N Niq skrev:
Är han Svarte Petter en bra advokat som du kan rekommendera❓
Jo han är grym men tänk bara på att det kan vara värt att driva mål på sommaren om du kör med någon i hans klass. Elpriset kan ju vara ruskigt högt på vintern så om du råkar åka dit på ett självmål som @Henningelvis skriver så kan det löna sig att ta den smällen på sommaren då om du har tur, att det är ett negativt elpris då, få pengar tillbaka om du förlorar.
 
  • Gilla
Henningelvis och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag filmade ju allt förstås så jag kan gå igenom det i slow motion och se om han slarvade med något när jag blinkade. Så jag har tydliga bevis på att jag övervakade honom. Han skrek en massa otrevligheter när jag filmade och övervakade när han använde wc:n. Ingen vidare kundservice alls.
Jo jag smög in på Ahlsells och filmade när mina hantverkare satt och fikade...borde väl räcka som bevis?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo jag smög in på Ahlsells och filmade när mina hantverkare satt och fikade...borde väl räcka som bevis?
Nej tyvärr inte, det har enligt tidigare domar fastslagit att detta är branschstandard med gammal hävd och debiterbar tid, alltså räknas det som legitimt arbete så här har din hantverkare rätt.

Det är alltså prejudikat som vägleder hur ATL (Arbetstidslag) (1982:673) 17§ ska tolkas för hantverkare ute på platsjobb.

"17 § Arbetsgivaren skall ordna arbetet så att arbetstagarna kan ta de pauser som behövs utöver rasterna.

Om arbetsförhållandena kräver det, får i stället särskilda arbetspauser läggas ut. Arbetsgivaren skall i så fall på förhand ange arbetspausernas längd och förläggning så noga som omständigheterna medger.

Pauser räknas in i arbetstiden."
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
Det är min koja som ligger just bredvid Camp crystal lake. Kan han ändå vägra göra avdraget. Men om han inte gör avdraget så får han väl själv stå för det. Jag menar han är ju hantverkare med eget företag så han måste ju vara mångmiljonär
 
N Niq skrev:
Det är min koja som ligger just bredvid Camp crystal lake. Kan han ändå vägra göra avdraget. Men om han inte gör avdraget så får han väl själv stå för det. Jag menar han är ju hantverkare med eget företag så han måste ju vara mångmiljonär
Jo och en Tesla kör han som firmabil...
 
P paralun skrev:
Jo och en Tesla kör han som firmabil...
Nä han hade bara en vanlig suv
Svart Bentley SUV kör på landsväg, förare synlig, lyxig, modern design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Henningelvis och 2 till
  • Laddar…
Hur vart det med rengöring av verktyg, ska man övervaka det med?
 
A anis16 skrev:
Hur vart det med rengöring av verktyg, ska man övervaka det med?
Nej, de skrotas efter användning och nya tas ju ut på kunds räkning med 15% påslag för anskaffningen.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
För att få in lite mer seriositet i tråden bör alla ställa sig frågan om de funderar på romarriket dagligen?
 
  • Haha
  • Gilla
triada och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nej, de skrotas efter användning och nya tas ju ut på kunds räkning med 15% påslag för anskaffningen.
15% är alldeles för lite minst 109%
 
fubar fubar skrev:
För att få in lite mer seriositet i tråden bör alla ställa sig frågan om de funderar på romarriket dagligen?
Nej men romer ser jag ofta dock inte dagligen
 
fubar fubar skrev:
För att få in lite mer seriositet i tråden bör alla ställa sig frågan om de funderar på romarriket dagligen?
Varför skulle någon sysselsätta sig med att tänka på det?

Praeterea censeo Carthaginem esse delendam
 
  • Haha
  • Gilla
triada och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Varför skulle någon sysselsätta sig med att tänka på det?

Praeterea censeo Carthaginem esse delendam
Man kanske läser Asterix ofta
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
P
Henningelvis Henningelvis skrev:
Skithuspapper är vattenlösligt och olämpligt som taktäckning.
ja det var ju liksom ett skämt, om man läser hela inlägget och inte drar ut en mening i mitten och svarar på den... :)
 
P
Sen är väl en standard underton i många trådar där ts kommit på att nått kostar pengar att åtgärda och den vanliga sökanden i absurdum efter möjliga vägar att mäklaren och förra ägaren osv osv besiktningsmannen, grannen osv,,,
Alla har fört köparen bakom ljuset även fast det står tydligt redan i besiktningsprotokollet så försöker man med all möda i värden få det till nån annans fel i syfte att nån annan ska betala.. dolda fel, och garanti osv osv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.