F fisgris8 skrev:
Allt med sub är på max 🤔
SÄNK!! Innan du gör något mer. Skulle rek mellan mini och rakt upp inte mer på voluymen
 
  • Gilla
H_kan@88
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
SÄNK!! Innan du gör något mer. Skulle rek mellan mini och rakt upp inte mer på voluymen
Volymen är inte hög nånstans så ingen fara men tack! 👍😜
 
F fisgris8 skrev:
Volymen är inte hög nånstans så ingen fara men tack! 👍😜
Alltså på suben. Innan du får igång den.
 
Har du inte ändrat sen bilden så är den ju noll...
 
  • Volymkontrollknapp, märkt MIN och MAX, på en svart yta, del av en SW-300C-enhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Dr Benz skrev:
Alltså på suben. Innan du får igång den.
D Dr Benz skrev:
Aktivera

du måste troligtvis aktivera detta med fjärrkontrollen och på tvn. Brukar inte gå med knapparna.
Har tryckt på alla knappar som finns på kontrollen utan framgång. Att koppla ihop det med tvn är inte aktuellt.
 
D Dr Benz skrev:
Alltså på suben. Innan du får igång den.
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har du inte ändrat sen bilden så är den ju noll...
Volymen på subben är uppvriden 15-20% så problemet är inte där.
 
F fisgris8 skrev:
Har tryckt på alla knappar som finns på kontrollen utan framgång. Att koppla ihop det med tvn är inte aktuellt.
Du kanske behöver en skärm inkopplad för se olika menyer för inställningar
 
tommib
Vad matar du med för signal? Matar du med 5.1-ljud? Om inte så kan det hända att din receiver inte klarar av att generera en subwooferkanal från befintligt 2.0-ljud.
 
plåtrickard plåtrickard skrev:
Du kanske behöver en skärm inkopplad för se olika menyer för inställningar
Antagligen för på förstärkaren ändrar sig inget.
tommib tommib skrev:
Vad matar du med för signal? Matar du med 5.1-ljud? Om inte så kan det hända att din receiver inte klarar av att generera en subwooferkanal från befintligt 2.0-ljud.
Jag har faktiskt inte en aning. Men det funkade inte som jag ville iallfall det är en sak som är säkert 😅
 
jag fick både basen och förstärkaren att lira tillsammans.
Tog en röd/vit från förstärkaren och en röd/vit från basen och sedan tillsammans i denna lilla dubbel koppling.
 
  • Audioadapter med 3,5 mm hankontakt och två honkontakter, sannolikt för mikrofon och hörlurar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
F fisgris8 skrev:
jag fick både basen och förstärkaren att lira tillsammans.
Tog en röd/vit från förstärkaren och en röd/vit från basen och sedan tillsammans i denna lilla dubbel koppling.
Du har inte gjort rätt för det
 
F fisgris8 skrev:
jag fick både basen och förstärkaren att lira tillsammans.
Tog en röd/vit från förstärkaren och en röd/vit från basen och sedan tillsammans i denna lilla dubbel koppling.
Var fick du den att passa?
 
Har för mig att vissa Subwoofers samt Stärkare kan vara lite kinkiga med antalet jordringar…(för att inte tala om jordbrummet: ofta kan det räcka med lakritssnöre men ibland krävs det några 10kr extra för att få bra skärm mot det).
 
Roga1337 Roga1337 skrev:
Har för mig att vissa Subwoofers samt Stärkare kan vara lite kinkiga med antalet jordringar…(för att inte tala om jordbrummet: ofta kan det räcka med lakritssnöre men ibland krävs det några 10kr extra för att få bra skärm mot det).
Är jordringar någon motsvarighet till Crop Circles? Måste det vara lakritssnöre för att lösa det, eller funkar det med kola?
 
  • Gilla
Schäfer
  • Laddar…
K kurlakarl skrev:
Du har inte gjort rätt för det
Inget annat sätt funkade så något rätt måste jag ha gjort så att det blev som jag ville 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.