Bondeparkering, är det när man parkerar A-traktorn?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Bondeparkering, är det när man parkerar A-traktorn?
Tror det
 
Jag tänker mig mer fyra pickisar, två skåpbilar, ett par–tre fyrhjulingar med släp, en Volvo, en nedsutten Citroën och nån stockholmsjävels elbil på älgjaktspremiären, men visst, en epa eller två skulle väl inte skämmas för sig där.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tänker mig mer fyra pickisar, två skåpbilar, ett par–tre fyrhjulingar med släp, en Volvo, en nedsutten Citroën och nån stockholmsjävels elbil på älgjaktspremiären, men visst, en epa eller två skulle väl inte skämmas för sig där.
Tänk stort, tänk maskinhall.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Maria T
N Niq skrev:
Räknas östgötar som smågodis❓
Vet inte var du är från eftersom du inte anger det, fegt, men det heter ostbågar, inte östgötar.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Tänk stort, tänk maskinhall.
Hur många balrogar får man in i en mask-in-hall?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.