electroluxaren skrev:
och tyvärr så gick din reklamationsrätt ut.
bara att köpa ny pump! från något annan åf....
Hej,
Alltid tråkigt med dryga svar, men det kändes väl bra Electroluxaren, det var väl nåt skit som hände på jobbet som du tar ut på mig.
Så den kan jag bjuda dig på.
 
R Real-House skrev:
Jag har ingen som helst erfarenhet av dessa värmepumpar, men blev nyfiken och kollade manualen. Den verkar mäta fasernas rotation via kretskortet. Kan inte se någon klassisk fasföljdsvakt enligt schemat. Så troligtvis dåligt kretskort. Men jag läste i manualen så låter det som att du kan ändra switcharna och ställa om maskinen att tro att det är en en-fas modell och ignorerar fasföljden. Kanske pro
R Real-House skrev:
Jag har ingen som helst erfarenhet av dessa värmepumpar, men blev nyfiken och kollade manualen. Den verkar mäta fasernas rotation via kretskortet. Kan inte se någon klassisk fasföljdsvakt enligt schemat. Så troligtvis dåligt kretskort. Men jag läste i manualen så låter det som att du kan ändra switcharna och ställa om maskinen att tro att det är en en-fas modell och ignorerar fasföljden. Kanske prova detta och kanske få liv i den? Men det gäller att veta att faserna ligger rätt.
R Real-House skrev:
Hej,
Tack för ditt svar.
Alla varianter av fas följd är testat med samma resultat. Hur switcharna ska stå finns beskrivet på kopplings schemat. Det är skrivet vertikalt. Kan du av det tolka hur dom ska stå. nummer 1 är enkelt. När jag tittar på schemat blir jag osäker på om det är samma pump som kan användas till 3-fas och 1-enfas. Blir ju oxå en kabelarea fråga vid 1-fas. Bäst e ju förstås någon som har samma pump som man kan göra en "back engenering" hur dom har gjort.
 
A
fallera fallera skrev:
Hej,
Alltid tråkigt med dryga svar, men det kändes väl bra Electroluxaren, det var väl nåt skit som hände på jobbet som du tar ut på mig.
Så den kan jag bjuda dig på.
Ja jag såg alldeles för många lyfco lik som var nästan nya.
dryga losers som köper skit är rätt tråkiga de med
 
electroluxaren skrev:
Ja jag såg alldeles för många lyfco lik som var nästan nya.
dryga losers som köper skit är rätt tråkiga de med
Måste varit jobbigt idag. Måste vara skönt och kunna glida runt här på byggahus.se och kast skit på allt och alla och vara anonym. Ditt sätt leder ju inte till något bra för någon. Förstår inte varför du överhuvud taget lägger energi i den här tråden. Jag har inte gjort dig ett skit. Kanske dags att bli vux
 
A
fallera fallera skrev:
Måste varit jobbigt idag. Måste vara skönt och kunna glida runt här på byggahus.se och kast skit på allt och alla och vara anonym. Ditt sätt leder ju inte till något bra för någon. Förstår inte varför du överhuvud taget lägger energi i den här tråden. Jag har inte gjort dig ett skit. Kanske dags att bli vux
Ja du har så rätt!
glida omkring och kasta skit vill ju alla göra! det gör jag hela dagarna, jag tillhör ju inte kollektivet med dess löneslavar och får därmed rätt mysiga dagar som jag kompenserar här på byggahus.
med dumdryga hemmapsykologer är de riktiga tangentbordskrigarna som går till personangrepp så fort det minsta lilla går emot sin egen världsbild i sann FB-anda. För att inte tala om alla boomers som gör allt för att byta ämne i trådarna.
Hur eller hur, i ditt fall finns det ingen ytterligare hjälp att ge.
 
