SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det här blir bara bättre och bättre ✌️! Jag skriver för fullt här!
Tänk vad min älskade ska bli glad när jag kommer med denna välgrundade lista på allt vi behöver för det lilla förtältsprojektet! Det är ju alltid både lättare och roligare att jobba när en har rediga grejer! Har alltid velat ha en egen skylift och sänksåg och skruvautomat och...
Får starta en projekttråd också. Och en Youtube-kanal!

(Det behövs inte bygglov för det här, va?)
Du behöver helt klart ett sågverk också så du kan såga dina egna bräder
 
  • Gilla
Frunihuset20 och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du behöver helt klart ett sågverk också så du kan såga dina egna bräder
För att återkoppla till trådstarten. Är det rätt färg på huset? -Behöver du måla om kan det vara ett dolt fel, har du garanti kvar mot ev tidigare ägare SKALL tidigare ägare betala full ersättning i upp till tio år.


För ska panelen bytas är det bäst att måla om med.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
För att återkoppla till trådstarten. Är det rätt färg på huset? -Behöver du måla om kan det vara ett dolt fel, har du garanti kvar mot ev tidigare ägare SKALL tidigare ägare betala full ersättning i upp till tio år.


För ska panelen bytas är det bäst att måla om med.
Nä målarfärg är bara ett modernt påhitt förr stod husen utan
 
N Niq skrev:
Du behöver helt klart ett sågverk också så du kan såga dina egna bräder
Men självklart, att jag inte tänkte på det! Och en skogsfastighet också, så vi kan hugga själva. Och en bättre traktor samt griplastarkärra att köra hem timret på.
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men självklart, att jag inte tänkte på det! Och en skogsfastighet också, så vi kan hugga själva. Och en bättre traktor samt griplastarkärra att köra hem timret på.
En sådan här behöver du då också
Gul och svart skogsmaskin med kedjor, arbetar med avverkning av träd i skogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
En sådan här behöver du då också
Nu är detta förvisso en paroditråd men rena självklarheter behöver faktiskt inte skrivas.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
beqen och 8 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nu är detta förvisso en paroditråd men rena självklarheter behöver faktiskt inte skrivas.
Jag måste ju förklara för som inte kanske riktigt förstår att det är rimligt att spendera mera på verktyg än att anlita någon annan att göra jobbet.
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Fascinerande hur denna tråd som skulle parodiera typiska Byggahus trådar har blivit klassisk Byggahustråd.
 
  • Gilla
  • Haha
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Drivisen Drivisen skrev:
Fascinerande hur denna tråd som skulle parodiera typiska Byggahus trådar har blivit klassisk Byggahustråd.
Metahumor, är det dolt fel?
 
  • Älska
  • Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Metahumor, är det dolt fel?
Detta är väl ändå helt fel forum för att diskutera mete? Sportfiskeforum.se är mer lämpligt.
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Detta är väl ändå helt fel forum för att diskutera mete?
Metar man balrog är detta helt rätt ställe för sådan diskussion! Ni som har lite erfarenhet, är hundvalpar bäst eller vad bör man agna med?
 
  • Gilla
  • Haha
Fulkemisten och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Metar man balrog är detta helt rätt ställe för sådan diskussion! Ni som har lite erfarenhet, är hundvalpar bäst eller vad bör man agna med?
Agn vet jag inte, men 'mäska' först med 14 långburk.
Skriver man KWh kan man lätt få Daniel 08 på tråden och då är hela balrogfisket förstört.
 
  • Haha
  • Gilla
Fulkemisten och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Metar man balrog är detta helt rätt ställe för sådan diskussion! Ni som har lite erfarenhet, är hundvalpar bäst eller vad bör man agna med?
Orcherdrank är det bästa att locka en Balrog med
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Orcherdrank är det bästa att locka en Balrog med
Var köper man det? Min vanliga leverantör verkar ha slut:
Webbsida, sökresultat saknas för "Orcherdrank", förslag på stavningskontroll eller nytt sökord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kollade på Amazon men där blev det jä ttem ånga resultat:
Sökmotorresultat, 1-48 av fler än 1000, för sökningen "orchard rank".

Är det denna man ska ha?
Doftljus i glasburk, betyg 2.5 stjärnor, "Cheerful Candle", hösttema "Autumn Orchards", 16 oz, tvåpack, prisuppgift.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff
1 784 inlägg och TS har fortfarande inte fått ett vettigt svar. Så jävla typiskt! Fan vad jag hatar alla mansplainers som förpestar detta forum med svettlukt, oförmåga och flintastek! Usch!
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.