Det som är jobbigt med autodoc och deras systersiter är alla "stark, ridex osv" och liknande märken som haglar med en prisvariation där ett skitmärke både kan vara halva och dubbla priset mot hella, bosch mm.

Jag tror de lite hoppas på och räknar med att någon bara slumpklickar i listan och väljer att köpa ett skitmärke till jättehögt pris.

Jag har egentligen inget emot budgetdelar när man väljer det själv, det jobbiga är ju när de hela tiden försöker få över en från tex Bosch till nåt annat märke.
 
Vad gäller för helförsäkring med glasförsäkring när man har en rejäl spricka (60 cm lång), men utanför siktfältet? I detta fall ca 15 cm från nederkant på rutan.

Kan man ta det på glasförsäkringen med 1500 kr i självrisk, eller får jag betala själv?
 
Det tar försäkringen.
 
  • Gilla
ZipLock
  • Laddar…
ullberg
F
ullberg ullberg skrev:
Var det fälgrengöring BIO? [länk]

Den använder jag oftast till båten (oxalsyra, bra för gula missfärgningar) men skulle använda vid däckbytet nu i helgen - bara det att sprayflaskan pajade ;)
Vet inte om det var den från Biltema men såg ett test med 7 fälgrengörare från kända tillverkare där Biltema var med. 6st (det var bla Tershine, RW, Dragons Breath, Gyeon mm). Alla levererade på likvärdig nivå utom Biltema som sög pung..... Som en bubblare slängde dom in klassisk fälgsyra som en åttonde och den var bäst.
 
SONAX felgenrengöringsmedel med en illustration av ett argt djur, förpackat i stor vit behållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Syrafri. Väldigt effektiv.
 
ullberg ullberg skrev:
Var det fälgrengöring BIO? [länk]

Den använder jag oftast till båten (oxalsyra, bra för gula missfärgningar) men skulle använda vid däckbytet nu i helgen - bara det att sprayflaskan pajade ;)
Jepp just den var det...

M Myckling skrev:
Jag brukar köpa en burk oxalsyra hos färghandeln. Bara att blanda med vatten så har man en supereffektiv och billig båt-och fälgrengöring. Räcker i flera år.

[länk]
Intressant, precis sånahära saker jag gillar.
 
Jag har bivit gammal, sålde BMWn och köpte Toyota idag 😉
Känns som ny, bara gått 31" mil 🙂
Silverfärgad bil parkerad nattetid; LED-strålkastare; delvis reflektion på bilens kaross; bakgrund med andra fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ZipLock och 5 till
  • Laddar…
ullberg
M Myckling skrev:
Jag brukar köpa en burk oxalsyra hos färghandeln. Bara att blanda med vatten så har man en supereffektiv och billig båt-och fälgrengöring. Räcker i flera år.

[länk]
Japp, säkert billigare att blanda egen men Biltemas blandade är så billig att jag inte orkar (trots att jag har exakt en sån där nitor-burk stående just för att blanda…) - tja tills sprayfunktionen pajade…
 
Man kan köpa biltemas bio fälgrengöring i 4l dunkar också ser jag. Det är ganska prisvärt måste jag säga. Bara man hade en sprayflaska som funkar.
 
ullberg
F fsn skrev:
Vet inte om det var den från Biltema men såg ett test med 7 fälgrengörare från kända tillverkare där Biltema var med. 6st (det var bla Tershine, RW, Dragons Breath, Gyeon mm). Alla levererade på likvärdig nivå utom Biltema som sög pung..... Som en bubblare slängde dom in klassisk fälgsyra som en åttonde och den var bäst.
Jag gissar att det var en annan biltemaprodukt då den jag länkade till är just en syra (i detta fall oxalsyra, men fälgsyra kan vara lite olika blandningar som jag förstått det)

Jag använder den som sagt mest till båten och de gula missfärgningarna som blir, väldigt nöjd till det (jag hade redan tagit de värsta partierna när jag kom på att filma)
 
j.f.s
DennisCA DennisCA skrev:
Man kan köpa biltemas bio fälgrengöring i 4l dunkar också ser jag. Det är ganska prisvärt måste jag säga. Bara man hade en sprayflaska som funkar.
Köp en Kwazar tryckspruta eller annan av liknande kvalitet så kommer den fungera under lång tid 👌
 
Tips på dekal ifall ni har en A-traktor i familjen 🙂
SUV med text "du har plats nr 11 kön", vägarbete, koner, hastighetsskylt 70, asfaltsväg, träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
vcx och 7 till
  • Laddar…
Provade trodo igår för första gången, multirem till V60, beställde fel men kryssade i att dom skulle kolla så fick förslag på passande remmar idag och redan notis i Postnord appen att paket på väg.
Är ju tydligen inte helt ovanligt att multiremmen trasslar in sig i kamremmen om den går av med ras som följd...
Känns som det lätt är värt 260:- och byta rem, har inte sett någon notis i serviceboken om byte så lika bra att byta.
Tidigare ägare var noga att skriva upp allt han gjort själv så jag får väl fortsätta med det
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.