electroluxaren skrev:
Ja du har så rätt!
glida omkring och kasta skit vill ju alla göra! det gör jag hela dagarna, jag tillhör ju inte kollektivet med dess löneslavar och får därmed rätt mysiga dagar som jag kompenserar här på byggahus.
med dumdryga hemmapsykologer är de riktiga tangentbordskrigarna som går till personangrepp så fort det minsta lilla går emot sin egen världsbild i sann FB-anda. För att inte tala om alla boomers som gör allt för att byta ämne i trådarna.
Hur eller hur, i ditt fall finns det ingen ytterligare hjälp att ge.
electroluxaren skrev:
Ja du har så rätt!
glida omkring och kasta skit vill ju alla göra! det gör jag hela dagarna, jag tillhör ju inte kollektivet med dess löneslavar och får därmed rätt mysiga dagar som jag kompenserar här på byggahus.
med dumdryga hemmapsykologer är de riktiga tangentbordskrigarna som går till personangrepp så fort det minsta lilla går emot sin egen världsbild i sann FB-anda. För att inte tala om alla boomers som gör allt för att byta ämne i trådarna.
Hur eller hur, i ditt fall finns det ingen ytterligare hjälp att ge.
A,känns ju lite som din dag ser ur så här:
06:00 Jävla skit ringer den där jävla klocka igen. undrar om jag forfarande e full.det funkar nog
07:43 SEn igen på kontoret,hoppas inte chefen upptäckar att jag e sen, kan nog lura han igen
08:30 måste "Blind skita" Ja e ju inte riktigt nykter än...
09:30 Fika hos leverantör, det e ju gtratis
09:45 tillbaka till kunden som jag inte vart klar med igår
10:32 dags för lunch och diskutera alla "losherer". ja e ju bäst
12:30 kaffe efter lunch
13:00 fika
14:30 dags å jobba
15:30 hämta ungarna från dagis. Jajja har inga inga efter som jag e sola ingen e intresserad.
15:32 till systemet köper 5 öl eftersom jag ska jobba i morgon (köper 10 så behöver jag inte gå imorgon)
15:45 Glider in på willys köper dafgårds färdigrätter 3 för 2.
16:00 änligen hemma öppnar en Ebray, Billig ikn me matten i micron
16:58 tre öl senare, in bå byggahus.se å håna så många jag kan.
18:00 alla dagens öl e slut
18:01 va fan jag har ju 5 kvar....pån igen.
22:37 inga öl kvar, dags å sova i ensamheten.
06:00 Jävla skit ringer den där jävla klocka igen. undrar om jag forfarande e full.det funkar nog å köra bil...
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
fallera fallera skrev:
A,känns ju lite som din dag ser ur så här:
06:00 Jävla skit ringer den där jävla klocka igen. undrar om jag forfarande e full.det funkar nog
07:43 SEn igen på kontoret,hoppas inte chefen upptäckar att jag e sen, kan nog lura han igen
08:30 måste "Blind skita" Ja e ju inte riktigt nykter än...
09:30 Fika hos leverantör, det e ju gtratis
09:45 tillbaka till kunden som jag inte vart klar med igår
10:32 dags för lunch och diskutera alla "losherer". ja e ju bäst
12:30 kaffe efter lunch
13:00 fika
14:30 dags å jobba
15:30 hämta ungarna från dagis. Jajja har inga inga efter som jag e sola ingen e intresserad.
15:32 till systemet köper 5 öl eftersom jag ska jobba i morgon (köper 10 så behöver jag inte gå imorgon)
15:45 Glider in på willys köper dafgårds färdigrätter 3 för 2.
16:00 änligen hemma öppnar en Ebray, Billig ikn me matten i micron
16:58 tre öl senare, in bå byggahus.se å håna så många jag kan.
18:00 alla dagens öl e slut
18:01 va fan jag har ju 5 kvar....pån igen.
22:37 inga öl kvar, dags å sova i ensamheten.
06:00 Jävla skit ringer den där jävla klocka igen. undrar om jag forfarande e full.det funkar nog å köra bil...
Bra att du avreagerar dig på andra!
Kan hjälpa i läkandet.
Kvarstår dock att du losat peningar på en skitpump med tvivelaktig ÅF😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.