Nissens
S svare skrev:
Tack för svaren så långt, de ligger väl i linje med det jag antagit.

Finns det ngn sorts beaktande att ta till frågeformuläret? Det jag tänker på är att garaget har i min mening byggt helt felaktigt utan rätt lutning och för långt mellan reglarna, vilket skapat de sänkor jag beskrev i mitt första inlägg. Att man sedan bygger trall ovanpå och "bygger in" problemet gör inte saken bättre.

Till detta hör att säljaren i fråga haft ett bygg och markföretag och således bör vetat bättre.

Men jag kanske greppar efter halmstrån...
Känns inte som att du fullgjort undersökningsplikten. Säljarens besiktning säger att garagetaket inte är besiktat. Precis som försäkringsbolaget skriver, så ersätter de inteför regnvatten eller markfukt. Så det ser inte möjligt ut att komma någonstans med det. Du får bita i det sura äpplet…
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag håller tyvärr med föregående skribenter här, din enda chans är att jämka med säljaren för att de antingen inte vet bättre (att de inte behöver betala något till er) eller känner skuld i frågan och vill betala någon form av ersättning till er.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Det ska ju sägas att det inte på något vis är förbjudet att bygga på olämpliga sätt. Det är ju när man köper sånt här man får besiktiga och undersöka saker och ting och allt framgår ju med största tydlighet redan i besiktningen att det rör sig om en problemkonstruktion. Redan där ska man som köpare göra nåt..........
 
  • Gilla
plåtrickard och 3 till
  • Laddar…
Platt tak med terass ovanpå......skulle det inte vara ordentliga läckage och fuktskador skulle jag som byggare bli extremt förvånad. Det hör ihop med konstruktionen. Alla vet det.
 
  • Gilla
plåtrickard och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.