J
tveksamt tveksamt skrev:
Helt anekdotiskt har jag inte haft några problem alls med mina aqara-produkter.

Efter att ha tittat lite snabbt, det här borde kunna lösas genom to-do-lists i 2023.11, eller tänker jag inte tillräckligt långt nu?
Yes, finns en genomgång här:
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
nino nino skrev:
Har du en plugg som känner av när maskinen inte drar mer ström?
Då borde man kunna bryta strömmen också?
Det finns två varianter: Uppkopplade maskiner som kan tala om när de är klara och övriga.
De övriga kan man känna av med en mätande plugg. Det har jag på min torktumlare och robotgräsklippare för att kunna klura ut status. Då får jag signal när torkningen är klar (eller gräsklipparen varit ute för länge och kört fast någonstans). Självklart kan man stänga av när maskinen är klar.

En ikon som visar att torkprocessen är klar, med energiförbrukning angiven på 0,84 kWh.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Fumble
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
F Fumble skrev:
Det finns två varianter: Uppkopplade maskiner som kan tala om när de är klara och övriga.
De övriga kan man känna av med en mätande plugg. Det har jag på min torktumlare och robotgräsklippare för att kunna klura ut status. Då får jag signal när torkningen är klar (eller gräsklipparen varit ute för länge och kört fast någonstans). Självklart kan man stänga av när maskinen är klar.

[bild]

/Fumble
Fast om man stänger av apparatström vid väggutag så är den klart bökigare att dra igång igen utan telefon, klart negativ inverkan på WAF.
Jag nöjer mig med att mäta tillståndet för att "pausa" en igångsatt apparat fram till gynsamt el-pris, sedan får den fortsätta vara påslagen fram till nästa användning. Förhoppningsvis blir det fortfarande ekonomi i det trots dubbla standby-förbrukningar (väggplugg + apparat).
 
J Jocke Best skrev:
Yes, finns en genomgång här:
[media]
Jo angående 2023.11 så fick jag då problem och jag befinner mig då utomlands.
Min VPN tunnel ville inte ansluta till HA och fick starta gratismånaden med Nabu Casa.
Iofs klart bekvämt.... annars verkar det funka.
 
fam-lundborg fam-lundborg skrev:
Fast om man stänger av apparatström vid väggutag så är den klart bökigare att dra igång igen utan telefon, klart negativ inverkan på WAF.
Man har naturligtvis en rörelsesensor som slår på strömmen igen och dessutom aktiverar en lismande syntetisk röst som säger "Välkommen till tvättpasset, fru Fumble". 😎😳🤔😵
 
  • Haha
  • Gilla
Fumble och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Blev den i länken, får väl se om man får det att fungera 🙂 bra att få en router även i källaren 🙂
Kom idag, sjuk så får nog vänta till söndag eller så innan jag kan koppla in.
Ska prova få någon att köpa en Ikea rörelsesensor åt mig också.
 
Är det någon som vet om SPC gateway går att köra på samma hw/os som HA, eller är det separat hallonpaj som gäller?
 
F Fumble skrev:
Är det någon som vet om SPC gateway går att köra på samma hw/os som HA, eller är det separat hallonpaj som gäller?
SPC?
 
Har ni uppdaterat till senaste?
 
nino nino skrev:
Har ni uppdaterat till senaste?
Nope, avvaktar lite
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nope, avvaktar lite
Frun blev lite intresserad av todo list, jag är hopplös på att komma ihåg vad som ska handlas :)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
nino nino skrev:
Frun blev lite intresserad av todo list, jag är hopplös på att komma ihåg vad som ska handlas :)
Var tvungen att läsa releasemeddelandet, todo-list var ju intressant! Men jag väntar nog minst till .2 iallafall....
 
  • Gilla
n_sandstrom
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Var tvungen att läsa releasemeddelandet, todo-list var ju intressant! Men jag väntar nog minst till .2 iallafall....
har så pass lite grejer inne så jag chansar
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.