Precis bytt golv och får besök av min kusin som berättar att han också nyligen va tvungen o byta golv i köket efter att hans kylskåp hade läckt ut vatten så han menade på hur viktigt det är o rensa avrinningshålet men jag hittar inte de i min kyl o frys.. googlat runt en del men förgäves.

Snälla hjälp 😇
 
  • Kylskåp interiör, hyllor med mat och dryck, ljusa LED-lampor, organiserat, blandade produkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett med tekniska specifikationer för en Samsung kyl-frys, inkluderar modellnummer och energiförbrukningsinfo.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit plastinteriör, möjligen del av ett fordon, smutsig, med två runda knoppar och texten "Rear".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Längst ner på bakväggen?
 
  • Ett kylskåps inre med två ölburkar på en hylla, genomskinligt fack, kondens.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I kyldelen
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
Längst ner på bakväggen?
Längst ner ser de ut såhär..
Bakom dom plast luckorna är de frigolit
 
  • Interiör av öppet kylskåp med hyllor, matvaror och förvaringsutrymmen, fotograferad underifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sitter det någon plastbalja under kyl/frys? Ovanpå kompressorn? Där ska det finnas ett litet rör som går upp till kyldelen. Kanske får man rensa bakvägen?

Hittade bara detta om kondensen:
 
  • Text om kondensproblem på kylskåpets yta med lösningar och förklaringar.
Johan Andersson8057 Johan Andersson8057 skrev:
Längst ner ser de ut såhär..
Bakom dom plast luckorna är de frigolit
Hela kyl o frys skåpet ser ut såhär
 
  • Modernt kök med Samsung rostfri kyl och frys, vita skåp, mörkt golv, minimalistisk design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Baksidan då?
 
  • Bild av en öppen kyl eller frys inifrån, visar kondensornät, ledningar och komponenter mot trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Johan Andersson8057 Johan Andersson8057 skrev:
Hela kyl o frys skåpet ser ut såhär
Bak ser ut såhär
 
  • Ett upprättställt kylskåp blockerar dörröppningen till ett rum med bord, hyllor och fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Viktigaste tycker jag är att du lägger ett droppskydd på golvet (Obs! Inget billigt skit som IKEAs)
 
Johan Andersson8057 Johan Andersson8057 skrev:
Bak ser ut såhär
Damn! Vilken specialare!!
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
Dessa är bra! [länk]
Kanske inte finns något avrinningshål? Inte alls insatt i sånt här men blev lite orolig när min kusin pratade om de så måste ju kolla upp de!
Köpte nytt underlägg nu i veckan faktiskt då de gamla inte hade någon kant till höger utan de bara fortsatt in under städskåpet och gick inte hela vägen fram heller dessutom så vet inte riktigt hur förra ägaren tänkt där
 
Kan vara som du säger att det saknas på den modellen, men montera ändå kondens/droppskydd😉
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
Kan vara som du säger att det saknas på den modellen, men montera ändå kondens/droppskydd😉
Tack så jättemycket för din tid, jätte uppskattat! Ha en fortsatt trevlig helg 😍
 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.