J.M.K J.M.K skrev:
Inte mer än jag gjort på bilden. Dvs lossa frontpanelen och försiktigt ta upp den där runda gummitätningen. Då kommer man lätt åt magneten. Att skruva ut skruven som håller magneten på plats lyckades inte jag med iaf utifrån vinkeln. Men min var ju så otroligt rostig så det kanske går. Glöm bara inte att sätta magneten åt rätt håll sen. Jag var bra nära att slänga hela apparaten åt skogen när den gick ännu sämre efter bytet men tack vare Mats inlägg om att den måste sitta åt rätt håll så fick jag fason på det.
om du inte lossa skruven , slipade du ner den rostiga magneten eller hur fick du plats med en ny ? Sett att ngr limmar en ny direkt på den gamla ..
Vilken sorts batteri använde du ?
 
M Mats Birch skrev:
Hej, vill tacka er för denna info ang byte av magneten. Det var inte mycket kvar av min, mest rost. Däremot hade jag ett litet HE innan jag upptäckte att den var tvungen att vara vänd åt rätt håll!:thinking::D Magneten finns att köpa på Clas Ohlson för 40 kr.
Vad är det för magnet? En reservdelsmagnet eller någon vanlig som Clas har?
 
C christerahl72 skrev:
om du inte lossa skruven , slipade du ner den rostiga magneten eller hur fick du plats med en ny ? Sett att ngr limmar en ny direkt på den gamla ..
Vilken sorts batteri använde du ?
Jag tog loss skruven men behövde ta loss själva fästet för att komma åt skruven. Dvs att försiktigt ta loss den runda gummitätningen så det går att vända och vrida på fästet där magneten sitter.
 
J.M.K J.M.K skrev:
Jag tog loss skruven men behövde ta loss själva fästet för att komma åt skruven. Dvs att försiktigt ta loss den runda gummitätningen så det går att vända och vrida på fästet där magneten sitter.
Fick loss skruv och tagit bort gammal magnet . Nya magneten på plats men ramlar ur. Spelar ingen roll hur hårt jag skruvar i skruv . Kan jag lägga lite super lim runt ? Eller ska jag ta ett bunt band runt allt ?
/Christer
 
  • Närbild av maskindel med gräsrester, möjligtvis en del av en gräsklippare eller jordbruksutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J.M.K J.M.K skrev:
Jag tog loss skruven men behövde ta loss själva fästet för att komma åt skruven. Dvs att försiktigt ta loss den runda gummitätningen så det går att vända och vrida på fästet där magneten sitter.
Nu när jag sitter med bytet kollade jag runt lite och upptäckte att kabeln fäst vid sensorn var av (på båda sidorna )
Kan man skarva ?
Är det värt köpa ny sensor del eller ska jag köpa ny klippare ?
 
C christerahl72 skrev:
Nu när jag sitter med bytet kollade jag runt lite och upptäckte att kabeln fäst vid sensorn var av (på båda sidorna )
Kan man skarva ?
Är det värt köpa ny sensor del eller ska jag köpa ny klippare ?
 
  • Inuti en smutsig mekanisk apparat, troligen ett trädgårdsverktyg, med synliga fjädrar och skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Aj då, detta går utanför vad jag har kunskap om. Det finns kanske någon mer kunnig i tråden som kan svara på det. Hoppas det löser sig för dig.
 
Någon som vet var man kan köpa magneten? slut på Clas. väldigt dyr på letmerepair.
 
M micke_9 skrev:
Någon som vet var man kan köpa magneten? slut på Clas. väldigt dyr på letmerepair.
Jag har en över . Fick ju byta hela front sensorn .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.