De omutbara, för kanske 7:e gången.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Haverikommissionen. Lika mycket som jag älskar att flyga, lika fascinerad är jag av de som löser flygkrascher. För att det, förhoppningsvis, aldrig ska hända igen.
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Vad jag förstått så får deltagarna ingenting gratis av vare sig produktionen (Viaplay) eller sponsorer utan budgeten de har att förhålla sig till är den budget som deltagarna har att röra sig med.
Så om de vid renoveringen hittar nåt som måste göras akut, t.ex läckande tak, så minskar utrymmet för att snygga till t.ex köket.

Och jag hoppas inredaren jobbade gratis för hennes smak skulle jag inte vilja betala för.

Skillnaden mot Stugfixarna i Norge, det bästa av programmen i husfixargenren är påtaglig, där de dels har en begåvad inredare, dels har sponsorer som möjliggör ett riktigt bra resultat.
Vad jag förstår jobbar varken inredaren eller byggaren (som verkar självlärd) gratis, deltagarna betalar deras arvode plus resekostnader och uppehälle.
 
K kardborren skrev:
Vad jag förstår jobbar varken inredaren eller byggaren (som verkar självlärd) gratis, deltagarna betalar deras arvode plus resekostnader och uppehälle.
Då är det ju värre än jag trodde. Inte konstigt att deltagarnas budget för renovering bara räcker till lite färg.

Nä, Husköp i Blindo är ett bottenapp i husfixargenren.
 
Maria T
Såg den för några dagar sen, bra och tänkvärt tycker jag.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T
Efterlyst. ViaPlay?

Har ändå sett på Efterlyst sen begynnelsen, 1990 enligt Wikipedia. En väninna och jag själv tyckte Hasse Aro var jättesnygg så det var därför vi kollade då.
 
Åsa Lund
Över Atlanten
 
  • Gilla
quattro1 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Över Atlanten
Samma här. 👍
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Lupin, säsong 3, på Netflix.
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Hemma med Ernst

Enbart för att min kompis såg ett lampprojekt som han gjorde som lät intressant.
 
Kan inte alla som lägger upp vad ni ser på även skriva Var ni tittar, letar febrilt i dom appar jag har och ibland hittar, ibland inte 🙂
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Hemma med Ernst

Enbart för att min kompis såg ett lampprojekt som han gjorde som lät intressant.
För några veckor sen åkte hustrun och jag förbi huset som Ernst pysslar med just nu i TV4. Ligger bara ett par mil hemifrån. Det såg riktigt bra ut. Från utsidan i alla fall, vi var aldrig in på gården.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har just bingetittat på Crime på Britbox. Finns två säsonger á sex avsnitt. Väldigt spännande polisserie och bra skådisar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.