galento
N Niq skrev:
Lite bilder under en Volvo v60 2020 med ca 80000km på mätaren
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Bakaxel och tröskelkanter. Bakaxeln lär väl hålla ett antal år men tråkigare med rostbörjan i tröskellådskanten.
Den gamla V70,n här från -02 och 26k mil ser ju bättre ut under än din 😏
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Japp.. har tom kapat av en millimeter på toppen (efter Autodoc sa att jag slapp skicka tillbaka den) men det hjälpte inte...
Ja, det ser ju ut som om även måttet från överkant på kontakten till låsflärpen skiljer, kan ju vara där den tar emot.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har ju stuckit ut hakan och försvarat Autodoc en del, men nu verkar det som "utbytesstrategin" nått mig också...

Två beställningar i rad har de bytt ut saker..

Första gången mot en detalj som inte passar samma bil som den jag köpte, inte ens enligt deras egna system.. de bytte inte mot sitt egna märke "Stark" dock... De tog tillbaka sakerna efter en hel del knorr, mest av allt ville de ha regnummer och VIN på bilen (vilket jag förklarade tio gånger att jag inte hade).

Nu böt de en tempgivare från ett märke (även om det varken var det dyraste eller mest kända, kostade dubbelt så mycket som den billigaste, men en tredjedel av den dyraste varianten)... Mot Stark...
[bild]

Ska nog överväga Trodo nästa gång... De var dock nästan 300 spänn dyrare på exakt samma saker den här gången.. (9 stycken bussningar, en drivaxeldamask, en fläktrem och en tempgivare)
Vad menar du med att du inte hade nå VIN nr att delge dem?
 
Jag bygger ju en Super Seven.. länkarmarna bygger jag med Volvo S/V40-bussningar... de hade bäst mått, och borde gå att köpa nya ett tag framöver.. 😀

Men det roliga var ju att det de skickade mig bussningar som inte passade modellen jag valt i deras "bilväljare" ..
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
länkarmarna bygger jag med Volvo S/V40-bussningar...
Mitsubishi Space Star alltså?
 
useless useless skrev:
Mitsubishi Space Star alltså?
Mycket riktigt står det Mitsubishi på de senaste 9 jag köpte... 🙂
 
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Rkub är inte bra,
Varför och vad skall jag ha istället? 🙂 Har inte satt tillbaka allt, så fortfarande ganska lätt att byta..
 
hobbs hobbs skrev:
Varför och vad skall jag ha istället? 🙂 Har inte satt tillbaka allt, så fortfarande ganska lätt att byta..
Jag funderar också på vad som är fel med RKUB, det är ju "entråd bilkabel"?
 
hsd
hobbs hobbs skrev:
Varför och vad skall jag ha istället? 🙂 Har inte satt tillbaka allt, så fortfarande ganska lätt att byta..
Det blev en felpost, något gammalt som låg kvar 😟
Slarvigt av mig
 
  • Älska
hobbs
  • Laddar…
galento galento skrev:
Den gamla V70,n här från -02 och 26k mil ser ju bättre ut under än din 😏
Är inte min bil. Men tror inte våran V60 ser något bättre ut.

Det är nog sista karossen med bra rostskydd från Volvo skulle jag påstå. Frun åkte tidigare en V70 2013 den var betydligt mer rostig under när vi sålde den än min 2007a är.
 
galento
Ja , kollade detta med personer på Bilprovningen som också sa att fram
till 2007 var de mycket bättre gällande rosten än på senare modeller.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag bygger ju en Super Seven.. länkarmarna bygger jag med Volvo S/V40-bussningar... de hade bäst mått, och borde gå att köpa nya ett tag framöver.. 😀

Men det roliga var ju att det de skickade mig bussningar som inte passade modellen jag valt i deras "bilväljare" ..
aha på det viset....men arbetar man på det viset så är det ju bättre att välja "donator" och istället skaffa volvonummer på allt man ska ha. Att låta autodoc "välja" baserat på modell blir sällan bra........
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Det funkade helt ok tills Autodoc skickade något annat än det jag beställt... 😂

Ska nog testa aeromotor nästa gång, men jag har hört att de har nån lägsta gräns för vad man kan handla för... Hittar ingen info om det på deras hemsida dock...
 
Vad tycker de som kan om att bygga ett eget 3" avgasrör (från turbo till kat) med biltema rör? Deras delar OK? Tanken är att kapa och svetsa ihop själv. Böjen skulle bli större och batteriet flyttas till bagaget.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Knö in batteriet fram eller byt till ett kompakt LFP batteri? Flytta bak är bara onödigt och massa extra kablage

Biltemas rör är helt okej, rostar som vanligt svartstål. Håller väl 10+ år på en brukis ;)

Hur ser hela systemet ut? (vilken bil?) Det är inte lönt att bygga 3" om du ändå kör med orginalkatalysator då den korta biten från turbo till katalysator har lågt tryckfall. Ska det vara optimalt vill man ha en expanderande kona från turbon med ca 15 grader så det inte blir för mycket tryckfall i volymförändringen.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.