A
Jag hatar verkligen den och det spelar egentligen ingen roll vilken sökmotor man använder för 95% av alla dina sökningar resulterar i annonser om försäljning.

Låt oss säga att du vill göra en sökning på "Bosch äldre keramikhäll" (bara som ett exempel) finns det något prefix man kan lägga in så att man slipper allt irrelevant?
 
namnbyte
Tror det bästa du kan få till är liknande följande, men det är bara per site

biltema kamera -site:www.biltema.*
 
  • Gilla
Anonymiserad9425780543
  • Laddar…
A
namnbyte namnbyte skrev:
Tror det bästa du kan få till är liknande följande, men det är bara per site

biltema kamera -site:www.biltema.*
Jo det där vet jag, jag var mer intresserad av att helt stoppa alla annonser i mina sökningar.
 
R
A AndersOsk skrev:
Jo det där vet jag, jag var mer intresserad av att helt stoppa alla annonser i mina sökningar.
Det kommer förstås inte gå då det är Googles inkomstkälla.
 
  • Gilla
namnbyte
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Det kommer förstås inte gå då det är Googles inkomstkälla.
Kapitalistjävlar!
 
Installera AdBlocker, Ghostery eller liknande, då slipper du.
 
wildeside
A AndersOsk skrev:
Kapitalistjävlar!
Ja vist är dom kapitalistjävlar.
Finns 2 sätt att för dom att få betalt annonser eller du kanske föredrar att få betala för sökningar.
 
A
wildeside wildeside skrev:
Ja vist är dom kapitalistjävlar.
Finns 2 sätt att för dom att få betalt annonser eller du kanske föredrar att få betala för sökningar.
Ja faktiskt. Om alla sökningarna varit relevanta till 100% så hade jag utan problem betalat för det.
Hade sparat mig så mkt tid, tid jag kunnat tjäna pengar på så i slutänden hade det blivit en vinst.
 
A
L lat skrev:
Installera AdBlocker, Ghostery eller liknande, då slipper du.
Hjälper inte.
 
wildeside
A AndersOsk skrev:
Ja faktiskt. Om alla sökningarna varit relevanta till 100% så hade jag utan problem betalat för det.
Hade sparat mig så mkt tid, tid jag kunnat tjäna pengar på så i slutänden hade det blivit en vinst.
Sen kan man fundera på vad en enskild sökningen skulle kosta om man tittar på vad googels drar in i reklam intäkter.
 
wildeside
Du tror inte sökantalet skulle sjunka drastiskt om det kosta pengar?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
A
wildeside wildeside skrev:
Du tror inte sökantalet skulle sjunka drastiskt om det kosta pengar?
Sorry, men jag orkar inte spekulera på det.
Och vad jag tror spelar väl med mindre roll..
 
Om vi tar ditt exempel "Bosch äldre keramikhäll" så förstår jag att svaren oftast är säljesannonser.

Tror du behöver justera dina söktermer för att få bättre resultat för jag förstår inte vad det är du är ute efter för typ av sökresultat.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A AndersOsk skrev:
Jag hatar verkligen den och det spelar egentligen ingen roll vilken sökmotor man använder för 95% av alla dina sökningar resulterar i annonser om försäljning.

Låt oss säga att du vill göra en sökning på "Bosch äldre keramikhäll" (bara som ett exempel) finns det något prefix man kan lägga in så att man slipper allt irrelevant?
Jo att använda "äldre" som sökord gör ju att Google inte riktigt vet vad du egentligen söker efter.
Kollar man märkplåten på den man har så står modell.

"Bosch XYZ012 keramikhäll" gör vår vän Google betydligt pricksäkrare och serverar sitt resultat på några millisekunder, sen är det ju helt frivilligt att använda Google. Helt privat företag.
 
Testa litet modernare prylar som tex https://www.perplexity.ai

Då får du bra summeringar inkl källreferenser, du kan själv välja vilka källor du vill att svaret ska baseras på tex internet, youtube etc.

Du bör skriva en full mening om vad du söker svar på (ungefär som du frågar folk på ett forum), bara "Bosch äldre keramikhäll" är för klent.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.