M maria01 skrev:
poppis med inomhus pool i falun på den tiden

[länk]
Jag vet till och med en helt vanlig standardvilla som hade pool i källaren. På den tiden uppvärmningen var billig!
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Vilken stensättning Så fint hus!
 
Ulltand Ulltand skrev:
Vilken stensättning Så fint hus!
mäklaren tycker inte det när dom dom har bild på en låda 😂
 
M maria01 skrev:
mäklaren tycker inte det när dom dom har bild på en låda 😂
Tänkte också det :) men det är en fantasibyggnad på den avstyckande tomten!
 
  • Gilla
Lime113 och 1 till
  • Laddar…
"

UPPVÄRMNING​

Luft/vattenvärmepump, el-golvvärme
"

Det syns ingen vattenradiator på bilderna. Det syns spår av demonterade elradiatorer.
Energideklaration saknas.
Jag tycker att det ser ut som att mäklaren försöker mörka uppvärmningskostnaden. Det är inte första gången i så fall men jag kan ju ha missat något.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
T TommyC skrev:
"

UPPVÄRMNING​

Luft/vattenvärmepump, el-golvvärme
"

Det syns ingen vattenradiator på bilderna. Det syns spår av demonterade elradiatorer.
Energideklaration saknas.
Jag tycker att det ser ut som att mäklaren försöker mörka uppvärmningskostnaden. Det är inte första gången i så fall men jag kan ju ha missat något.
Om man lägger 30 mille på en normalstor villa så är nog inte uppvärmningskostnaden ett stort problem? Eller att lägga några hundra tusen på att montera ett nytt vattenburet system och bergvärme? Men visst, rätt ska vara rätt...
 
J JohanLun skrev:
Om man lägger 30 mille på en normalstor villa så är nog inte uppvärmningskostnaden ett stort problem? Eller att lägga några hundra tusen på att montera ett nytt vattenburet system och bergvärme? Men visst, rätt ska vara rätt...
Vi kanske kan se fram emot en ny dolda-fel tråd 😁
 
Märklig bajsmacka de smugit in bland fotografierna där...
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
E Enolf skrev:
Märklig bajsmacka de smugit in bland fotografierna där...
Menar du lådhuset?
 
E Enolf skrev:
Märklig bajsmacka de smugit in bland fotografierna där...
Det är väl mäklarens vision av att "sätta sin egen prägel"...
 
K Kirre2 skrev:
Det är väl mäklarens vision av att "sätta sin egen prägel"...
det för att dom ser ett högre värde på tomten
 
Bajsmackan kanske är för att få intresse från någon idiot som ser framför sig att riva det vackra timmerhuset och ersätta med det apfula lådbygget?
Har tyvärr hänt förut...
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Bajsmackan kanske är för att få intresse från någon idiot som ser framför sig att riva det vackra timmerhuset och ersätta med det apfula lådbygget?
Har tyvärr hänt förut...
Aha, jag trodde det var två tomter. Det verkar ju som de styckat eller håller på att stycka. Högst oklart och rörigt skrivet, ser ju ut som man får båda tomterna. Priset är ju i kalkylen 30 mille men i rubriken 15 (eller nåt sånt) - ingen billigt tomt direkt men kanske kostar det så nära vattnet...
ove-suuunnnnnnnnndddbergeeeeeee_136445477.jpg

Men jag håller med, timmerhuset var (iallafall externt) fint, och mäklarskissen var ett riktigt skithus.

Kollade länken igen... Mäklaren ser ut att kunna sälja en död häst till ett lopp på solvalla eller sand i sahara, eller en bajsmacka för den delen... Men det är väl på nåt sätt positivt för säljaren. Men för timmerhuset är det nog dödsstöten...

eyJpbWFnZVVybCI6Imh0dHBzOi8vc3RsYW5zZmFzdG1laWxpc2RldjAwMS5ibG9iLmNvcmUud2luZG93cy5uZXQvYnJva2VyaW1hZ2VzL1MxMjc4NS9jYW52YW5kYXJlM2x0cWF0Y3N2bGxjOXFvci5qcGciLCJlZGl0cyI6eyJyZXNpemUiOnsiZml0Ijoib3V0c2lkZSIsImhlaWdodCI6NTIwLCJ3aWR0aCI6NDMwfX19
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.