HOBBY ARCHITECT
Modernt hus med stora fönster omgivet av höstfärgade träd, designad arkitektur, naturintegration, rymlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Solsken fyller ett rum med stora fönster som vetter mot grönskande träd och en uteplats. Avslappnad, hemtrevlig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt hus med blandade material, stora fönster, beläget vid vatten, omgivet av natur, med en person i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rum med stort fönster, utsikt över sjö, träd, träinteriör, stilla, minimalistiska dekorationer, naturlig belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.skeppsholmen.se/objekt/duvnas-udde-23-saltsjo-duvnas
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
snyggt att man har behållit tallen framför blir som en tavla
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild][bild][bild][bild]
[länk]
Underbart hus!
En härlig lek mellan toppmodernt och 50-tal.

Enda anmärkningen jag har är egentligen att Master Bedroom har alldeles för stora fönster samt lägger beslag på balkongen, så jag hade nog valt att låta det vara ett allrum istället och byggt om lite i bottenplan eller källarplan så att TV-rum eller de två sovrummen i källaren blir Master.

Håller med om tallen, den ger nog dessutom välbehövlig skugga
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
undra hur det gamla huset såg ut om man tänker på lusthuset
 
M maria01 skrev:
undra hur det gamla huset såg ut om man tänker på lusthuset
Går tyvärr inte att se, men gissningsvis en villa eller stuga?
Ett litet hus med nummerskylt, omgivet av gröna träd och en staket, möjligen en skjul eller förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
  • Gilla
fgo och 5 till
  • Laddar…
A Arga ingenjörn skrev:
Jack Hansons underbara hus till salu.
Tyvärr rätt trist läge mot väg och dagis men det verkar vara ett rätt flådigt område i övrigt så kanske är okej ändå.

Om man gillar att titta på detaljer så har man att göra en stund. Nästan så man överväger att flytta...

[länk]

[bild]
Jag har en släkting som köpte hus ett stenkast från detta för ett par år sen. Jag förundrades att priserna är såpass höga i Falun, nästintill stockholmspriser. Men huset ovan var uppe häromdan på forumet och området verkar ju vara nån slags gräddhylla. Falun verkar vara en trevlig stad, har inte besökt mycket men ett par tre gånger då vi har en annan bekant där också. Jag antar att sjukhus, domstol etc drar en hel del akademiker dit som då har lön och ev tidigare bostadsvinster att putta in...
 
RoTe
Falun har väl heller inte lika dåligt rykte som grannbyn Borlänge, så även fast man kanske jobbar i Borlänge bor man hellre i Falun?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag har en släkting som köpte hus ett stenkast från detta för ett par år sen. Jag förundrades att priserna är såpass höga i Falun, nästintill stockholmspriser. Men huset ovan var uppe häromdan på forumet och området verkar ju vara nån slags gräddhylla. Falun verkar vara en trevlig stad, har inte besökt mycket men ett par tre gånger då vi har en annan bekant där också. Jag antar att sjukhus, domstol etc drar en hel del akademiker dit som då har lön och ev tidigare bostadsvinster att putta in...
jag var förvånad med över priserna på vanliga villor med inte bara på grädhyllan
 
M maria01 skrev:
jag var förvånad med över priserna på vanliga villor med inte bara på grädhyllan
Jag tror att även andra orter har fått betydligt högre priser de sista åren. Det känns som att allt som inte är avfolkningsbygd har villapriser på 5-6 miljoner.

Får mig att fundera på bubbla, inflation eller för all del egen lön och sparande.

Oavsett, huset ovan såg spännande ut. Inget för mig. Men ändå väldigt coolt. Svårt bara hur förvalta. Börjar man modernisera så dödar man ju det unika.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag tror att även andra orter har fått betydligt högre priser de sista åren. Det känns som att allt som inte är avfolkningsbygd har villapriser på 5-6 miljoner.

Får mig att fundera på bubbla, inflation eller för all del egen lön och sparande.

Oavsett, huset ovan såg spännande ut. Inget för mig. Men ändå väldigt coolt. Svårt bara hur förvalta. Börjar man modernisera så dödar man ju det unika.
Men behöver det vara så svårt att förvalta? Jag håller med dig i sak, att det är lätt att döda stämningen i vissa hus men genom att renovera badrum, toa och kök borde man inte döda något. Alla dessa ytor är ju rätt anspråkslösa jämfört med resten i detta hus och jag tror man skulle kunna förbättra totalen med lite väl valda fina material.
 
Jack Hanssons hus är riktigt snyggt enligt mig och en stor inspirationskällla, speciellt om jag hade mycket med pengar för att kunna efterlikna lösningarna =) Bara möblerna kostar ju en del om de skulle köpas nya idag...
 
H henche skrev:
Bara möblerna kostar ju en del om de skulle köpas nya idag...
Min första tanke var att byte av möbler skulle sänka huset. Såklart går det att ersätta men det skulle kräva kunskap och pengar.

A Arga ingenjörn skrev:
det är lätt att döda stämningen i vissa hus men genom att renovera badrum, toa och kök borde man inte döda något.
Får nästan panik av tanken att en 2023-svensk ska renovera badrummen. Brackighet och "hotellkänsla" har helt sjunkint in i folksjälen. Få förstår hur den sortens "lyxighet" helt skulle sabotera. Köket är helt absurt att röra.

Kul att en Falu arkitekt på den tiden kunde leva sådår!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
makhno_ makhno_ skrev:
Köket är helt absurt att röra.
Fast vi vet ju allihop att någon som lägger 9 miljoner på ett hus inte kommer nöja sig med en vit hyresrättsspis. Det är väl bara att hoppas att det görs med lite finess och inte blir vit marmor och mässing för hela slanten…
 
Ni kan vara lugna. Ni slipper se det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.