väljer alltid alufälgar för att slipppa rostlooken, men hade nog fått de pulverlackade för att lösa problemet en gång för alla
 
DennisCA DennisCA skrev:
Funderat om jag ska måla plåtfälgarna till vinterdäcken eller ej, ser lite väl trista och rostiga ut. Testar lite i photoshop, kanske för mycket bling bling?

[bild]
Tycker det ser lite tradigt ut. Kör plåtfälgarna svarta eller silver, hade nog själv kört biltemas svarta fälgfärg bara. Ska det vara bra så kanske bättre att fynda begagnade aluminiumfälgar?
 
Jag tycker egentligen att plåtfälgar är ganska trevliga, om dom är i skick. Genom tiderna har det funnits väldigt snygga plåtfälgar. Saab (såklart) får agera exempel men jag vet Opel har haft några fina också.

Brun gammal bil vid tvättplats med byggnader i bakgrunden, dagtid, våt mark, ingen person synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Tycker du ska göra ett par kustom turbo fans, det hade varit snyggt på en SAAB...
 
DennisCA DennisCA skrev:
Funderat om jag ska måla plåtfälgarna till vinterdäcken eller ej, ser lite väl trista och rostiga ut. Testar lite i photoshop, kanske för mycket bling bling?

[bild]
Det är din bil. Varför skall någon annans smak avgör hur din bil skall se ut. Jag tycker du skall ta det du själv tycker är snyggast!

Med det sagt är det naturligtvis klokt att höra vad andra tycker. Om det är (den fina) 99:an på bilden det gäller tycker jag absolut detta kan passa.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Biltemaprodukter är väl det sista man vill använda. Jag hade valt en Epoxy färg tex.

[länk]
Biltemas fälgfärg har jag bara goda erfarenheter av. Ser ingen som helst anledning att varna för den. Tvärt om. Därmed inte sagt att det finns bättre alternativ om man vill betala X gånger så mycket.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Man kan ha lackade lättmetall som Stig och Per hade på sina bilar.
Även jag åkte på lättmetall i skogen.
Klassisk rallybil, Saab, gula hjul, racingdekaler, nummer ett, svart med gula och blåa ränder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
O O skrev:
Det är din bil. Varför skall någon annans smak avgör hur din bil skall se ut. Jag tycker du skall ta det du själv tycker är snyggast!

Med det sagt är det naturligtvis klokt att höra vad andra tycker. Om det är (den fina) 99:an på bilden det gäller tycker jag absolut detta kan passa.
Nä det är till ett par nedslitna vinterbilar, en Mazda 6 och en Toyota Yaris.

Till min Saab har jag alufälgar, men den går inte på vintern heller p.g.a. saltet.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Funderat om jag ska måla plåtfälgarna till vinterdäcken eller ej, ser lite väl trista och rostiga ut. Testar lite i photoshop, kanske för mycket bling bling?

[bild]
Tycker att det ser gött ut. Plåtisar är underskattat. Gärna så små som möjligt och med ballongdäck. 🙂
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
galento
Gillar plåtfälgar till us bilar också , lackade + dogdish.

Klassiskt blått bilhjul och vit Goodyear-däck med kromad navkapsel och emblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hobbs och 5 till
  • Laddar…
Patrik440
Fick ju göra ett återbesök hos Besikta då det råkade bli lite droppar med servoolja på golvet..

Nu skall den inte in på mer besiktningar om inte man skulle åka på en flygande där de tycker annorlunda. Klassisk bil parkerad vid bilbesiktning. Två besiktningsbanor synliga. Dagtid, tom parkeringsplats, asfalt, byggnad, träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klassisk bil vid bensinstation, hund i förarsätet, soligt, gröna träd, klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Patrik
 
  • Gilla
Fel av Åke och 9 till
  • Laddar…
Patrik440
Inställd å avställd för säsongen.
Klassisk bil, husvagn, liten bil på släp, hund, våt asfalt, grönska, delvis molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En hund går i ett garage bredvid en klassisk bil, med fordon och föremål i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om ett par veckor ställer jag nog av Crown Victorian också så att bensinkort får återhämta sig lite...
Svart-vit polisbil, "Highway Patrol", "K-9 Unit", parkerad vid trottoar, stadsmiljö, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Patrik
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 9 till
  • Laddar…
Patrik440
Så där ja, nu är lille pendlarbilen besiktigad också. :)

Bil på lyft i verkstad, garageportar, verktyg, belysning, ingen människa synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



I morse låg det snö men den värmaren på 5kW mullrade fint så den var varmt å gott i bilen.
Röd bil täckt med snö på natten, baklykta lyser, parkerad på snöig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Så där ja, nu är lille pendlarbilen besiktigade också. :)

[bild]


I morse låg det snö men den värmaren på 5kW mullrade fint så den var varmt å gott i bilen.
[bild]
Hur ser det ut idag?
Rullar mot Kungälv om en halvtimme och hem på söndag 😬
 
  • Gilla
jeppe42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.