Förlåt om jag är trög (jag är programmerare och inte snickare, hehe); vad är 17 resp 9mm?

EDIT: Är det möjligen vindduk med 17mm spalt till gips?
 
17 mm är en tunn korsande läkt så att man får distans mellan de horisontella spikläkten bakom panelen och vindskyddet. Så att vatten kan rinna ner fritt. Kan förstås också vara en sån däringa modern distansbricka av plast.
 
  • Gilla
thced
  • Laddar…
Gintas Gintas skrev:
[bild]
Gintas Gintas skrev:
[bild]
Riktigt snyggt blev det! Vad har du använt för att behandla träet? Är det järnvitrol eller tjärvitrol och isf vilken kulör?
 
Tjena.

Tänkte sätta denna typ av fasadbeklädnad på mitt förråd. Vill någon vänlig själ lite enkelt i paint rita upp väggens konstruktion?

Also, hur tätt sätter ni panelen och vilket virke väljer ni?
 
Observera att det här inte är en tekniskt fungerande lösning. Det är en sån där arkitekturlösning som folk hittar på och bygger av estetiska skäl även om det inte fungerar tekniskt.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Observera att det här inte är en tekniskt fungerande lösning. Det är en sån där arkitekturlösning som folk hittar på och bygger av estetiska skäl även om det inte fungerar tekniskt.
Varför funkar den inte?
 
H HenkB skrev:
Hej, det är thermowood 60/22. Rombformad. Fick betala 2000 kr för mallen.
Hej, precis sån panel jag letar efter men inte hittat än. Var kommer din ifrån?
 
  • Gilla
MagnusRottorp
  • Laddar…
Special beställning thermowood hos Gävle såg (tror jag det heter) med en special beställd rombformad mall efter min skiss…
 
  • Gilla
StereoT
  • Laddar…
H HenkB skrev:
Special beställning thermowood hos Gävle såg (tror jag det heter) med en special beställd rombformad mall efter min skiss…
Tack! Då ska jag prova specialbeställa 👍
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.