C
F fsn skrev:
Det är inte samma sak om en vanlig skattebetalare kommer in med sin smutsiga Passat.
He he, nä Skoda och VW ligger ju förvisso ännu närmare botten på listan.
 
F fsn skrev:
Vilket visar att du har gjort obeskrivligt få mil i RS6 som flera år i rad röstats fram som årets bil av gängkriminella.
Bara för att en bil har massa hästar under huven och kostar massa pengar gör den inte till en "premium" bil..
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Bara för att en bil har massa hästar under huven och kostar massa pengar gör den inte till en "premium" bil..
RS6 har så mycket mer än massa hästar. Den är byggd som en tanks så att den kan användas till att ramma skyltfönster också
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Läste i tråden Passat GTE att bakluckorna på innevarande modell börjat rosta, om några år får vi se om resten klarar sig.
Ok :)
Men då är det kanske rosten som plockar id familjen, och batteriet överlever karossen helt. Det vore väl fantastiskt då.
Min är lite över året men inget så att anmärka på ännu.
 
F
G Greger_08 skrev:
Bara för att en bil har massa hästar under huven och kostar massa pengar gör den inte till en "premium" bil..
Der är få begåvade, tänkande människor som inte håller med om att Audis dyrare segment absolut, utan diskussion är premium. En RS6 har alltid varit premium.
 
Jag säger emot, har aldrig förstått definitionen av premiumbil.😉
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
F
A AndersS skrev:
Jag säger emot, har aldrig förstått definitionen av premiumbil.😉
Så du förstår att du aldrig har förstått men säger ändå emot? Inser du den bristande logiken i att inte förstå men ändå säga emot?

Har man haft nöjet att rulla runt i några premiumbilar så brukar pengen ramla ner. Men snabbt sammanfattat handlar det väl ofta att man får en komplett bil med mycket bra materialval, en tydlig och genomarbetad design, man betalar lite mer än det borde kosta och man betalar alltid mycket mer än det borde kosta för diverse tillbehör. Sen tillkommer en attityd hos säljarna av många av dessa märken (dock inte alla) som gör att man gärna hade gjutit in dom i betong och dumpat dom i havet.
 
Premium för mig är en bil som är kul att köra, lätt att leva med och inte kostar skjortan i drift och reparationer (det sistnämnda hör väl ihop med "lätt att leva med" antar jag).

Att knappar och rattar sitter tight och fint är väl bra, men när man får fixa autogiro till verkstan skiter jag ärligt talat i det.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
F fsn skrev:
Så du förstår att du aldrig har förstått men säger ändå emot? Inser du den bristande logiken i att inte förstå men ändå säga emot?
Förstår fortfarande inte vad premiumbil är! Har en V90CC och är en vanlig kombi, bra att dra släp med.
 
S Stuff skrev:
den kan användas till att ramma skyltfönster också
Förlorar inte ett skyltfönster mot de flesta bilar? 🤔
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
F
A AndersS skrev:
Förstår fortfarande inte vad premiumbil är! Har en V90CC och är en vanlig kombi, bra att dra släp med.
Volvo är speciella i Sverige. Det är både sossar och folk med pengar men som vill gå lite under radarn som kör nya dyrare Volvo. En V90 cc räknar jag inte in som premium. Det är som du säger en vanlig jävla bil.
 
...kanske är just en Audi RS en premiumbil, men det är ju samma jäkla grejor som i en passat eller liknande... Visst, det sitter en vassare motor och låda som dessutom sitter på fel ledd i karossen så det är omöjligt att serva den och bilen sticker ut framåt så parkering är svårare.

Jag kan förstå att en MB 500 eller BMW 750 är premium. Men Audin... Dyr, ja. Men premium?
Men jag ska erkänna att jag aldrig förstått Audis storhet. De som jag känner som haft Audi har haft "gamla" sortens förmånsbilar på jobbet, då gick att välja en naken Audi A6 isf en "normal" passat. Men då är ju Audin tråkigare än en volvo.

Med det säger jag inte att Audi är dåliga bilar, designen är ofta snyggare än motsvarande VW och struntar man i priset är det ju säkert bra bilar. Men då finns ju ännu roligare och snyggare bilar att välja på. Kanske "surt sa räven" eftersom jag aldrig tyckt det varit värt att välja en Audi. Men hade jag haft det så hade det varit andra bilar som istället blivit aktuella... När blev förresten Audi premium. På 90-talet var det ju riktiga tråkbilar, men kanske var det Quattron som lyfte Audi? De började ju med rätt snygg design jämfört med många andra på sent 90-tal också. Tycker fortfarande Audi är hyfsat snygga jämfört med endel andra bilar, samtidigt har många kommit ikapp.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Förlorar inte ett skyltfönster mot de flesta bilar? 🤔
Nej, en elbil självantänder, det är sen gammalt
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ok :)
Men då är det kanske rosten som plockar id familjen, och batteriet överlever karossen helt. Det vore väl fantastiskt då.
Min är lite över året men inget så att anmärka på ännu.
Blir spännande o se.
Även hur alla nya Kineser klarar svenskt saltslask.

Det finns ju gott om exempel på bilar som fått bra och dåligt rostbetyg, men där det blev tvärs om.
 
F fsn skrev:
Volvo är speciella i Sverige. Det är både sossar och folk med pengar men som vill gå lite under radarn som kör nya dyrare Volvo. En V90 cc räknar jag inte in som premium. Det är som du säger en vanlig jävla bil.
Oki, men jag köper inte bilar utifrån vad jag har råd med utan behöver, har flera.😎
Har bekant som äger Ferraribilar, är det premium?😉
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.