U ullak40 skrev:
Enligt dem så kan de det.
hur lång tid har gått på bindningstiden?
 
T tergo skrev:
hur lång tid har gått på bindningstiden?
4 månader
 
”Ingångna avtal skall hållas” är grundläggande avtalsrätt. Då blir det ju märkligt att ingå ett avtal om ett visst pris under en begränsad tid och sen ändra priset?!
Men det beror förstås på vad som står i det finstilta i avtalet.

Om avtalsvillkoren ändras har man rätt att säga upp avtalet och behåller de gamla villkoren under uppsägningstiden.
 
  • Gilla
ullak40 och 2 till
  • Laddar…
Fn uppe i närmare 500 i månaden nu för 100/100 :(

dags att byta..
 
Jag bytte precis till Telenor för 379/mån
 
Bytte till Bredband2 nyss 300kr i 24 månader spar 4800 över två år :)

Varit lite förvånad att dom inte ens försökte få en att stanna kvar..
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Bytte till Bredband2 nyss 300kr i 24 månader spar 4800 över två år :)

Varit lite förvånad att dom inte ens försökte få en att stanna kvar..
G Greger_08 skrev:
Bytte till Bredband2 nyss 300kr i 24 månader spar 4800 över två år :)

Varit lite förvånad att dom inte ens försökte få en att stanna kvar..
De verkar inte bry sig om att kunden säger upp avtalet. Har haft dem tidigare och ringde och sa upp. Ingen kommentar annat än att då avslutar vi tjänsten xx.xx.2023. Ingen fråga om varför eller erbjudande om nåt bättre pris.
 
B
blackarrow blackarrow skrev:
”Ingångna avtal skall hållas” är grundläggande avtalsrätt. Då blir det ju märkligt att ingå ett avtal om ett visst pris under en begränsad tid och sen ändra priset?!
Men det beror förstås på vad som står i det finstilta i avtalet.

Om avtalsvillkoren ändras har man rätt att säga upp avtalet och behåller de gamla villkoren under uppsägningstiden.
U ullak40 skrev:
Mitt har nu gått upp till 358kr/månad. Fick nyss räkning för tre månader. Band mig ett år på 299kr/månad men de säger att höjningen gäller alla.
Läst om avtal som istället för att avtala om ett visst pris så är det avtalat om en rabatt från standardpriset, likt rabatt på bolån.
 
  • Gilla
4integration
  • Laddar…
Jag bytte leverantör när Bahnhof återigen på ganska kort tid höjde priset för 250/250 från 439:- till 479:-
Jag valde Gardio istället för att dom var billigast med 399:- i månaden. Nu, bara 3 månader senare höjer dom priset till 498:- 😠

Bredband2 har en kampanj där man får 10% rabatt i 12 månader (inget bundet pris eller bindningstid). Priset just nu är 419:-, men då har dom en startavgift på 625:-...


Ska man behöva byta flera gånger om året för att få en dräglig kostnad?
 
  • Ledsen
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Normalpris är på väg upp. Marknaden är mogen sedan några år, ingen större tillströmning av nya kunder, det blir att jobba med churn för aktörerna om man inte hittar mindre företag att köpa. Att paketera och kombinera flera tjänster kan också vara ett sätt.
Få strävar väl efter att vara mest "kundnöjd", kostar för mycket, duger bra om man hamnar 2-3 plats.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Känns skönt att ha ett bra avtal genom fiberföreningen på Felia triple play 1000/1000 för 249 kr/månaden. Nackdelen är väl att det är Telia, men det löser man med att använda en vpn som Mullvad. 😉😇
 
A AndersS skrev:
Normalpris är på väg upp. Marknaden är mogen sedan några år, ingen större tillströmning av nya kunder, det blir att jobba med churn för aktörerna om man inte hittar mindre företag att köpa. Att paketera och kombinera flera tjänster kan också vara ett sätt
Ja, samtidigt som kostnader faktiskt har dragit iväg de senaste åren. Vi får nog acceptera att bredband har blivit dyrare.
 
Knappt någon ide att byta till något annat.
Svensk stadsnät har fiber till mig
Jag har Bahnhof 250/250 och betalar 519 kr mån (Men de har kampanj för 499 kr som jag borde få då jag fick det förra gången).

Kollar jag de andra så får jag fram följande priser

Bredband2 250/250 = 479 kr (De har 10% rabatt de första månaderna)
Net at Once 250/250 = 488 kr (de har kampanj nu för 366 kr i 6 mån)
Telia 250/250 = 429 kr (vid tecknande av 12 mån)
Halebop 250/250 = 529 kr

Så om jag får ner till 499 kr så kan jag tjäna 70 kr månaden om jag tar Telia.
Det blir 840 kr så det är en del men tillräckligt?

ÄR lite osäker hur det är med Telia och publikt IP nummer (Ett måste)
De har något som heter Telia Bredband Plus fast det verkar vara för mobilt?

När jag fick fiber här så valde jag Bredband2 men upptäckte att jag inte kunde få publikt IP där jag borde utan NAT ip adress. Vet inte om det är fortfarande det.

Så det känns som det bästa är att stanna kvar men se om man kan få ner priset till 499 kr/mån.
 
C cazz skrev:
Knappt någon ide att byta till något annat.
Svensk stadsnät har fiber till mig
Jag har Bahnhof 250/250 och betalar 519 kr mån (Men de har kampanj för 499 kr som jag borde få då jag fick det förra gången).

Kollar jag de andra så får jag fram följande priser

Bredband2 250/250 = 479 kr (De har 10% rabatt de första månaderna)
Net at Once 250/250 = 488 kr (de har kampanj nu för 366 kr i 6 mån)
Telia 250/250 = 429 kr (vid tecknande av 12 mån)
Halebop 250/250 = 529 kr

Så om jag får ner till 499 kr så kan jag tjäna 70 kr månaden om jag tar Telia.
Det blir 840 kr så det är en del men tillräckligt?

ÄR lite osäker hur det är med Telia och publikt IP nummer (Ett måste)
De har något som heter Telia Bredband Plus fast det verkar vara för mobilt?

När jag fick fiber här så valde jag Bredband2 men upptäckte att jag inte kunde få publikt IP där jag borde utan NAT ip adress. Vet inte om det är fortfarande det.

Så det känns som det bästa är att stanna kvar men se om man kan få ner priset till 499 kr/mån.
Jag har Telia och jag har ett publikt ip.
 
Normal pris för villaabonnenang kommer att börja runt 400 kr och uppåt beroende av hastighet, sedan finns det kombinerade lösningar, etc, men kräver flera tjänster. Och under x-tid finns lägre priser kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.