Halloj, ar det nagon som vet om det ar mojligt att bygga ett fardgit hus pa ca 1 miljon? Vi letar efter ett hus runt 70m2. Kan vara fritidshus eller aret runt hus. Ar det nagon dar ute som byggt ett hus runt 1 miljon helt fardigt? Vilket valde ni?
 
Vi vill kunna anvanda det aret om aven om det ar ett fritidshus
 
Vad räknar ni med skall ingå i priset? Endast huset? Tomten? VA-anslutning? Eventuell vägavgift? Bygglov+el+teleanslutning?
 
S
Det går, vårat hus har kostat oss 600 med allting, dock så hade vi tomten,avlopp,el etc.
 
Vi har tomten sa priset ar for huset. Vi kan lagga till 75K for vattenanslutningen men vill helst ha allt annat inkluderat i priset.

Vad har ni byggt for hus for 600? Hur stort ar det? Hur manga sovrum etc?
 
S
vi köpte ett hus från stugbyggarn. vilket jag INTE! rekommenderar bara STRUL! men det är iallafall på 70 nere och 44 uppe. 2 sovrum nere, uppe har vi gjort 1 sovrum och sen har vi det som blev kvar av ytan som vårat sovrum.
 
Vad menar du med rekommenderar bara STRUL?
 
Har ni gjort allt sjalva da? Vilka delar gor stugbyggarn?
 
eller så kan du läsa meningen så här tror jag...

det rekommenderar jag inte!!!
bara strul

men det är bara min gissning :)
 
S
Strul= försenad husleverans, fattas en massa grejor, otrevlig att prata med, svarar inte på mail,telefon etc.etc.etc finns en tråd skrivet om leverantören.

Fick väggar och takstolar monterade sen har vi gjort allting själva med hjälp av föräldrar, kompisar.
 
Du kan säkert bygga ett hus för en miljon om du gör allt själv,bygger litet eller anlitar extremet billig arbetskraft från Kina.
 
Jag har ingen egen erfarenhet av mindre hus, men större hus med bra kvalité brukar ligga på ca 15 kkr per m2. Mindre hus är vanligtvis dyrare per m2, men om man kan tänka sig att göra avkall på vissa delar som kaklat badrum, enklare kök och vitvaror, måla själv osv borde det inte alls vara helt omöjligt. Ett alternativ skulle kunna vara Älvsbyhus (se www.alvsbyhus.se/sidor/prislista.html) Något större än vad ni letar efter, men med ett pris strax under miljonen.
 
S
Pepparkaka skrev:
Ett alternativ skulle kunna vara Älvsbyhus (se www.alvsbyhus.se/sidor/prislista.html) Något större än vad ni letar efter, men med ett pris strax under miljonen.
Tänk bara på att ni i så fall bör anlita egen KA och besiktningsman eftersom Älvsbyhus egna har visat sig göra mindre bra jobb.
Detta innebär förvisso en liten merkostnad, men är värt varje krona.
 
Nagon annan som har ideer om vilka hus man kan bygga for detta pris?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.