T TypRätt skrev:
Japp, försvarsmakten borde ha sagt nej. Men jag kan ju inte gärna fråga nu, då kanske de kommer ut o mäter o undrar varför jag har två 20m torn på tomten. Well tekniskt sätt är väl det ena på grannens tomt men det är bara för att jag har mitt garage där.
Har du tillstånd för tornen av närmsta flygplats ❓
 
T TypRätt skrev:
Japp, försvarsmakten borde ha sagt nej. Men jag kan ju inte gärna fråga nu, då kanske de kommer ut o mäter o undrar varför jag har två 20m torn på tomten. Well tekniskt sätt är väl det ena på grannens tomt men det är bara för att jag har mitt garage där.
Varför så låga torn? Jag tycker att du ska höja åtminstånde ett av dem så de syns ordentligt över träden.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Varför så låga torn? Jag tycker att du ska höja åtminstånde ett av dem så de syns ordentligt över träden.
Ta ner träden istället
 
N Niq skrev:
Ta ner träden istället
Äh, det växer bara upp nya träd. Mycket bättre att bygga ett 40m torn än 2 st 20m.
 
Düsseldorff
F fribygg skrev:
Äh, det växer bara upp nya träd. Mycket bättre att bygga ett 40m torn än 2 st 20m.
40 m torn? Håhå det skulle ändå bara skuggas av mitt torn. 400 m högt och 8 000 m brett. I en cirkel. Cirkeltorn. Runt ditt torn.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
40 m torn? Håhå det skulle ändå bara skuggas av mitt torn. 400 m högt och 8 000 m brett. I en cirkel. Cirkeltorn. Runt ditt torn.
Sånt fyllesnack, du fixar ju inte ens en vanlig varggrop.
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
triada och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
40 m torn? Håhå det skulle ändå bara skuggas av mitt torn. 400 m högt och 8 000 m brett. I en cirkel. Cirkeltorn. Runt ditt torn.
Såna pyttetorn räknas väl knappt? I en tråd med balroger finns väl bara ett torn som räknas?
Svartvitt konstverk, gotiskt torn, detaljerade ornament, dystert landskap, flygande fåglar, skissartad stil, mystisk stämning.
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Det finns 2
Mystiskt torn med ögonliknande låga överst och gyllene sprickor. Dunkel, förtrollad atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Det finns 2
[bild]
Jo det måste ju vara med Saurons öga så håller man koll på grannarna!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo det måste ju vara med Saurons öga så håller man koll på grannarna!
Nejdå, det är Verisure 😆
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
D djanlov skrev:
Nejdå, det är Verisure 😆
Nej, det är Fonzie
Svart silhuett av en katt framför, suddig bakgrund med taklampa och fönster i ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jag hade en hantverkare hos mig förra veckan. Jag gav honom en räkning för förlorad arbetsinkomst då jag var tvungen att vara hemma från jobbet och stå och övervaka allt han gjorde. Han använde också vatten och el så det la jag också till på räkningen.

Han sa något om att inte betalar han kunderna för att få komma och jobba. Om han inte betalar så är det kronofogden man går till först❓
 
  • Gilla
  • Haha
Henningelvis och 4 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag hade en hantverkare hos mig förra veckan. Jag gav honom en räkning för förlorad arbetsinkomst då jag var tvungen att vara hemma från jobbet och stå och övervaka allt han gjorde. Han använde också vatten och el så det la jag också till på räkningen.

Han sa något om att inte betalar han kunderna för att få komma och jobba. Om han inte betalar så är det kronofogden man går till först❓
Korrekt, MEN då kan han stämma dig för att få behålla pengarna. Är det då ett trångmål och summan understiger ett halvt extrapris kan han göra en rockad, dvs han byter sina advokatkostnader mot dina advokatkostnader. Så en gamble om du vill gå in stort med en storfräsare och hoppas på att han gör det men riskera att sitta kvar med svarte Petter om han synat o inte gör det. Värt att tänka på är också att du måste ju bevisa att du behövde övervaka honom också, visar det sig att du bara tog ledigt för att kolla på TV sitter du ju på pottan o din arbetsgivare lär också kunna ha synpunkter. Ditt VAH (Vakt Av Hantverkare) bidrag kommer ju också återkrävas och du riskerar en anmälan för bidragsfusk. Lite som när man kör VAB för släktens ungar fast de är på förskolan.
Lite värt att tänka på där. Simma lugnt!
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
triada och 4 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Korrekt, MEN då kan han stämma dig för att få behålla pengarna. Är det då ett trångmål och summan understiger ett halvt extrapris kan han göra en rockad, dvs han byter sina advokatkostnader mot dina advokatkostnader. Så en gamble om du vill gå in stort med en storfräsare och hoppas på att han gör det men riskera att sitta kvar med svarte Petter om han synat o inte gör det. Värt att tänka på är också att du måste ju bevisa att du behövde övervaka honom också, visar det sig att du bara tog ledigt för att kolla på TV sitter du ju på pottan o din arbetsgivare lär också kunna ha synpunkter. Ditt VAH (Vakt Av Hantverkare) bidrag kommer ju också återtas och du riskerna anmälan för bidragsfusk. Lite som när man kör VAB för släktens ungar fast de är på förskolan.
Lite värt att tänka på där. Simma lugnt!
Många bra råd här! Jag vill bara tillägga att vi inte vet om det handlar om BRF eller villa. Bor man i villa kan hantverkaren vägra att göra David Lee Roth-avdraget och då blir det dyrare än om man hade gått till jobbet själv. Dessutom vet vi inte hur stor summan är. Om den understiger fem elbasprisbelopp så kommer hantverkaren antagligen inte att ta det till tingsrätten, eftersom det då blir ett s.k. självmål och då måste båda stå för sina avokadokostnader själva, och det kan bli dyrt.
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Korrekt, MEN då kan han stämma dig för att få behålla pengarna. Är det då ett trångmål och summan understiger ett halvt extrapris kan han göra en rockad, dvs han byter sina advokatkostnader mot dina advokatkostnader. Så en gamble om du vill gå in stort med en storfräsare och hoppas på att han gör det men riskera att sitta kvar med svarte Petter om han synat o inte gör det. Värt att tänka på är också att du måste ju bevisa att du behövde övervaka honom också, visar det sig att du bara tog ledigt för att kolla på TV sitter du ju på pottan o din arbetsgivare lär också kunna ha synpunkter. Ditt VAH (Vakt Av Hantverkare) bidrag kommer ju också återtas och du riskerna anmälan för bidragsfusk. Lite som när man kör VAB för släktens ungar fast de är på förskolan.
Lite värt att tänka på där. Simma lugnt!
Jag filmade ju allt förstås så jag kan gå igenom det i slow motion och se om han slarvade med något när jag blinkade. Så jag har tydliga bevis på att jag övervakade honom. Han skrek en massa otrevligheter när jag filmade och övervakade när han använde wc:n. Ingen vidare kundservice alls.

Är han Svarte Petter en bra advokat som du kan rekommendera❓
 
  • Gilla
  • Haha
Henningelvis och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.